Ez nem holmi autó, ez CIVIC VTI!
Szöveges ítélet
Egy 4. gen. 3 ajtós 1.6-os CIVIC-et zúzott le egy bringa alattam tavaly júliusban. Öt hónapig sz@rakodott 3biztosító azon, hogy ki fizessen, mert a csaj megtehette, hogy kötelező nélkül járkált, sőt, még azt is, hogy belém hajtson úgy, hogy ami törhet egy verdán, az itt tört is. Nem kellett gondolkoznom, hogy mit vegyek, mert eddig is Hondás voltam, az ember fia meg nem igazán változtat szokásain, főleg akkor, ha olyan élményekben volt része a verdával, mint nekem, s úgy röhögött a sok német szaron, mint én. Tudtam én, hogy VTI-m lesz, csak eltartott egy ideig, míg megtaláltam az igazit.
Elég elviselhető áron jött a kocsi. Előző tulajnál a jobb eleje törve volt. Kapott egy Coupe lököst, projektoros lámpákat (még jó, mert hányadék az eredeti lámpa), szoknyát előre, szóval kurv@ jól néz ki. Igaz, rühellem a háromnál több ajtós kocsikat, de a Japók olyan csúfra tervezték a 3ajtós, 6. gen.-s Civic-eket, hogy el sem tudom képzelni mi történhetett a tervező asztalon, vagy mi fordulhatott meg a fejükben.
Belső: Ha azt írom, hogy a belső tér nem egy nagy kaland, akkor piszok finom voltam. Egyszerűen randa. Az eredeti váltórúdtól kifordultam az ülésből. Gyerekek....nemááá... Egyből váltógombot vettem, s fűrészt kaptam elő.
Az ülés: Lehetne sportosabb, de ez ugyanúgy stílus kérdése, mint a váltórúd rövidítése.
Kapcsolók: Ha egyszer megszokom az ablakemelő kapcsolóit, akkor nagyon büszke leszek magamra. Hideg-meleg állítás mintha szorulna.
Rádió antenna: Nem tudom ki, hogy van vele, de én még Hondában nem láttam olyan antennát, ami betöltötte volna azt a szerepét, amire gyártották. Venni kellett egy belső, 12V-os kütyüt, azt bekábelezni, elrejteni, s láss csodát, nem csak 4adót sugároznak Pesten.
Hamutartó: A Japók nem dohányoznak autóban. Már én sem! Használhatatlan!
Párásodás: Megnéztem egy pár VTI-t, s mindegyiknek párás volt a csomagtartója. Megszüntetve! FBS a király! Autó mosás után meg egy deka víz nincs a küszöbökön, jól szigetel.
Aksi: Francé kell a pólusokat ide-oda cserélgetni? Az előzőből megmaradt egy vadi új, de balos pozitívú, erre meg ez jobbos. :o(
Ha valaki megmondja, hogy mitől kopik minden Honda ablaktörlőjéről a festék, annak jövök egy sörrel! Nem vicc, totál komoly! Az előzőre is fújtam x réteg feketét, azt 4hónap múlva már nem volt rajta. Ilyen gyorsan nem mehetek...
A segge: nem látok hátra, mee nagy farral áldották meg. Így hát nem is nézek hátra! ;o)
Futómű: eleje – hátulja elvitt egy rakat pénzt. Cseréltek ottan mindent, vagy legalábbis olyan árakat mondtak, hogy abból mindent ki kellett cserélniük.
Fékek: az a helyzet, hogy itten vagy kicseszem a tárcsákat, vagy felszabályoztatom. 150 felett úgy ráz, hogy besz@rás.
Fogyasztás: 8,5-9,5 városban. Egerből jöttem haza Pestre (1ó 10p, mert még meg kellett tankolni, s kávézni útközben), s ilyen tempóban 10,5-öt evett a verda. Nem mondhatod, hogy nem jó!!!
