HONDA - először és utoljára
Szöveges ítélet
Sok újat asszem nem tudok mondani. De egyet biztos: ez az autó országúton képes 4,8-at fogysztani. Igaz carrera 95-össel és 80-90 km/h között gyér forgalomban. De akkor is, Emberek! Ilyen autót ma nem csinálnak, csak telenyomják sok "felesleges" extrával, aztán megetetik az emberekkel. Egyébként városban nem nagyon használom, így a fogyasztási átlag érthetően alacsonyabb. Az átlag egyébként 5,5 liter, de 6,5-nél többet még nem evett.
Első autóm, így nincs viszonyítási alap, de nagyon megszerettem. Törötten vettem (hátsó doblemez) és az előző tulaj már megfőzte a motort, így gyűrűzve volt. Nálam fékpofa, olaj, váltóolaj, benzinszűrő, szilentcsere volt. Legalább a 4. gazdája vagyok. Az alapjárat alacsony és kissé ingadozik, de ezt lehet állítani. A futómű kemény, ezt szokni kell, de ez a sportos mivoltának köszönhető, cserében viszont nagyon jó az úttartása, siklik az úton, kanyarban nagyon stabil. Persze ez az alacsony építésének is betudható, széles, szinte ráfekszik az útra. Váltó jó, a lükvertsz néha recseg. Az ülés nagyon kényelmes, az utastér a 20 éves konstrukció ellenére formailag nagyon szép, nincs szétmenve, a műanyagok jól tartják magukat. A műszerfal íves vonalvezetése gyönyörű. Az órák egyszerű, lényegretörő tájékoztatást adnak. Minden kezelőszer jó elhelyezésű. Sajnos a szervót ebbe nem tették bele, fura mód viszont klíma van. A tetőablak is elkelne. A plüss kárpit is tetszik, a hátsó ülések ledönthetősége nagymértékben megnagyobbítja a rakteret. 2 embernek ideálís ez a 3 ajtós, de egy családnak már a sedan kell. Fékek jók, bár vészfékezésre még nem volt szükség. A kanyarodási fordulóív sajnos nagy. Ja igen, hidegben, télen a szélvédő párásodik, nehezen jön le, ez azt mondják honda betegség. Elég kellemetlen télen indulásnál. Várni kell, leszárítani. Az autón semmiféle tuning és ültetés nincs, de így is vigyázni kell vele nehogy "beleakadjon" valamibe mert nagyon alacsony. Pl padka stb. Sajnos rohadásra hajlamos. Nálam az ajtóba befolyó és benntmaradó víz, az alján már kezdi átszínezni a lemezt. De egyébként szinte semmi.
Számomra ezt a civic szériát találták el formailag a legjobban, bár a 4gen, 6gen is szép. Valahogy ez sikerült a legdögösebbnek. 20 éves konstukció és még ma is bőven megállja a helyét.
Vezetése mindig egy élmény, bár mivel alacsony, sokszor nehéz kilátni 1-1 autó mögül, de ezt kárpótolja, hogy a sebességet mindig többnek érzem és a menetzaj sem szűrődik ki, növelve a sebesség élményét. Nem vagyok az a tipikus hondás, aki 7-8 ezerig pörgeti. A motortébe belekukkantva, sajnálom nagyon hajtani. Nem mai járgány. De azért 150-nel már mentem vele. 130-nál kezd el igazán élni. Alapvetően egy nagyon pörgős motor, így lett megépítve, jól kikell huzatni minden sebességet (a józan ész határain belül) és akkor hálás lesz. El sem tudom képzelni mit tudhat egy vti, ha már ez is ilyen elképesztően megy.
Fazit: egy nagyon gazdaságos, alapvetően dinamikus és robbanékony autó, ami városi forgalomban és hosszú távon is megállja a helyét. Jó felépítésű, megbízható, a kellő gondoskodás és figyelem mellett tartós autóvá tehető. Aki belátja, hogy az új autókhoz képest anyagilag egy kedvezőbb befektetés, annak nagyon tudom ajánlani.
Hibalista
- kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
szomszéd szerelő
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 226000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | - | Következő autója? | civic |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
