A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (1995-2001)

Civic 1.6 ESi Vtech 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Akár öltönyhöz is

Szöveges ítélet

A tények: Angliában összeszerelt, ´99-es évjáratú, legmagasabb felszereltségű (ES), 126LE-s, 1.6 benzines Civicről van szó. Tudom sokan lenézik, mert nem eredeti japán, de ez van, akinek nem tetszik ne nézze.

Astra F Classic 1.4 (60LE) után nyergeltem át. Ismerős adta el, így biztos forrásból származik. Eleinte nem rajongtam érte, mert nem voltam egy japán autó fan. Miért is? Ugyanazon kapcsolók (bajusz), műszerek kerültek/kerülnek egy 1X M Ft-os Lexusba, vagy egy 8-9MFt-os Accordba (90-es évek vége!), mint egy olcsóbb Civicbe, Corollába, stb. Formaviláguk sem tetszett, de a technikát mindenképpen el kell ismerni. Az angol civic a Rover 400-as, később 45-ös kasztnival és belső térrel rendelkezik, egyesek szerint elegánsabb a japán társainál.

Tehát az autó: alacsony, kényes(ebb, mint az Astra), sportosan, de elegánsan néz ki, nagyon sötétbordó, szinte fekete (bár a forgalmi szerint barna....), apró hátsó szárny, szép felnik. Kívülről pár javítandó van rajta, karcolás, pici horpadás, de alapvetően nem vészes.

A belső tér viszont teljesen rendben van, fa(utánzat) berakás, plüss ülés, bőr kartámasz és a szokásos japán extrahalmaz (4 el. ablak, légkondi, ABS, állítható mag. kormányoszlop, el. tükrök, fényszórómosó, stb.). Ami inkább zavar, az az hogy a kormánya kicsit kopott, de ez a futásteljesítményt figyelembe véve elfogadható, illetve bőrözéssel olcsón javítható. Természetesen a "szent kavarcóra" sem maradt ki:-) igaz nem zöld, hanem narancs, de hát angolhonban született - ennyi megengedhető.

Az autó kicsit szűkösebb, mint az F Astra, de azért 5 ember szűkösen elfér benne, 4 fő meg kényelmesen. Annyi gond adódik, hogy sportos jellegéből adódóan alacsony, így a kiszállás kicsit kényelmetlen. A csomagtartó kisebb, mint az Astráé, literben nem tudom, de nekem egyedül egyelőre teljesen megfelel és 5 ajtós voltára tekintettel nagyon jól pakolható.

Műszakilag a 150e km (1999 gyártási év - évi kb 20e km) ellenére teljesen rendben van, minden kapcsoló, kütyü úgy működik, ahogy kell, és mintha nemrég jött volna ki a gyárból.

Ami kicsit meglepett, hogy karácsonykor egy alkalommal úgy gondolta, hogy nem hajlandó az üzemmeleg hőfokot elérni és ezt 20 km megtétele után sem volt hajlandó megtenni, így egy gyors termosztátcsere vált esedékessé (3500 Ft + 2000 Ft munkadíj).

Sajnos a fényszórók nem voltak a helyzet magaslatán, de ezt sikerült orvosolnom izzócserével. A Tungsram + 60%-os izzói, még ha a nevükben jelzett teljesítményt nem is hozzák, de alaposan javítottak a helyzeten.

A motor kb. 4000 ford/perc fordulatszámig nem nagyon van elemében, meg is jegyezte egy kollégám, aki nemrég vezette, hogy bizony mintha szétszaladt volna a ménes. Ám a jelzett érték átlépését követően hirtelen minden lovacska felébred és rendben teszi a dolgát, ami az 1.6 literes motor ellenére meglepő teljesítményt és rugalmasságot nyújt. A kényelmes utazótempó 150 - 160 km/h körül van, innen még bőven van ereje gyorsítani, akár a 200 km/h körüli végsebességig (Németo. korlátozás nélküli autópályaszakaszain).

A kanyarstabilitásra sem lehet panasz, bár ezen sokat segít egy minőségi és megfelelő méretű gumi is (jelenleg 195/55).

Mind a 4 fék tárcsa, sokan panaszkodtak arra, hogy nem megfelelőek magasabb tempónál; én ilyet nem tapasztaltam, nálam mindig határozottan és megfelelően lassítanak.

Fenntartási költségei nem túl nagyok, ameddig az ember nem töri össze... Az angol Civicet köztudottan drágán lehet javítani. Nekem mintha sokat fogyasztana (9 - 9,3), bár jellemzően rövid távokat megyek, amely nem tesz jót a fogyasztási adatoknak. Alkatrész szerintem mindig van, legalábbis amit én kerestem, az mindegyik boltban volt (pollenszűrő, fékbetét, termosztát).

Összességében nagyon kellemes megjelenésű, sportos, kényelmes autó, mindenkinek ajánlom.

Hibalista

- termosztát 3500 Ft
- klímatöltés 5000 Ft
- hátsó fékbetét csere
- első izzók cseréje (3000 Ft)
- féklámpa izzó csere
- pollenszűrő

Ide hordtam szervizbe

Ismerőshöz, mint minden autót a családban. Hajdúsámsoni, kiváló.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ismerős 2:-). Ügyes kezű, lelkiismeretes és gyors.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Astra F Classic Következő autója? valami kupé
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 1995 (1996 - 2001)

További ítéletek (305 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)