Úgy hívom: A Lúd (az ok annyi, hogy fehér)
Szöveges ítélet
Kezdődött úgy, hogy bátyám vett egy ugyanilyet, csak pár évvel fiatalabbat. Azt kezdtem el használni, de eleinte nem nagyon szerettem, főleg belülről, mert olyan, mintha legóból pakolták volna össze, nem tudtam mit kezdeni a pörgős motorral, alacsonyan csücsül benne az ember, sokáig nem éreztem mennyit foglalok el az útból. Kis idő elteltével, vagy megszokásból, vagy autózáshoz való felfogásom változásából adódóan minden értelmet nyert, elkezdtem szeretni, főleg az úttartását a független felfüggesztéseinek köszönhetően, a viszonylag erős motorját (az autó súlyához képest). Sokat gondolkoztam ezek után autó vásárlásán, régi bukólámpás mx5-t akartam, de hát az nem praktikus, nekem meg pakolni kell sokszor hangcuccot, erősítőket, dobot, meg hát drágább is, nincs vtec motorja, bontóban sem sokat találhatunk belőle. Találtam egy külsőre megfelő civicet 390-ért, másnap reggel mentem a szerelő barátommal megnézni, nagyon szemét módon felemelték az árát 410 környékére, merthogy sokan érdeklődtek... Motortéren látszott, hogy nemrég esett át egy mosáson, ami szintén gyanús, hengerfejtömíténél szivárgott az olaj. Kormányműnél a gumiharangok szakadtak voltak, szóval volt ezernyi baja. Gyors kalkuláció után, úgy gondoltuk Gyulával, hogy alsó hangon 500 környékén lehet belőle autót is varázsolni, így nem felhőtlen örömtől vezérelve de megvettem. (nagyjából tisztában voltam már akkor is az alkatrészárakkal bátyám 700 környékén vette, első körben 300-at ráköltött). Ezek után Gyula elvitte szervízébe, elkezdte csinálni, nagyon sok munka volt vele, én meg látogattam autómat, mintha beteg családtaghoz mennék kórházba... A végén meggyógyult, szinte minden második alkatrészhez kapcsolódik most egy új. Összes rejtett hibájával együtt 600e környékén megállt, de ebben már az alvázvédőzés is benne van. Hogy megérte-e? Ez viszonyítás kérdése, nekem igen: tudom, hogy mi az aminek nem illene elromolnia, minthogy rettegjek, hogy egy jó állapotúnak ígért régi autóval hosszan elhúzódva szívjak!
Hibalista
- (Eleve úgy vettem, hogy kb 400 - 500e rá kell költeni, de akkor tudom, hogy minden rendben van vele)
- Vezérműszíj, vízpumpa, hengerfejtömítés, fék (tárcsa, kinyomóhenger, vagy mi), csomó gumialkatrész a futúműben stb. eleve cserélve lettek (gumiharangok, silentek)
-
- Előző tulaj "sportkipufogója" lyukas lett, került rá egy japán utángyártott, amúgy miért jó, ha hangos? csak elfáraszt...
-
Ide hordtam szervizbe
Gyulabarátomhoz
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
ÉN :) más nem nyúlhat hozzá!
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | S2000 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
