Az én autóm (Még mindig...)
Szöveges ítélet
Több hetes keresgélés sok telefon és utazgatás után végre 2004 szeptemberében sikerült rátalálnom és megvásárolnom az autómat egy harminc év körüli friss családapától, aki szemmel láthatóan fájó szívvel ült át egy új Seat Toledoba???...!!! 102000 km volt benne, végig szervizelve a Honda Üllöi úti márkakereskedésében.
Az autó külsöleg nem egy szépség, de itt a lényeg belül van,pontosabban leginkább a motortérben. 4 személlyel kielégítő helykínálat mellett a világon akárhová elvisz, csomagokkal együtt, lendületesen haladva, 8 literes fogyasztással lehet utazni, leszámítva a 130as tempónál már igencsak hallható szélzajt 160-tól pedig az igen komoly motorzajt.
Forszíroott tempónál nálam még nem fogyasztott 12 liternél többet, bár ilyenkor nyugodtan kikapcsolhatjuk a rádiót és a beszélgetésnek sincs sok értelme,a motorzaj mindent elnyom! Dehát valamit valamiért! Cserébe ütheted-vághatod, és csak megy, megy, megy...
Szinte csak tankolni kell,meg olaj + szürö 10ezrenkét! Nálam az olajfogyasztás az első 10ezer alatt nem volt 1 liter (Castrol 5w-40 txt softec-ből) Majd a következő tízezrekre olajatváltottam Repsol 5w-50-re,sokkal jobb 40ezer alatt összesen nem kellett fél litert utántölteni!!!
A gyári futómü szerintem teljesen jó, sportos és "komfortos" is egyben. Nekem van mellé ültető szettem gátlóval együtt (H&R) 4-centit ültet ami azért a gyárinál lényegesen komolyabb megjelenést és menettulajdonságokat garantál,nem bólogat fékezésre,kigyorsításra nem pörög el a kerék,kanyarodni is sokkal pontosabban és gyorsabban lehet (jó minőségű aszfalton) és nem is ráz és üt akkorákat mint gondoltam azt a beszerelés elött!
A gyári fékeket szerintem valahol a padláson találhatták Osakában, hát nem éppen 160 lóeröre és 1140kg-ra találták ki, de félverseny betétekkel, fém fékcsövel, 5.1es fékfolyadékkal és nagyon jó gumikkal (Michelin Pilot) sokat lehet rajtuk javítani (mondjuk azért még így sem az igazi). A váltója kifogástalan pontos gyors és bírja is az "átrántásokat".(minden autóba ilyen kellene)
Valószínüleg az utasteret is azok tervezték, akik az autó külsö formáját, hát nem alkottak akkorát, mint akik a motort megálmodták! A kárpit mintája és annak színe kiborító, ennél már csak az ülések tartása rosszabb. (le is cseréltem öket) Ennél az évjáratnál még szerencsére piros a müszerfal számlapja, így érezni lehet valamit a sportosabb hatásból habár bizonyos fényviszonyoknál ebből látni semmit sem lehet!
Én 50000 km-t autóztam vele, közel 3év alatt mondhatom különösebb gond nélkül,sosem hagyott ott sehol és nem költöttem rá vagyonokat. Jártam vele Brüsszelben,kétszer a Horvátoknál és még egy európai körútra is elvitt minden gond nélkül!
Munkámból adódóan sokféle, föleg új autót vezetek (WV,Toyota), de mindig nagyon jó érzés ezzel a 10éves használt autóval hétvégenként megtenni pár kilómétert,hangos,zörög,ráz, de sokkal jobban érezni a mai új autókhoz viszonyítva hogy valóban "ÉN" vezetek!
Nekem eddig egy "komolyabb" problémám volt a kocsival, 2x kellett vízpumpát cserélnem (2x 15,000.- + 2x munkaköltség 10,000.-), mert folyott pedig mindkettö gyári volt. A mostani még jó. 1x tönkrement a fütöventillátor, ez bontottan 9,000.- volt. A hátsó kipufogódob elrohadt, ez 13,000.-(utángyártott normális)majd a középső is kifújt csere 12ezerért. A két hátsó "nagy" futómü szilent tönkrement. 2x 9,000.- +munkak.10000.-( Budapesti utak + sportgátlók) És egy hátsó kerékcsapágyat is elfogyasztott 25ezerért.
Apró problémáim még, hogy beázik a csomagtér (lehet,hogy törés miatt) és hogy a gyári indításgátló nem ismeri fel mindig a gyári kulcsot.
Összegezve: volt már pár autóm: 1.8 D Corolla, 1.6 GLXI Lancer, 2.5 V6 626 Mazda, 620 SDI Rover , de ezt az autót érzem a "legkiegyensúlyozottabnak" az eddigiek közül! Szeretek vele autózni és remélem még sokáig használhatom!
Még annyit hogy ez nem sportautó csak sportos autó ami nagyon nagy külömbség, és nem az M3-as Bmw az ellenfele!
Hibalista
- 2db vízpumpa
- 1db fütöventillátor
- 2db hátsó szilent, 1db hátsó kerékcsapágy
- 1db hátsó kipufogó dob, 1db középső dob
Ide hordtam szervizbe
majdnem mindent saját magam csinálok
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 102000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 620 SDI | Következő autója? | Csak JAPÁN!!! |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
