Kis ECO-Racer
Szöveges ítélet
2003 szeptemberén jutottam hozzá 1.1 millióért, 1994-es évjáratúként, majd kés?bb derült ki, hogy 92-es, rend?rségi ügy van a dologból, hosszú. Svájci import, nagyon szép megkímélt állapot a 160e km ellenére, az eleje már, mint utóbb kiderült amikor én is megtörtem, volt törve, de szépen megcsinálták. Az autó szinte teljesen sz?z, gyári állapotban volt. Egyedül annyit módosítottam rajta, hogy kapott négy 14-es gyári vasfelnit a jobb úttartás végett. Még ezév novemberében megtaláltam hátulról egy 607-est, ez kábé 200e-be került (viszonylag olcsó utángyártott cuccok vannak a X. ker Kabai utcában). Itt jegyezném meg, hogy a gyári Honda alkatrészek piszok drágák, tudom ajánlani vagy a Nipparts-ot vagy a X. Kabai utca beli Honda alkatrész kereskedést és bontót. A történet legége, hogy 2005 szeptemberében, szinte napra pontosan a vétel után két évvel a házunk el?l meglovasították. Pedig nagyon jó kis autó volt, imádtam. Tudni érdemes a típusról, hogy hosszú éveken keresztül ez volt a legalacsonyabb fogyasztású benzines (gyakorlatilag minden autót vert 1000 köbcenti felett, sok korabeli dízellel együtt, hivatalosan 90-nél 4,5 litert evett, városban pedig 6,7 litert, amit a tapasztalataim igazoltak is. Egyszer mértem 4,2 litert is, országúton 3 személlyel, a legtöbb 6,5 volt, igaz általában 50-50% város és pálya. A kis dög 1.5-ös VEI motor nagyon tetszett, az úgynevezett VTEC-E szelepvezérlése volt (ma asszem már i-VTEC-nek hívják az utódját), az a lényege, hogy kis fordulaton kis terhelésnél csak az egyik szívószelep nyit ki és eléggé szegény keveréket kap. (Itt jegyezném meg, hogy a VTEC a Variable Valve Timing and Lift Electronic Control rövidítése. Mint látható, semmilyen H bet? nincs benne, ejtése pedig "vitek". A falra tudnék mászni amikor leírják V-tech-nek és kiejtik "vétek"-nek.) Egyetlen hibája, hogy a VTEC mechanizmus bizonyos sebességtartományban bizonyos terhelésnél nem tudja eldönteni, hogy melyik állásban m?ködjön és ránt egy kicsit, rutinnal ez jól elkerülhet?. 90 lovas, ami nem hangzik túl soknak és én sem gondoltam volna (f?leg a Bömcsi 170 pacija után), hogy ennyire jól fog menni, pedig nagyon mozgékony kis kocsi. Nagyon jó nyomatékgörbéje van. 5 fokozatú kézi váltója volt, elég hosszú áttételekkel (100-nál csak 2500-at pörög), ami jót tesz a fogyasztásnak és ha kell autópályán is lehet neki nyomni anélkül, hogy szenvedne a motor a nagy fordulattól. Gyorsan bemelegszik. 15W-40-es olajból SEMMIT nem evett, még nyáron sem, a 220e km ellenére! A felszereltsége kicsit fapad, ami nem tetszett, hogy kevés tárolórekesz volt benne. Az els? ülések nagyon kényelmesek voltak nekem, jó az oldaltartásuk és hosszú id?t is el lehet tölteni bennük, hátul soha nem ültem, ezért no comment. Nem túl praktikus a két részben nyitható csomagtér ajtó. A futóm?ve isteni volt. Kellemesen sportos, iszonyat jó útfekvéssel és egyenesfutással, nagyon jól vette a kanyarokat és soha nem kellett a futóm?höz nyúlnom. Összességében a maga apró hibáival együtt egy nagyon jó, élvezetes és takarékos kis autó. Még szívesen jártam volna vele évekig, pedig elég sokat mentem vele (2 év alatt 60e km), és egyáltalán nem mutatta meg a korát vagy a kilómétereket, szerintem simán beletekerhettem volna 300e-t is, vagy akár többet, a technika simán bírta volna. Ha el?kerül aki ellopta biztosan megölöm.
Hibalista
- Egyedül a központi zár volt rossz amikor megvettem, soha semmi nem romlott el rajta, mindössze akkor költöttem rá vagy 200e Forintot amikor megtörtem az elejét.
Ide hordtam szervizbe
Honda Grohoczky. Egyszer voltam náluk szelepállításon és vezérm?szíj cserén, akkor nem volt gondom velük, viszont többet nem viszünk hozzájuk semmit, mert egy Jazz ami oda vittünk rendszeresen problémázott, mint utóbb kiderült a rendszeres elképeszt?en trehányul és hiányosan végzett "karbantartások" miatt (Jazz hátsó gyertyasora nem lett kicserélve mert nehéz hozzáférni, szelepeket nem állítottak, véletlenül lehúztak egy csövet a szívócs?r?l, és ezek csak azok amik kiderültek). Illetve egy másik Hondás ismer?söm szintén panaszkodott rájuk hasonló okból. Nomeg id?nként okosabbak akartak lenni nálam, ami szintén nem jó pont.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Honda RM (Fáy utca). No, itt már egyb?l szimpatikusabb volt a társaság, ide csak szelepet állítani vittem a kocsit egyszer. Nem tudom mennyire függ össze a dolog, hogy pár ezután lopták el az autómat, de ez már valszeg soha nem fog kiderülni...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | E30 325 | Következő autója? | Valszeg valami céges kisfurgon lesz, mindenképpen dízel, legvalószín?bb a Corsa Van 1.3-as dízel. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
