5 ajtós angol Civic
Szöveges ítélet
2007 Januárban úgy döntöttem, hogy itt az ideje, hogy vegyek végre magamnak egy kocsit.Két dologban biztos voltam.Csak benzineset veszek illetve ,hogy csak japánt vagy németet.Később már tudtam ,hogy én nekem csak is Japán autó kell.Két márka jöhetet szóba a TOYOTA és a HONDA. Toyotákból a Corolla, míg Hondaból a Civic az amiket nézegettem.
Neten keresgéltem leginkább,de végül egy szombati nap kimentünk a Fővárosi Autó Piacra és ott rátaláltam a Civicre.
Miután hozzám került a kocsi amint tudtam rögtön kicseréltettem rajta az ilyenkor kötelező dolgokat.
- Olaj Castrol GTX Magnatec 10W40 és szűrő
- Levegő és pollen szűrő
- Vezérműszíj (JAPÁN) plussz a többi 3 ékszíj (klíma,generátor,szervó)
- Vezérműszíj feszítő (SKF)
- Vízpumpa (JAPÁN)
- 4 gyertya NGK BKR6E11
- + 1 csapágy, ami a klíma kompresszor ékszíjának a vezető tárcsájában van.
- Benzin szűrő
Ami még várat magára az a kipufogó dob.Heggeszteni sem lehet már mert annyira megette már a rozsda /Időközben ez is ki lett cserélve : Hátsó sima dob és díszvég munkadíjjal összesen 23000 Ft Janó Dob Kft-nél/ , és egy váltóolaj csere.
A pár kiégett izzón kívül semmi rosszat nem tudok elmondani a kocsiról.Ha van benne benzin bátran el lehet indulni vele akárhova.Fontos viszont a rendszeres és jó minőségű olajcsere.Egy negatív dolgot tudok mondani róla és ez a kuplung szerkezetnek a nyikorgó hangja (sajnos ez típushiba)
Az egyedüli dolog, ami számomra furcsa, az a fogyasztás.
1.4 motor lévén úgy gondoltam és olvastam is a többi ítélet között, hogy 7-8 L kéne ,hogy fogyasszon.
Ennek ellenére 9 - 10 literrel járok vele, hozzá kell tennem azt is ,hogy kis távokat megyek vele : lakástól munkahely 4km
Sokan azt mondtak rá ,hogy ez normális mivel rövid távon nem tud bemelegedni a motor rendesen. /Hosszab távokon csökkent a fogyasztás/
A fogyasztáson kívűl a motorja kiváló.Dinamikus és nyomatékos, igaz a nyomaték az 3000 - 4000 rpm körül jön meg igazán.Nem egy VTEC, de nem fog dadogni se a motor, ha mondjuk 30-nál 3-asban mész vele.
Fékekről sem tudok rosszat mondani.
Váltójával sincs semmi hiba, egyetlen apróságot kivéve: Kicsit nehezen veszi az 1-est (váltóolaj csere után majd meglátjuk)
/Idő közben kiderült, hogy csak télen, hidegben/
Futómű is rendben.
Elektromos dolgok is mind működnek benne rendesen (ablakok , tükrök , klíma)
Én csak ajánlani tudom mindenkinek.
Ha le is fogom cserélni valamikor az biztos ,hogy csak HONDA-ra vagy TOYOTA-ra.
Az autó blogja: http://civic5d.blog.hu
Hibalista
- - Műszerfal világítás ( Az egyik felső izzó égett ki)
- - A digi óra háttér világítása / Érintkezés hibás volt
- - Duda néha megy néhe nem (Biztosítékot cseréltem)
- - Csapágy (Klíma kompresszor ékszíjának a vezető tárcsájában)
- - Bal első helyzetjelző / Cserélve
-
-
-
Ide hordtam szervizbe
Egy régi ismerős szerelőhöz vittem az autót, aki régebben megbízhatóan dolgozott, de mostanra már az alkalmazottaival csináltat meg mindent.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 143570 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Csak Honda vagy Toyota |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
