A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (1995-2001)

Civic Civic VTi 1996 (3d) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

...kilóg a sorból

Szöveges ítélet

Általánosságban:

Motor (B16A2):
Soros, keresztben elhelyezett, 1595 cm3, 16 szelep, dupla vezértengely, VTEC szelepvezérlés (nem V-tech; ld. szelepfedél:), ami 5300-5500 környékén kapcsol - fordulat és terhelésfüggő, és érezhetően megnöveli a húzóerőt egészen tiltásig (kb. 8200 rpm.) A VTEC érdekessége a már leírtakon kívül, hogy elégséges üzemi hőmérséklet alatt nem kapcsol, így is óvva a magas fordulatú motort. Hidegen üvegelni amúgy is csak céges autókat szokás.
Óra szerint 230-as végsebességet, (közben szert tettem egy GPS-re, mely szerint kijelzett/tényleges: 60/55; 100/92; 160/152) és 8 másodperc alatti 100-as sprintet biztosít, amely paramétereket csak a jóval nagyobb lökettérfogatú autók tudják realizálni. Azért hátba rúgástól, etc… nem kell tartani, ez erős túlzás, de kicsinek mondható lökettérfogatát meghazudtolóan, elég kellemesen gyorsítja a tele tankkal 1150 Kg-os kasztnit meg a usert. (Olvastam, itt többen is a BMW-t „hozták ide ellenfélnek”, abból is mindjárt az über alles M3-at. Ez igazán hízelgő, és való igaz, ahhoz képest tényleg gyengén megy, csak éppen nem lojális az összehasonlítás, - ha már BMW, akkor motorméret alapján a 316-os, teljesítményben meg kb. a 320-as (E36) az egy kategória, ugye… egyébként meg szerintem ennek az autónak nincs reális – úgymond – „ellenfele”, mint ahogy az M3-nak sem).
Az olajat állítólag csipegeti, nekem ez még nem tűnt fel, bár nem is hajtom ész nélkül; vtec-be néha előfordul, de leszabályzásig csak egyetlen egyszer forgattam ki. Egész évben 5W40 castrol TXT-t használok, általában nyár meg tél után megejtve egy-egy cserét, ami kb. 4-6000 km-es intervallum. Ez talán kicsit korai és cca. 12 rugó alkalmanként szűrővel, de még mindig a legolcsóbb módszer a motor élettartamának növelésére. Direktszűrőt fölösleges rátenni, önmagában a hangon kívül semmit nem számít (bár az durva), viszont hosszabb távon komoly károkat okozhat – szerintem - gyárilag is nagyon szép szívóhangja van:)

Váltó
Pontos, határozott, könnyen kapcsolható, nagyon jó, rövid áttételű fokozatokkal. Jól passzol a motor karakterisztikájához, kifejezetten a gyorsulásra van „hangolva”. A rükit néha nem veszi be elsőre, de ez legyen a legnagyobb baja. Ha rajtam múlna, az ötödiket kicsit rövidebbre hagytam volna, és mellé mehetne egy picit hosszabb (utazó) hatodik, a motor simán elbírná. A jelenlegi 5. fokozatban kb. 30 km/h-ként emelkedik ezerrel a fordulat.

Futómű:
Független kettős keresztlengőkar, stabilizátor rúddal, gyári első toronymerevítővel; sportos, elég kemény, többet ér, mint sok mai, kegyetlen jól tartja irányban az autót, többet bír, mint amit én kipróbálnék, egyedül talán a hirtelen terhelésváltásra érzékeny kissé, ill. a nyomvályús utakon 120-130-as sebességnél már fokozottabb koncentrációt igényel. A rossz utakat nagyon nem szereti. A legkisebb kavicson áthajtást is továbbítja. A végét jó minőségű autópályán próbáltam ki, semmilyen rendellenes reakciót, legkisebb berezgést sem produkált, persze ehhez az is kell, hogy a gumik, lengéscsillapítók és a futómű szillentjei jó állapotban legyenek; ezekből van egy pár és a jó minőségűek nem olcsók.

