Ráfizetéssel, de megy..amíg bírja
Szöveges ítélet
Mielőtt megvettem, tejben-vajban volt fürösztve- kinézetre. Az autókeres ódákat zengett, és ránézésre igaza is volt, de aztán jött a hidegzuhany. Egyetlen tudott hibája volt, hogy kuplung-felengedésre sercegett, valszeg kinyomócsapágyas, filléres dolog.
Aztán megtaláltam az olajcserés cetlit eldugva, 30ezret ment olajcsere nélkül, remek...
Elkezdett pöfögni is, szó szerint. Elengedett a hegesztés a középső kipufon egy rejtett lukat. Szép... És ki is volt herélve, égette hátsó részt.
Aztán a rádió is elhallgatott benne.
A kormány kicsit jobbra húz, egyenesben nincs középen, nem jöttem rá mitől.
Elvittem szerelőhöz, mert ez nekem már sok volt. Full szervíz, gyertyák feketék, 5mm hézaggal. Légszűrő fekete, foszladozóban. Kinyomón bemarás, kuplungtárcsa teljesen elkopva, fékbetétek vállasodva, a motor alatt egy műanyag lap végighúzva és kettétörve (padka, kő?).
Mindent kicseréltettem, plusz rádiócsere, de a sercegés maradt, szerelő szerint a váltó, és a jobbra húzás is maradt. Kétségeim támadtak, hogy csinált-e egyáltalán valamit, de ám legyen, váltócsere. Pár nap után közölte, hogy nem tud szerezni hozzá. Ez volt 3 hónapja, azóta se tudott.
Így össz 150 körül volt.
Azóta hideg motornál ciripelni kezdett gázadáskor, és az óra se világít benne az új rádió beszerelése óta. Apróság, de bosszantó, mert sötétben járok vele legtöbbet, melóba, időre. Műszerfalat kéne bontani, de se időm, se kedvem. És már nem is érdekel.
Van 10 hónap a részletfizetésből, bízom benne addig elmegy, aztán ha a váltó "beáll", kitolom az erdőbe vaddisznó-ólnak.
A fogyasztással elégedett vagyok, bár mivel próbálom kikímélni, hogy bírja még valameddig, így érthető, hogy nem eszik vészesen sokat.
Az úttartása stabil lenne, ha nem húzna. A guminyomás 2,2 bar papíron, de hiába nyomom fel addig, pár nap alatt visszacsökken 1,8-1,9 bar-ra, és ott megáll. Erre se jöttem rá mitől van, pedig a gumit a szerelő (elvileg) átnézte. Új gumikat nem veszek, nem érzem úgy, hogy megérné költeni már rá.
Előzni se mindig merek vele, padlógázzal egy IFÁ-t még csakcsak, de volt, hogy már villogtak szemből. Gyenge.
Összességében jó autó lenne, és eddig megbízhatónak tűnik, de mivel 1. gatyám rámenne mindent megcsináltatni 2. nincs értelmes szerelő a közelben, így amíg megy addig megy, aztán süllyesztő. Ámen.
Hibalista
- Szinte minden... eddig 150, többet már nem szánok rá.
Ide hordtam szervizbe
Egy öreg fószer, kompetens, de drága
Sajnos egyetlen a környéken
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 162000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Létezik olyan, ami nem ráfizetés? |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
