Basszus, ez egy Honda!!!
Szöveges ítélet
Kezdeném azzal, hogy mai napig ő a kedvenc autóm. Tesóm használja, és ők is nagyon meg vannak vele elégedve. Elötte is volt japán autóm,(Mazda 323) de mikor ezt megvettem, elkapott a Honda életérzés. Amikor eldőlt hogy kell egy saját autó, nem is gondoltam, hogy Honda lessz. Mindenáron Fiat Punto II.-t akartam.(hála istennek hogy nem azt vettem) A barátommal jártuk a várost, kereskedésből-kereskedésbe, kezdtem beleunni az egészbe. Bunkó nepperek, rommá tört, be sem induló Puntók keresztezték utamat. A helyi Fiat szalonba voltunk már, ott volt egy ideálisnak tűnő 1,2-es fapados Punto, amit már előzőleg megnéztem. Nagyjából egyben volt, semmi extra, 1,2 8v. Mikor elküldtem a fenébe a Tatabányai Cola-car-os bunkó neppert,(ezektől senki ne vegyen autót, mert átverik!!!) elindultunk megvenni a kis 1,2-est a Fiat szalonba. Az egyik lámpánál megállva, észrevettem hogy bal oldalt a fatelep mellett megbújik egy kis kereskedés, max 10-15 autóval. Nyomtunk egy balost, és benéztünk. Igényesnél igényesebb autók, szépen tartva kívül-belül. Na és akkor vettem észre őt. Nézd már milyen szép az a Honda. Mondom a barátomnak. Ő helyeselt. A nepper kijött, illedelmesen megkérdezte hogy tud-e segíteni. Mi csak a kulcsot kértük, ő ott hagyott minket a Civic-el. Szimpatikus volt, hogy nem tukmálja ránk a verdát, hanem egyszerüen hagyja, hogy a kocsi eladja magát. Szerelem volt első látásra. Bőr kormány, hatalmas csomagtér, kényelmes ülések, pár extra is kapott helyet, elektromos ablakok, klíma, stb... Motortér felnyit, motor start, gyönyörű hang a 16 szelepes 1,4 literes remekműből. Motor stop, szóltam a srácnak, hogy írja a papírokat, ez a kocsi nekem kell. Életemben elösször vettem úgy autót, hogy nem is próbáltam ki, hozzáteszem, nem bántam meg. :D Barátom: De van benne majd 150e km. Erre én: Kit érdekel, ez egy Honda!!!!! :)
Innentől kezdve a wc-re is vele mentem. Ez egy Angliában gyártott verzió volt, ami abból a szempontból jó volt, hogy kicsit komfortosabb, de került bele sajnos jó pár Angol, Francia beszállítótól is alkatrész. Családi autónak is ideális, de formavilága simán engedett egy pici optikai tuningot. Alufelni, fólia stb. Az 1,4-es 16v motor 90Le-vel elég, városi használatban 7,5-8l, hosszú távon 100-110-es tempónál 5,5-ös fogyasztást is tud. Nem egy gyorsulási versenyre való moci, de ha odarúgsz neki, nem gondolkodik. Imádja ha pörgetve van, 4000 fölött kel életre igazán. Mivel a hajtáslánc még Japánban készült, ezzel semmi gondom nem volt a 3év alatt, a kötelező dolgokon kívül. Futómű nagyon kényelmes, felsőbb kategóriában pár autó megirigyelhetné. Alkatrész szempontjából nem a legjobb, kicsit drága hozzá minden, de annál kevesebbszer kell cserélni. Na meg hogy Angliában készült, van hogy egy évben 3 gyártó is szállított alkatrészt hozzá, ezért nem 1x vihettem vissza, mert nem volt jó az adott alkatrész. Hátsó kerékjárati ívek elkezdtek nálam rohadni, beszéltem a helyi Honda szalon szervíz vezetőjével, ő említette, hogy a gyár csinált visszahívást a tömitettlenség kijavítására, de az enyém ezt a törődést nem kapta meg. Egy jó kasztnis megoldotta azóta. Kipufogó 2x kilyukadt, sógorom be tudta hegeszteni, még mindíg bírja mindegyik dob, van benne anyag, nem esnek szét mint a Suzukikon. Fék, futómű alkatrészek nem veszélyes árakon vannak, kormánymű viszont horror. Mivel szervós, elkezdte csöpögteni az olajat. Újonnan valami 70-80e Ft, így maradt a bontott. Kiszedése egy fél nap annak aki még nem csinálta, utána már megy gyorsan minden. Elsőre befürödtem a bontott kormányművel, mert az is szivárgott. A bontós korrekt volt, küldött másikat, ami már jó lett. Mint már mondtam jelenleg is családban van, rendszeresen vezetem, mert van rajta vonóhorog, így tudok utánfutózni. Még mindig imádom. Innentől kezdve csak Honda, most is egy Civicem van, csak egy 2004-es dízel. A következő meg egy Accord lesz, az már tuti. Japán gyárban dolgozom, beszéltem Japó kollégákkal,és ők is a Hondát méltatták a legjobban, az összes általuk gyártott autó közül.
Hibalista
- Kopó alkatrészek, fék betétek, kormányösszekötő gömbfejek, bal oldalon komplett felső lengőkar, de csak mert nem lehetett külön gömbfejet kapni hozzá. Kipufogó 2x kilyukadt, meg tudtuk hegeszteni. Kormánymű csere. Hátsó kerékagy csapágy.
Ide hordtam szervizbe
Mindent magam csináltam.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 149000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Hyundai Gezt | Következő autója? | Civic 1,7 CTDI 2004 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