Fék:
Az autó gyenge pontja. A gyári Nissin betét lassan kopik, de legalább nem fog. A teljesítményhez képest kevés. Forszírozott tempónál, felmelegedve a 4 tárcsafék ellenére elnyúlós, ráfogható, hogy életveszélyes, viszont kiszámítható; semmilyen sebességtartományról fékezve nem húz el oldalra, nem ráz. A betét valószínűleg (már elég vékonyka), a tárcsa biztos még eredeti. Normál KRESZ-betartó közlekedésre teljesen alkalmas, és léteznek jó konfigurációk, ha valakinek ez kevés. Szűkség esetén az ABS korrektül dolgozik.

Teljesítmény:
Azon ritka kategóriába tartozik, ahol a szám szerinti teljesítmény magasabb, mint a nyomaték. 160 LE 1.6 szívóból, - és a japók ebből 185 LE-s változatot (Type-R) is piacra dobtak, (ha jól tudom, sajna csak jobb kormányost) – azt hiszem, sorozatgyártású 1.6-osok közt ez világviszonylatban is egyedülállónak tekinthető. Nem is csak a literteljesítmény miatt hanem, mert ezt úgy hozták össze, hogy vele párhuzamban megmaradt a kimagasló megbízhatóság, futásteljesítmény, minőség – és mindez – az élményhez képest elérhető áron.

Nyomaték (1.6-os szívó benzines szemszögből, nem a teljesítmény alapján!):
153 Nm 7000 rpm-nél. Nem találtam másik olyan autót ebből az időszakból, aminek 150 feletti nyomatéka lenne, igaz, a hozzá tartozó fordulatszám átlagban alig több mint a fele – talán ezért is néhányan nyomatéktalannak tartják a VTi-t kis fordulaton. Nos, aki pörgős, rövid löketű, teljesítményét magas fordulaton leadó motorral szerelt autót vesz, annak számolnia kell azzal, hogy az ilyen motorok sajátosságaként a nyomatékcsúcs is viszonylag magas fordulaton jelentkezik – ne várja már azt, hogy kétezertől toljon, mint egy négykettes. (Némi vigaszt nyújthat, hogy a gyorsuláshoz nem kifejezetten nyomaték kell, hanem teljesítmény, pontosabban jó súly/LE arány, - meg VTEC:). Igaz, hogy menetteljesítményben az átlag 1.6-osokhoz képest itt az alsó és felső fordulatszám-tartomány közt igen nagy különbség van, de ezt hátrányként fölhozni… szóval ezt az autót nem úgy kell nézni, hogy a teljesítményéhez képest milyen nyomatéktalan, hanem pont fordítva.

Fogyasztás:
Az autó 2.5 éve van nálam, azóta folyamatosan vezetem a fogyasztását (és minden más ráköltött pénzt is tételesen; itt megjegyezném, hogy eddig meghibásodás miatt egy forintot sem kellett, persze tudom, hogy előbb-utóbb ki fog égni egy izzó:). Az eddig levezetett 19000 km átlaga: 9,14 l/100km, javarészt város; a minimum: 7,20 l/100km hosszútávon 90-110-es tempóval, a maximum városi élményautózással: 10,41 l/100km. (A mások által említett 12-16 literes fogyihoz szerintem igencsak embertelenül kell pörgetni az autót; vagy lehúzzák őket a kúton.) Ami számomra érdekesség ebből a szempontból, hogy a fordulatszám/sebesség arányában sokkal jobban változik a fogyasztás, mint a súlybéli leterheltségtől: történetesen a 7,20-t négy személlyel, kutyával és a cuccra szinte ráhajlított csomagtér ajtóval sikerült produkálnom. A tank 45 literes, ami azt jelenti, hogy szűk 500 km a hatótáv. Nem sok, nekem 3-4 hétig elég. Az üzemanyag szintjelző elég csalóka nem igazán lineáris, 100 km-ig meg sem mozdul, utána viszont elég gyorsan lemegy picit a középállás fölé, majd megint lassan az „Empty” felé. Az utolsó stádiumban fokozatosan erősödő sárga fény is figyelmeztet a kevés üzemanyagra.

