A tiszta ész kritikája :-)
Szöveges ítélet
Ez egy fantasztikusan eltalált autó. A váltó, a motor és a futóm? ma is osztályon felülinek számít, jóval újabb konstrukciókban sem nagyon találni jobbat. A futóm? nem mutat alulkormányozottsági hajlamot, legfeljebb négy keréken csúszik a kocsi, és hatalmas kanyarsebességeket lehet vele elérni. Összehasonlításként kipróbáltam egy Skoda Octavia RS-t, az tolja az orrát, sokkal kényelmetlenebb és keményebb a futóm?ve, mégis jobban megd?l kanyarban...És a Skoda futóm?ve sem számít rossznak...A kormányzás már nem annyira tökéletes. Nincs vele különösebb baj, pontos, de kicsit érzéketlen, különösen nagyobb sebességnél (bár autópályán ez nem feltétlenül baj). A kocsi legnagyobb hibája a fék. Átlagosan fog, éppen meg lehet vele állni, de nyúlós. Új korában sem számított kiemelked?nek, a mai sportos kocsiknak azonban már sokkal komolyabb fékrendszerük van. Összességében m?szakilag nagyon rendben van a kocsi, a motor akár 300ezer km-t is elmegy ereje teljében. Amire figyelni kell: a hátsó futóm? nehezebben bírja a hazai utakat, épp most cseréltettem a stabilizátorokat, amik már romokban voltak...A fékbetét szintén gyorsan kopik, de ez használattól is függ. Az olaj kérdése nagyon fontos dolog a Hondáknál: én a VTI-be az 5w40-est ajánlom, és fontos, hogy kb. 4-5000 km-ként után kell tölteni. Ha ezt, és az olajcserét rendszeresen betartjuk, a motort szinte lehetetlen tönkretenni.
A kényelemr?l annyit, hogy hátul is meglep?en tágas (legalábbis a 4ajtós), az ülések jók, csak elöl kicsit rövid az ül?lap. A kocsi formaterve kissé szürke (de szép:-), m?szerfal nem a legszebb, és így 5 évesen már hallani néhány zörgést az ajtók felöl és hátulról, de ebben a kocsiban úgysem ez a lényeg... Hanem az, hogy 5200-as fordulattól,a VTEC váltásnál kett?zött er?vel kezd húzni az autó, a hang is megváltozik, a hideg futkos az ember hátán, és a kocsinak a fordulatszámot 5200 és 8200 között tartva nem sok ellenfele akad...A kocsi hangja annyira fantasztikus, hogy az ember teljesen függ?vé válik t?le. Van néhány hibája az autónak és persze nem tökéletes, de nagyon sok autót vezettem már, és ha nem is ez volt a legjobb, az összes autó közül eddig ezt szerettem a legjobban, és mindig alig várom, hogy újra vezethessem...
Hibalista
- Amíg nálam volt, a kopóalkatrészeket leszámítva semmit nem kellett cserélni vagy javítani...
Ide hordtam szervizbe
Honda Éles
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 92000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | Honda Civic Type-R |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
