egyszerűen tökéletes vagy tökéletesen egyszerű?!?!!??
Szöveges ítélet
Az autót 2008 nyarán vettem.
Szükségem volt 1 saját autóra viszonylag gyorsan olcsót megbízhatót (futár voltam). Rövid utánajárás után a kiszemelt bordó 1.4est elvitték előlem. Nagyon elvoltam keseredve, de 1 héttel később feltűnt a homályban esszém alanya. Megláttam, átvizsgáltattam, megvettem a történet kb ilyen egyszerűséggel kezdődött. Még a pártatlan márkaszervízben is aztmondták hogy kuriózum az ilyen állapotú majdnem 10éves autó. Az egyetlen hiba amit már kipróbáláskor észrevettem a kipufogó kifúj valahol, ezt a szervízben is megerősítették elvan rohadva a kipufogó, annyi baj legyen egyébként hibátlan...
Az első kilométerek hamar beleszaladtak az autóba, kirándulós ember vagyok illetve hát a futárság, heti 1500km került bele körülbelül.
Az első pár hónapban élveztem a dinamizmusát bár ez nem 1 VTI nem 160 hanem csak 115 lóerő, dehát nem is VTI-t akartam a magasabb fogyasztás, illetve a magasabb biztosítási kategória miatt. Ebben is VTEC szelepvezérlés van. Ez kb annyit jelent, hogy 5500as fordulat környékén más dimenzióba lépünk és a maradék 1600rpm et 1 szempillantás alatt leforogja. jah a lényeg hogy a hasonló kategóriájú autókban akkor váltanak feljebb amikor a kis HONDÁMBAN előjön az erő. úgyhogy az első hónapokban sok emglepetést okoztam föleg az 1.9es dízeles 40éves apukáknak.
a fogyasztással megvoltam elégedve 7-8liter városban sok VTEC váltás királyság!
Aztán ahogy telt mult az idö és már annyira nem volt angy ujdonság a dinamizmus a fogyasztás észveszejtően csökkent:
Van egy úgynevezett ECONO lámpa a kocsiban ez vmi fogyasztáscsökkentő berendezés, az én olvasatomban azt jelenti nagyjából hogy ilyenkor mintha kis benzingőzzel megspékelt levegővel menne. Tények:
Városon belül óvatos pedálkezeléssel nyáron 5.5 - 6liter benzin/100km!!!
Városon kívül szigorúan nagypapás vezetéssel sebességhatárokat betartva 5 liter alá is belehet kúszni valamivel 100km-enként (ez is nyáron)
Télen másabb a helyzet bekajál akár 7litert is városban:D
takarékosság? ez kellett nekem.
Szóval visszatérve. az 1.5ös motor dinamiksan mozgatja az autót ha akarjuk, de aki eszeveszett száguldásra vágyik ne ezt válassza, vegyen VTI-t
dizájn hmhm sarkalatos pont:D
kinek tetszik kinek nem. nekem kívülről nagyon tetszik, hosszú lapos állva is dinamizmust sugall. a 4ajtós kasztni 10éves japán dizájn nem egy UFÓ 8gen civic, de rövid idő alatt belelehet szeretni.
a belsejével már nehezebb megbarátkozni én kimondottan csúnyának vélem de ehez is hozzálehet szokni. az akkori extrák közül bennevan szinte minden
ABS, SRS, klíma, 2 légzsák, 4 el. ablak, el. fűthető tükör, könyöklő:D, de viszont az anyagminőség kiváló. 10év után nem nyiszorog nem kopog nem zörög nem nyávog puha borítású a műszerfal, az ajtókárpit, tehát igényes anyagok voltak már ismétlem 10!!!! éve belerakva. nekem rövid és hosszútávon is kényelmes. hátra inkább csak 2 felnöttet ültetnék be.
Alkatészeket suzuki áron lehet kapni hozzá kis utánajárással, de csak gyárit ajánlott a legkisebb alkatrészből is belerakni. Ezt az autót még JAPÁNban gyártották nemhiába ilyen kiváló az összeszerelés és az anyagok minősége.
to be continued...
Hibalista
- A vezetett 60párezer km alatt kapott 6szor olajat, szűrőket.CSAK CASTROL MAGNATEC 10W 40 ÉS CSAK GYÁRI OLAJSZŰRŐ, LÉGSZŰRŐ - - Vásárláskor komplett vezérlés csere. - - Lassan jön a 200ezres szervíz az zsebbenyúlós lesz érzem, dehát hű szolgám volt az elmúlt 2 évben úgyhogy meg is kapja tiszteségesen amit megérdemel: - - -Vezérlés - -Kuplung - -Szilentek - -Sárvédő ív korróziójának javítása - -Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, benzinszűrő, kuplung-, szervó-, fékfolyadékok - - Jah meg 2 szer korrodált a kipuff, most kapott uj GYÁRI kipuffogódobot
Ide hordtam szervizbe
Olajat izzót magamnak cserélek. Komolyabb szerelnivalót pedig csak hozzáértő csináljon, nemavgyok a kókányolás híve!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 112300 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 72000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Suzuki Swift I 1,3 glx 16valve | Következő autója? | csak a japán, vagy ha egyszer megszalad a nagy német vasak |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
