Hondab*zivá tesz.
Szöveges ítélet
Először is a cím magyarázata: mikor ezeket a sorokat írom, már a 3. hondámban ülök, ez volt az első. Sokat köszönhetek „Bélának” (így hívtam). Bátran irhatok róla, hisz 40ezret (kicsit többet is) 1 év alatt raktam bele, napi szinten nem keveset. Ezeket a sorokat, úgy kell olvasni, hogy mint kis autó, és szivó 1.5 röl beszélünk. Tehát kategoriában nézve.
Miként is kezdjem. 19 éves koromra sikerült összemelózni (tehát NEM anyuapurokonok) 400 ezret. Ezért kellet egy autó főleg a munkaterületem miatt (számitástechnika, cégek).Hitel kizárt, ami az enyém az legyen is az. Ez igy 400ezer forintnál elég kicsire zárja a kört. Mi is legyen... Mivel mai napig alap kritérium, hogy egy AUTÓ 3 ajtónál véget is ér, felfogtam ugyanis, hogy 19-20 évesen az ember nem gyerekülést rak be, hanem barátnőjével megy max. Az meg külön élmény, hogy haverok nem nézik taxinak. Meg most egy designer mit is választana.... Nem "carstylingos streetracer alvázneonnal, direkszürővel, aluszárnyal" kategória vagyok, de ne már valami 1.0-1.3 suzival kelljen közlekedni, ahol halálfélelmem van előzéskor. Valamint francia autó se legyen, mert az meg már volt itthon, mondhatni a híres dolgok stimmelnek ! Bömös tetszett, de se pénz rá, se igény, de jó autónak tartom öket, tehát nincs meg eza "fúj német autó" Igen is j autók, csak nekem nincs rá szükségem, nem tudom kihasználni. Honda civic 92-95 elég volt rápillantani és tudtam. Használtautón hirtelen fent termett egy fekete megtörve, de üzemképes. KELL. Másnap már az enyém volt… annyit tudtam az autóról, hogy piszok jól néz ki, és még sérülten is megnézik. Nos itt kezdődött valami rémálom féle, ugyanis a teljesség igénye nélkül ezeket kellet cserélni (másnak ilyen problémája nincs, csak belefutottam egy leharcolt darabba): kormánymű, kuplung, lambda, hengerfej, gátlók, rugók, szilentek, lengőkarok, ajtók, lökháritók, küszöbök, üléseket már előttem kicserélték. Telifény. Sokszázezer. Amit megspóroltam volna, ha szerelővel megyek. (jótanács: 600 ezer felett veszünk 5gen civicet, és 1.5 mocival, vagy felette, a vti-k nagyon leharcoltak, vagy milio környéke). MINDENKÉPPEN KÉRDEZZ UTÁNA A HONDA FORUMON (bővebb infó lent)
No de folytatom: ÉLMÉNYAUTÓ ! Ezt a kis kasztnit (aminek biztonsága 0) kellő rugalmassággal mozgatja, és fogyasztásban 5 liter nem nagy művészet. Kanyarba mosolyogva gázt taposva megy bele az ember, és az biztos, hogy nem hétköznapi autó. Bontsuk szét részletekre:
Biztonság: egy vajkrémes doboz nagyobb védelmet nyújt
Fenntarthatóság: lényegében motort 50ezerért kapsz bele… minden fillérekért van, donor autót 35ezerért vettem. Sérülésmentest.
Zaj: csak az van, de az nagyon illik a stílusához. Pattog, zörög, és nem lehet megunni.
Megbízhatóság: kiváló. Olyan 40 ezer kilométer alatt 1x sem volt, hogy megállt volna. Illetve igen, egy házilagos lopás gátló miatt. Mindezt 200 ezer kilóméterrel a háta mögött.
Élmény: leirhatatlan. Megy is, nem is eszik, szép is, és vezetni valami fantasztikus !
Fogyasztás: 5-6 liter. Ha nagyon siet valaki még 6.5-7 liter is lehet… de az extrém.
És valami olyan, amit más autóval az életben nem kapsz meg: HONDÁS TÁRSADALOM ! Nincs az országban még egy olyan összetartó csapat mint a hondás. Minden péntek este budapesten a lurdy ház alatt-melett összejövetel, valamint egy internetes fórumon 4ezer regisztrált tag segít egymásnak (http://crxforum.flix.hu). Arról meg nem is beszélve, hogy ha két hondás találkozik az úton villantanak-intenek egymásnak. Még ha nem is ismerik egymást. A gesztus kölcsönös akkor is. (vannak persze kivételek, de 99% igy müködik, érdemes megfigyelni, bearanyozza a napot)
jellemző hibák, egyebek:
-sárvédőivek gyári hibásak, 3 évente elrohad. Cseréje 30-40ezer fényezéssel.
-első lámpák párásodtak, UGY angeleyes megoldotta.
Egyéb dologról nem tudok.
Összegzés: első autónak tökéletes, minden tulajdonsága pozitiv, megtanít vezetni. Kényelmesnek semmiképp nem nevezném, és zajos is, de ez a stilusához jár, szerethető nagyon. Biztonsága viszont nincs. Mondjuk ez a maga korában mindegyik autónál így volt. Csak ajánlani tudom, és sokkal olcsóbb fent tartani mint bármi más autót, valamint eladható (ellenben, nézzük meg hány suzuki van használtautón…. Fillérekért, mert sok van) ! Ez után egy különc autót vettem, honda civic coupet (2ajtós 96 utáni „békalámpás”). Szintén olvasható a népitéletem róla. (civic coupe 1.6 iSR) Valamint az azt követő 7gen (2001-05) ig is (1.6 3ajtós )
Ha problémád van, alkatrész kell, vagy a fent említett fórumon kérdezz, vagy írj e-mailt (mindenképp, ugyanis a fórum meghívásos, és küldök szívesen) scooby101@freemail.hu
Az autót egyszer ha sok pénzem lesz, lehet visszavásárolom hétvégi autónak. :) Vagy veszek ugyanolyat....
Hibalista
- Sérült volt, olcsó volt, még a kasztnit is féligmeddig lecseréltem
Ide hordtam szervizbe
Két nagyon jó hirű szerelőhöz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | citroen xantia nemenyém | Következő autója? | Civic 96-01 coupe 1.6iSR |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
