Ez egy Honda! Mi kell még?
Szöveges ítélet
Először a tárgyilagos dolgok:
Az autó korához képest jól felszerelt. Elektromos ablak, tükör napfénytető és elektromos fényszórómagasság állítás. 4 személynek hosszú távon is kényelmes ha megbékélnek a kis kb. 200Literes csomagtartóval. Ilyenkor számolni kell a pluszsúllyal és nem kell határon előzni, fékezni. Beszállás-kiszállás idősebbeknek nehézkes lehet, elég alacsony az autó gyárilag is. Ebből következik hogy rossz úton és parkolásnál nem árt vigyázni mert leérhet. A váltója hibátlan, hátramenet néha reccsen, de nagyon precíz és pontos szerkezet. Olajat nem árt nézegetni igy 200000km táján mert ha nyomják neki fogyogat belőle, ez a motor állapotától függ főként.
És hogy milyen vezetni? ...
Hosszú ömlengés következik a Honda egyik legjobb autójáról.
A történet 2003 májusában indult.
Régóta tetszett ez az autó, pár éve vágytam már rá. Végül a drága szüleim megleptek vele :) Mondanom sem kell volt öröm! 18 évesen saját autó ráadásul olyan amit mindig is szerettem volna :)
Elkezdődött a használat. Megfontoltan vezetek, de ha van rá lehetőség szeretem szabályzásig tiporni az erre kitalált autókat. Az enyém "csak" 1,5 90Le gyárilag, de élvezem ahogy a kategóriatársai között laposnak, szélesnek és könnyűnek számító Civic kilő mint a golyó. Nem kell versenyre kelni jóval nagyobb autókkal, de az élmény kiváló! :) Első nekifutás az építésben a szép felni/gumi kombináció lett (4*100 felni gyakori darab nem nehéz találni), majd megépült egy szép hangzású egyszerűen beépített hangrendszer. Semmi nagy probléma, a 16,5cm-es hangszórók egy kis kiemeléssel simán bemennek a gyári helyre. A CD-s rádió is könnyen betalált a helyére. Következő lépésnek kapott egy K&N direktszűrőt és egy Zeus dobot ami a kelleténél hangosabbra sikerült, de cserébe igen csak elnyerte az autófanatikusok tetszését. Az autót nem igazán kímélve 1-2-3-ban kihuzatva igen sokszor használtam, cserébe 7-8ezrenként megkapta a friss Castrol olajat. Így használva városban 10L fölé nem ment de alá se nagyon :) Kint országúton eljár 6,5 literrel de ott nem nagyon használom. 2006 nyaráig sokat gondolkoztam, hogy szeretnék helyette egy VTi-t, mert mindig vágytam a 160Le után és hogy 8300ig meg se álljon a fordulatszámmérő. Szerettem volna egy VTEC Hondát, de a VTi-k "öregek" meg sokat hajtják, meg a Magyarországi karbantartáshiány... Aztán megismerkedtem pár emberrel aki igencsak Honda fanatikus és ért is a motorjukhoz. Megszületett a terv. Az 1,5 D15B2 motorkódú Civic-re rámegy az 1,6 D16Z6 hengerfeje. Így a központi injektoros nem-VTEC Honda hengerenkénti injektoros VTEC-é változik.
Kérdezem ismerőst:
" - Meg lehet csinálni?
- Igen.
- Biztos?
- Igen! Csináltam már ilyet!
- Hát jó... Meglátjuk."
November elején nekiestünk és a bontott D16Z6 hengerfej a szükséges hozzávalókkal a helyére került. Szétszedéskor kiderült hogy a gyűrű mellett a hézag már nem gyári, érik egy új dugattyú-gyűrü szett. A 2003 nyarán mért kompresszió 2006 őszéig nem változott semmit sem. Ez bizonyíték arra hogy a jó kompresszió nem árul el mindent a blokk állapotáról. Eldöntöttük hogy mindegy, rakjuk igy össze, legfeljebb enni fogja az olajat. Na jah! 1000Km-en 1,5 litert eszik, sűrű padlógáznál, úgyhogy generál, de 100ból megúszom teljesen új dugyattyúkkal gyűrükkel. Akkor visszatérve az átalakításra...
" - Kész?
- Kész! Próbáljuk ki!
- OK!"
Kimentünk a városba és kis járatás, amíg azt vizsgáltuk minden jó-e, működik-e és minden jó volt és működött.
" - Odalépjek?
- Persze!"
1 - 7500rpm, 2 - 7500rpm, 3 - 7500rpm.
" - Ba...eg azta q...va ez nem normálís!!! ÁÁÁÁ!"
Nagyon állat lett az autó. Alig jutottam szóhoz! Majdnem kicsordult a könnyem... VTEC Honda tulaj lettem és nem vettem másik autót :) Aki beleült azt mondta király lett. Ez jó bizonyíték arra hogy a Hondák kiválóak tuningalapnak és ha van valakinek amerikai ismeretsége rengeteg cuccot meg lehet kapni nagyon jó áron kint, de bontóban is.
