Egy jó választás
Szöveges ítélet
Félretéve az elfogultságomat, megpróbálom észszerűen megosztani a tapasztalataimat. Ez a modell - egészséges értékrendű társadalomban - bárki számára elérhető alsó középkategóriás autó. Kívülről nem különösebben látványos, teljesen hétköznapi. Árulkodó jelek azonban a csomagtartóra szerelt szárny - ami valóban leszorító erőt termel,nem csak dizájn - illetve a 15" alufelni, ami sejteti a motorban rejlő erőt. Belülről tekintve a műszerfal anyaga jó tapintású, a műszerek könnyen kezelhetőek. Roppant elegánsak és kényelmesek a félbőrülések, bár a kanyarokban nem tartanak úgy, ahogy kellene. Már közel egy éve használom, de akárhányszor beleülök, különös izgalom kerít a hatalmába. A motor csendesen, egyenletesen jár, négy-ötezres fordulatnál sem húz különösebben jól, csak mint bármelyik 1.8-as családi autó. Ekkor érzek igazán késztetést, hogy tövig nyomjam a gázpedált. A pupillám kitágul, a szívem sokkal hevesebben ver és a homlokomon izzadtság cseppek gyöngyöznek. Hatezres fordulatnál a motor felbőg és egy őrült gyorsításba kezd, rám szabadítva mind a 169-lóerőt aminek csak a tiltás szab határt nyolcezres fordulaton. Megáll az ész, hogy egy sima négyhengeres szívó motor, változó szelepvezérléssel ilyen fantasztikus teljesítményre képes. A honda a vtec vezérlést a nyolcvanas évek végén fejlesztette ki, a crx-nél használták először. Ez azt jelenti, hogy a fordulat egy adott tartománya felett a szelepek nagyobbakat nyitnak, ezért több oxigén kerül az égéstérbe így tökéletesebb lesz az égés. A száguldásnak azonban a kanyarok sem vetnek véget, ugyanis a futómű kényelmes, mégis stabilan veszi a felém rohanó kanyarokat. A fékek jók – elöl hátul tárcsafék – viszont az 1250 kilós kasznihoz alul van méretezve. Ám, ha kihozod az autódból a maximumot, annak bizony ára van. A fogyasztása átlagban kilenc liter, de ez tizenháromra is felszökhet. A kötelező szerviznél a jobb minőségű, - drágább – szintetikus olajat ajánlom, én 5w50-et használok, de a 10w40 is jó. Egy szó mint száz, bátran jelenthetem ki, hogy a honda civic 1.8 vti egy vérbeli sportautó.
Hibalista
- A nagyszervíz után a kuplung, a fékek, a csillapítók rendben voltak, egyedül a gömbfejeket kellett cserélni, illetve a hátsó dob kilyukadt - 5 ezer Ft volt.
Ide hordtam szervizbe
Honda Éles
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 104000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Esi | Következő autója? | Type R( vagy RR ) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
