5 ajtós Astra-alázó, életem első autója
Szöveges ítélet
Használtan vettem, életem első saját autója. Természetes volt az, hogy hondát veszek, 94 óta az van a családban. 147ezer kilométer volt az órában, de szerintem minimum egy százast visszapörgettek benne. Kedvező áron sikerült hozzájutnom, de nincs benne ABS, airbag, klíma, de igazából nem is hiányzik nekem. A lényeg az, hogy megy, ahogy kell, 90 lóerős erejének ellenére. Mint minden hondát, pörgetni kell, hogy "menjen", de ha elérte a 4000et, szép morgós hangja lesz, nem lesz hangos, csak megindul, pedig nem v-tech. Júniusban vettem, most november vége van, 8000 km-t tettem bele eddig. főként városban, autópáylán csak kétszer jártam vele. Pályán 170es utazótempót teljesen kényelmesen tartottam vele, sok csomaggal, 2 személlyel. A váltója hibátlan, nagyon kellemes, könnyű kapcsolni. A "rükit" néha nehezen veszi, mint minden honda, de egy kuplungolással, vagy egy pici előre mozdítással szépen veszi. Az első ülések jól tartanak, teljesen kényelmesek, hosszabb távon is. Hátul is el lehet férni 2 felnőttnek kényelmesen, 3 ember már egy kicsit szorosan ül. Vettem rá BF Goodrich nyári gumit, valami zseniális kanyarsebessége lett! nyugodtan körbeautózok vele nagyobb kategóriás autókat is, az opel astrák meg nem ellenfelek se kanyarban, se nagy sebességnél:) A hátsóablak-fűtés is nagyon jó, a vastag jeget is percek alatt leolvasztja. A kesztyűtartó elég nagy, de van elég tárolórekesz is. A csomagtartó mérete teljesen korrekt, könnyen pakolható, és a hátsó ülések is ledönthetők. Teljes értékű a pótkerék, nem szekérkereket hordok magamnál:) A világítás nem volt a legjobb, kapott nagyobb fényerejű izzókat, azóta nagyon nagy fényem van éjjel:) A kormány könnyű, nőknek is ideális. Vételkor a két első elektromos ablak nem zárt rendesen, ki volt lazulva a mechanika. Szétszedés, megszorítás, és most egy kicsit lassabban mozog az ablak, de jól zár. Amikor vettem, az balaktörlő motor hangos volt, de egy szétszedés, féktisztító spray meg WD-40 kúra használt, azóta teljesen csendes lett. A jobb első féltengely szólt, de kicseréltettem, 17000 volt hozzá a csukló. Nem olcsó, de nem is drága. A futóművet megviselték a magyar utak, a hátulja kicsit hangos, de szilent cserével orvosolható valamennyire ez a gond.
Összességében teljesen korrekt autó, ajánlani tudom mindenkinek!
Hibalista
- Féltengely csukló, ld leírásban
- ablaktörlő motor, kitisztítva, már csendes
- oldalablakok, javítva
-
- komoly gond nem volt
Ide hordtam szervizbe
maszek autószerelő mester
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 147000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Természetesen HONDA, egy VTI civic :D |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
