Civic 1.5i VTEC (114LE) - Tempófüggő bárány/farkas
Szöveges ítélet
1997 decemberében vásároltuk vadonat újan. Idén decemberben már 9. életévét tölti be. Szerencsére nem volt vele soha semmilyen probléma, soha nem hagyott cserben. Nagyrészt sportosan és igen sportossan használtam. Előfordult, amikor siettem nagyobb távokon 2.-3.-4-fokozatban használtam(2.3.-szabályzásig) és bizony igen jól szedte a lábát Egyetlen egyszer volt, hogy 3.-kat kipörgetve 4. helyett 2-esbe húztam viszza, a fordulatszámmérő 8e ford. is túlment, de szerencsére nem lett semmi baja a mocijának. Egyébként 6750-nél kezdődik a piros mező és 7000-nél szabályoz le. A fokozatok igen hosszúra sikeredtek: 1.(60km/h) 2.(110km/h) 3.(158km/h) 4.(208km/h) az 5. fokozat nagyon hosszú, itt már nem képes gyorsulni nagyobb tempónál, viszont jó a fogyasztása(7-8l) és viszonylag csendes. Autópályán jól lehet vele menni, igazából azt szereti a legjobban, a hosszabb távokat. PL. 160km/h-nál csak 4000-et pörög 5.-ben. A hosszú fokozatok ellenére egész jól gyorsul:
0-100km/h: 9,6-9,8sec
0-120km/h: 13,7 sec
0-130km/h: 16,1 sec
0-140km/h: 18,8 sec
0-150km/h: 21,8 sec
0-160km/h: 26 sec
Jó pár verdával versenyeztem már és néha okoztam meglepetéseket: Merci C220CDi, E220CDi,
Renault Laguna 1.9DCi, stb.
Jó tulajdonságok: -Jól megy,
-kedvező fogyasztás(2800-as fordulat számig a hengerenként 4 szívószelepből csak 2 üzemel teljesen, a másik 2 csak éppen egy picit nyit, ezzel a megoldással olyan az autó 2800-ig, mintha 8 szelepes lenne, ezáltal kevesebbet fogyaszt és nyomatékosabb. A sportosabb oldalát 5000.fordulat felett csillgotatja meg, innentől kicsit jobban húz (VTEC).
-Kényelmes, elég nagy a csomagtartó és jól kihasználható, hátsó üléssoron is el lehet férni
-Jó forma
Rossz tul.: -Az összeszerelés minősége általában jó (műszerfal), de egy-két helyen hagy kívánni valót maga után: bal oldalon a C-oszlop-nál néha előfordul, hogy nyiszogó-nyikorgó hangok jönnek.
-Ennek a modelnek a karosszéria merevsége sajnos még nem igazán jó.
-Nem éppen öröm vele a városi sétakocsikázás a hosszú fokozatok miatt.
Igazán szerethető autó
Ennyi egyenlőre. Folyt. köv.
Hibalista
- Kötelező alkatrészeken(olaj, szűrők, fékbetét, 1*első féktárcsák) kívül kétszer kellett cserélni féltengely porvédő gumit, mert vmitől szétszakadtak???
- + 1-szer féltengely csuklót a jobb oldalon, mert későn vettük észre, hogy a porvédő gumi szétszakadt rajta. Mire észrevettük a környezeti hatások és a por kikoptatta.
Ide hordtam szervizbe
Garanciáig hivatalos márkakereskedésbe, utána maszek szerelőműhelybe.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 127000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | a jövő zenéje. Egy új Civic igen jó lenne |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