A belső tér puritán, vitatott, sokaknak nem tetszik, én jól elvagyok vele – ha úgy tetszik, igénytelen vagyok. Van manuális klíma, elektromos irányváltóval, pollenszűrő, elektromos ablak és tükör, vertikálisan állítható vezetőülés-lap, és kormány, távirányított központi zár és riasztó, 2 légzsák, immo., etc. A kárpit, plüss üléshuzat nem a legszebb mintázattal kivitelezett, de jó minőségű és nem tudom, mennyire számít, de a műszerfal sem kopogós borítású, mint ahogy itt valaki állította. Ami kell, kézre áll, könnyen kezelhető. A nem túl bonyolult:), nálam még piros megvilágítású műszerfal jól áttekinthető, és 11 évesen is - ami van - minden működik. Nem lelakott az autó, nem kopottak a kapcsolók, sem a kormány, sem az ülés, bár ez inkább gazdi, mint autófüggő – anno megtekintéskor tartottam is az államat feltűnés nélkül, hogy egy ilyen kaliberű, majdnem 9 éves autó hogy lehet ennyire újszerű állapotban ebben az országban. Az ülés alapvetően kemény, a szükségesnél csekélyebb oldaltartású, 150-200 km-ig még nem különösebben fárasztó, hosszabb úton azért már érezhető, a vezetéshez egyébként kényelmesen beállítható. A forgalmi szerint 5, valójában inkább 4 személyes. Hátul is elegendő a hely két emberkének szélességben és lábtér szempontjából is. Belülről nézve az autó eleje hosszabb, mint aminek tűnik, hátul viszont ha már azt hiszed nekitolatsz a falnak, még biztos van fél méter.

Külső:
A karosszéria a súly ellenére elég vékonyka, érzésre a könnyen horpadós fajtából való, oldalvédelme kb. a zéróval lehet ekvivalens - onnan nem szeretnék bekapni semmit, korrózió szempontjából a hátsó sárvédő ívek a gyengéje. Nálam erre még semmi jel nem utal, hála a végig garázsban - és tisztán - tartásnak. Egyedül a hátsó kip. dobba bemenő cső repedt meg a varratnál, amit egy laza félórás munkával orvosoltunk, azóta jó. A csomagtartó kicsi (3d), kapcsolható megvilágítással, áruszállítónak teljesen alkalmatlan:). Kissé szokatlan formájú az európai autókhoz képest, - mint a többi Honda típus is - általában nem közömbös. Valakinek bejön, valakinek nem. A gyári 15-ös felnik, a hátsó szárny, és a mostani „divathoz” képest lapos kivitelezés sokat dob rajta. Egy nagyon „finom”, szolid körspoilert meg egy enyhe ültetést 16-os felnivel még el tudok képzelni, de a „látványosan” átalakított, vasalódeszka-szárnyas, agyonmatricázott, gagyi tuningos, sztritracsing besorolású példányok már nem igazán tetszenek. Bár a jelentősen átalakítottakból is van néhány igényesen kivitelezett darab.

Szakszerviz:
Ez az a rész, amit nehéz objektíven megítélni, ugyanis ritkán van rá szükség. Az alapdolgokat, mint: olaj, -szűrő, légszűrő, pollenszűrő, szíjak… etc, házilag egy szerelő barátommal karöltve is meg tudjuk oldani. Szakszervizbe (Veszprém) egyedül a százezres vezérszíj cserére és átvizsgálásra vittem az autót. A témában olvasott sok negatív kritika ellenére (más márkáknál is) személy szerint elégedett voltam az ügyfélszolgálattal, a munkát korrektül elvégző szerelővel, és a számla végösszegével is.

Amik eddig cserélve lettek:
Vezérszíj + a három ékszíj;
Gyertyák;
Motorolaj + olajszűrő négyszer;
Légszűrő + pollenszűrő kétszer;
Ablaktörlő lapátok kétszer.


És hogy miért lóg ki a sorból? Mert ennek az autónak nincs alternatívája a kategóriában; mert az egyedi szemléletű pörgős motor és a nagy teljesítmény ellenére rendkívül megbízható és hosszú életű; mert 11 évesen is majdnem annyit ér, amennyiért 8 évesen vettem; mert a megjelenése számomra pozitív értelemben látványosan elüt a ma jellemző tucat autókétól; és nem utolsó sorban – ha nem is a legszebb, (5g. 4g.) de összetettben mindenképpen a legjobb generáció a Civic evolúcióban.

Hibalista

- hátsó kipufogó dob bemenő csöve a hegesztésnél elrepedt

Ide hordtam szervizbe

veszprémi márkaszervíz - vezérszíj csere, átvizsgálás. egy alkalommal jártam ott.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

egy szerelő barátom, nagyon pozitív hozzáállással.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1996
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 89000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 19000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója? marad
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 1995 (1996 - 2001)

További ítéletek (305 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)