Autó fiataloknak. Pörgesd!
Szöveges ítélet
Életem els? saját tulajdonú autója volt, ezért elfogult vagyok. Imádom a formáját még mindig. Sportos, alacsony építés?, szép.
A legjobb a futóm?ve. Nem kényelmetlen, de mégis feszes, sportos, ilyen kellene (nekem) minden autóba.
A beltér igénytelen kinézet?, minimal art, de nagyon kézre áll minden. Az ajtón azért elférne több szövet, hogy ne a plasztikhoz dörgöl?zzön az ember karja. A váltókar els?re talán picit hosszúnak t?nik, de eszméletlen jól m?ködik, így tökéletes.
A fék szerintem picit gyenge, a tompított meg botrányosan szarul világított (legalábbis az enyémen).
A helykínálat normális, de a csomagtartó abnormálisan kicsi az autó hosszához képest (persze erre lehet mondani, hogy aki pakolni akar, vegyen 4 ajtósat, ne 3 ajtóst, de ha egyszer az tetszik?) - cserébe a lábtér hátul meglep?en nagy. Idegesít?, hogy ha hátulra beszáll valaki, akkor az els? ülések teljesen elfelejtik a pozíciójukat - könnyítés, hogy gyorsan vissza lehet állítani (a hátlap döntése nem teker?s, hanem karos).
Nagyon szerettem az autót, bár kicsit gyengének találtam a motort (90 lovas verzió). El is vittem mindenféle szervízbe, hogy baja van, de aztán teljesítménymérésen kiderült, hogy bennem van a hiba. Er?sebb autóra van szükségem :)
4000 alatt nagyon nem megy, viszont lelkifurdalás nélkül lehet pörgetni, mert szinte élvezi a motor a magasabb tartományokat, könyörög, hogy pörgessék. Ilyenkor azért tisztességesen megy is, de a nyomaték elég kevés. Persze a legtöbb 1,4-esnél jobban megy, de a Hondától el is várja az ember (szvsz a Rover 1,4-ese jobban megy, de annak meg az élettartama rosszabb). Azért az sem véletlen, hogy akkoriban (´99) nem is volt gyengébb Civic a kínálatban; aki hajtani akar, vegyen nagyobbat. Érzékeny a jó olajra, amib?l nekem nem is kellett utántölteni 15 ezer km alatt az olajcseréig. Ez egy jó motor, tartós is, csak "hondásan" kell hajtani, hogy menjen. Na ilyenkor eszik is. Tartós 160-nál nekem 9 felett evett, városban se tudtam 8 alá vinni. Egyszer 6 literes fogyasztás jött ki, amikor csak országúton mentem vele, spórolosan. Nem volt élvezetes, úgyhogy azután nem spóroltam többet.
Bár nem VTEC motoros autó volt, de mégis valahogy érezni lehetett a magas m?szaki színvonalat, sportosságot, szóval a Honda-érzést. Valószín?leg ezért szerettem, meg a sportos formája miatt. Ideális autó fiataloknak. Sajnos az enyémnél újabb, 7. generációs buszformájú Civic semmilyen tekintetben nem közelíti meg (forma, technika, min?ség) ezt a szériát.
Összességében egy nagyon jó autó, amelynek van néhány negatív tulajdonsága (gyenge lámpa, a fék lehetne harapósabb, elég kicsi csomagtartó, viszonylag igénytelen beltér), de a rengeteg pozitív tulajdonság b?ven ellensúlyozza ezeket.
Hibalista
- Zárszerkezet a bal els? ajtóban egyszer széthullott. ~1000Ft
- Klímagázt kellett tölteni. ~10000Ft
- Olajtúltöltés miatt megjelent egy kis olajfolyás.
Ide hordtam szervizbe
Vilko Csepel (Simon Tibi)
Becsületes, érti az autót, nem csak egy betanított robot és baráti árakon dolgozik. Emiatt nagyon nagy a pörgés náluk, kicsit kaotikus
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 55000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