Nekem szokásom, hogy felteszem a bal könyököm az ajtóra, s úgy vezetek, illetve ki kell tennem a nyitott ablakon a parkolós mágneskártyát. Erről is le kell szoknom, mert az ajtózáró pöcköket olyan hülye helyre tették, hogy folyamatosan bezárom magam a verdába. Pont ott van az ember karja alatt. Hülyék... ;o)
Hát levitt egy cimbora az autóért vidékre. Elintéztünk minden papírmunkát gyorsan (hála az előző tulajnak, aláírtam 10×, fizettem, azt uzsgyi), majd mondtam a srácnak, hogy menjen előre, nem fogok itten állatkodni, mert ugyebár szokni köll a paripát. Hát nem bírtam ki. 60-nál mondtam, hogy elég volt itten a szarakodásból, pakoljuk vissza kettőbe, nézzük mit megy a gép. Elmondom, hogy van egy hátsó sport dob a verdán, meg a katalizátor a hátsó ülésen volt egy zacskóban. Hát fogta ez az állat, felüvöltött, azt úgy megindult, hogy alig tudtam kikerülni az előttem lévőt. Azt egyből be is tiltott. Franc gondolta, hogy ilyen tempóban emelkedik a fordulatszám. Miután dugtam egy harmadikat, úgy döntöttem, hogy jó választás volt a verda. Az autómból jövő hangok hallatán a megelőzött srácnak is rendben sikerült újraélesztenie magát. Hangról még csak annyit, hogy egyszer megmutattam mit szól az autó katalizátor nélkül, sportdobbal, 8ezer környékén egy parkolóházban. Két bypass műtétre kellett előjegyeztetni utána.
Piros lámpás indulás: Besz@rsz! Mit kell ezt ragozni? A melletted lévő német kollégának küldj egy egy sejtelmes vigyort, azt felejts el izgulni. Ha csak nem egy agyontuningolt szutyok van melletted, akkor nagy pancser lehetsz, ha kikapsz tőle.
Autópálya: Igazán kellemes érzés, ahogy lehúzódnak előled. Néha pakolj vissza, hogy rémisztőbb legyél (mintha 170-et menne 4. ben). S nézd a tükröt is, mert nem a tied a világ leggyorsabb kocsija, bár néha úgy érzed!
Szerpentin: Lefosod a bokád! 2-3, 6000 felett. Nem olyan, mint a régebbi verdám, mert ez hosszabb , s nincs is ültetve, de a motor mindenért kárpótol! Meg a hang... ohhh...igen.... Egyszer vettem vissza megszeppenve. Egri rali volt hétvégén. Szembe jött egy versenyző, egy civic type-r -el. Anyám! Még mindig látom, ahogy jön szembe, veszi a kanyarokat, s üvölt a gép, mint állat. Még villogni, dudálni sem volt időm. Aztán megkerestem a leesett állam, s evickéltem tova a hegyek között.
Konklúzió: akkor lesz más autóm Hondán kívül, amikor a pokol befagy, s Hitler meg Júdás korcsolyákat osztogat. Azért nem pontozom csillagos tízesre, mert Hondásnak lenni nem arról szól, hogy egy luxusban ülsz, ahol nem érzed meg a városi gödröket, meg spórolsz az üzemanyagon, s egy téli gumi 6000-be kerül. Hondásnak lenni annyi, hogy ha sz@r, pocsék hangulatod van, akkor beletaposol a gázba, s ahogy meghallod a motor hangját, egyszerűen nem bírsz nem röhögni. Kétlem, hogy a kategóriájába készítettek volna ennél jobbat. Még ha anyám mondaná, akkor sem hinném el... ;o)
Hibalista
- Futómű, futómű, futómű
- Ára: Horror.
- Szervóba egy szimering csere, mert valami hülye rossz olajat töltött bele, az meg megette.
- Szimering + tömítés: kb. 3500 HUF
- Olaj: 10000 HUF
- Plusz antenna: 3500 HUF
- Első két sárvédő műanyag: 3800 HUF
-
Ide hordtam szervizbe
No Comment!
Jahh, de van!
Könyvet lehetne írni a magyar szervizekről. Ha én ilyen munkát adnék ki a kezemből, akkor már rég kirúgtak volna! Jártam már egy pár Honda szervízben Budapesten, s amellett, hogy pofátlanul drágák, még a szakmát is ugatják. Azt nem tudom, hogy a csecse kis Honda tanúsítványaikat honnan a francból szerzik. Ennyi erővel én is fénymásolhatok ilyet, azt kitehetem a falamra...
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | CIVIC 1.6 4.gen. | Következő autója? | Accord Type-r / -s, 8.gen. CIVIC (SI) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
