A staffordshire
Szöveges ítélet
Honda Civic 1.4 -es 90 lóerős 5 ajtós. A külseje szubjektív, de véleményem szerint alufelnivel és egy szolid spoilerrel igencsak jól néz ki! Mivel ferdehátú, ezért sokkal jobban ki lehet használni a csomagtartót mint a 4 ajtós sedánnál. Ha előre döntjük az üléseket, akkor pedig végképp hatalmas a rakodótér.
Az 5 ajtós verziót Angliában gyártották. Az összeszerelés minősége jó, nem kotyok-nyiszog-perceg semmi sem az utastérben. A belső térkínálat átlagos magasságú (170-180 cm) embereknek tökéletes. 4 embernek még kényelmes, 5-nek már nam annyira. Én 193 cm vagyok: elől hibátlanul elférek, viszont ha tökéletesen elhelyezkedek, akkor már egy kicsit össze kell magát húznia a mögöttem ülő utasnak.
A műszerfal tetszik, a gombok jól elrendezettek a belsőt feldobja a fabetét. A kormány és az ülés állítható, a váltó pontos és precíz. Van benne el. ablak, el. tükör, el. napfénytető, szervókormány, légzsák.
A motor: a 90 lóerő elég. Mármint ahhoz, hogy normálisan de dinamikusan, néha-néha egy kicsit megvadulva de azért a mindennapokban átlagosan, viszonylag alacsony üzemanyagköltséggel járjunk vele. Mint minden Honda motor, ez is gyengécske alacsony fordulaton. 3000-től viszont megindul és 6900-ig (leszabályzás) megy is rendesen! Jó a hangja, ha azt akarom hogy menjen akkor megy, ha azt akarom hogy érje be kevés benzinnel akkor beéri. (Ekkor viszont tojást a gázpedál alá! :) Egyszóval nincs vele semmi bajom. Úgy ahogy a váltóval sincs. Rövid úton, pontosan jár. (Igaz én a Nissan -nál megszoktam hogy hosszabbak-kényelmesebbek a fokozatok, ennél pedig rövidebb-sportosabb, de nem okozott problémát gyorsan megszokni és megszeretni.
A futómű nem túl kemény és nem túl lágy. Számomra ez a tökéletes aranyközépút. A budapesti utakhoz hasonlóan a debreceni utak is elég sz*rok, úgyhogy örülök a futómű viszonylagos lágyságának. De ez a lágyság egyáltalán nem érződik kanyarokban. Nem billeg, hanem stabilan tart. Ezért dicsértem, hogy aranyközépút.
Tehát: szerintem jó választás volt az autó, egyáltalán nem bántam meg hogy megvettem. Tetszik az alakja, tetszik a belseje, elégedett vagyok azzal, amit nyújt (mind kényelem-mind teljesítmény szempontjából). 1,2-1,6 millió között már lehet ilyen autót venni, és ebben a(z) (ár)kategóriában nagyon jó választás! A Honda név garancia volt a jó minőségre, az angol összeszereléssel pedig nincs semmi baj. (Egyébként már az újabb Civic-eket is mind Angliában gyártják...)
Jó autó, csak ajánlani tudom!
Hibalista
- A kötelező szervízeléseken kívül még nem volt mit csinálni rajta...
Ide hordtam szervizbe
Az olaj-olajszűrő-levegőszűrő-gyertya-stb. csere nekem is megy, úgyhogy magam csináltam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 88000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Primera 1.6 | Következő autója? | Még marad. De ha cserélek mindenképpen JAPÁN lesz! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