Képes vagy egy autóért rajongani? Képes vagy szeretni és megérteni? Neked Honda kell!!! És kapsz vele egy óriási rajngótábort akik segítenek ötletekkel, tippekkel és integetnek amikor szembejössz velük az úton. Na és a VTEC ...
Nem véletlen a mottó: "Honda - The Power of Dreams"
Ahogy írtam - "Ez egy Honda! Mi kell még?"
Az írás nyomán Hondafüggővé válás csak saját felelősségre, kérjük kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét :))))
Frissítés 2007 december
Bele került nyáron az új dugó-gyűrű garnitúra jelentős kompressziónöveléssel és szép-új tömítések. Van a motorban 6ezer km. A blokk hibátlan, kb. 1 liter olaj fogy 5000km-en lendületes haladásnál (pédétédéihez nem nyúlnak 0,7 liter/1000km-ig). Most 10W40 Rektol olajat kap, 5ezrenként cserélem szűrővel együtt. Nagyon úgy tűnik, hogy ez az olaj beválik. Színe is szép marad.
Pozitív mellékhatás: megjött a teljesítmény és a "nyomaték" a motorgenerálnak köszönhetően.
A gyári 0-100 adat 9,8mp. Most kicsit elmarad tőlem a 2002-es Mercedes E 270CDI (177Le, 400Nm) és ott vagyok a BMW 320d E90 (új 3as) mellett (163Le, 340Nm). Ez olyan 8-8,2 mp 100ra. Mindenki tippelhet a teljesítményre.
1/4 mérföld: 16.038mp
Erre a jelenlegi állapotra azt mondhatom, hogy ebbe az autóba bőven elég ez a teljesítmény. Lehet vele előzni, ha 4en megyünk akkor is, egyedül pedig élmény vele az autózás. Így teljesen hibátlan, elégedett vagyok vele! :D
Frissítés 2008 április
Új bőr/alcantara üléshuzatot kapott a vas és még régebben karbon váltógombot + kis bőrözéseket az utastérben.
Lassan kész a belső tér. Ezután jön majd a teljesen gyári állapotba hozó fényezés. :)
Frissités 2008 nyár-ősz:
Az autó telifényt kapott(~300 ezerből) egy nagyon szép mélykék színt választottam. Díszlécek felfogatása lefalazva, kilincsek színrefújva, tető és tükrök feketére fényzezve, "JDM look" sárga index, lefalazott rendszmtáblatartó elöl. Kapott az autó még egy teljes bőr tetőt és oszlopokat, egy bőrözött műszertartó konzolt és OMP Racing 262mm-es féktárcsákat Integra nyergekkel.
Frissítés 2009 május:
Mivel a műszertartó konzoloknak megvolt a helye, ezért kellett bele valami műszer is :P
Eldöntöttem, hogy turbósítok és úgy is lett. 2-3 hét kitartó munkájával beépítettünk egy KKK K03 turbót minden kellékével. 0,5-bar lett a választott turbónyomás, ezt egy jó állapotú Honda motor a tapasztalatok alapján bírja tartós használatban. Szükséges és elégséges feltétele egy turbós Hondának a rendes bemelegítés indítás után és a max 7-8ezrenkénti olajcsere. A turbóval ismét egy más dimenzióba léptem. MEgjött a nyomaték alul is ami soha nem volt, autópályán 110-ről 140-re gyorsíásoknál és főúton előzéseknél nem kellett soha visszaváltani, csak ha az örömködés miatt gyorsan akartad letudni. Így turbósan hiba nélkül használtam 4-5ezer km-t aztán ősszel eladtam a szettet, mert magasabb nyomású project terve jött a képbe amihez ez a turbó kicsi lenne. 2010 tavaszán került fel egy pár 282mm-es féktárcsa S2000 féknyergekkel mert fékből sosem elég.
2010 tavasszal úgy döntöttem meghirdetem az autót végül nyár elején lejjebb vittem az árát és egy fiatal Tatabányai srác megvette az autót, meglátásom szerint jó kézbe került.
Én végül Június közepén vásároltam egy 99'-es 1.6i Accordot, nagyon szép sérülésmentes állapotban, első tulajdonosától.
Lesz miben megvalósítani a következő turbós projectet. :)
Hibalista
- Időszakos karbantartás: - Olajcsere 7-8 ezrenként,8-16EFt minőségtől függően (Castrol) - - Szokásos karbantartáson kívül: - - Termosztát /5000/, Első lámpák foncsor hiba miatt / 23000/pár /, Gyújtáselektronika kétszer /5000/, kuplung munkahenger /5500/, kerékcsapágy /gyári japán 200EFt, csapágyboltban ~10000 :) /, kipufogó összedőlt /barátomtól ajándékba egy gyári/, a kasztni hajlamos gyakran rohadásnak indulni ha nem volt rendesen kezelve - - Új dugószett amerikából új gyűrűkkel: 50EFt
Ide hordtam szervizbe
DodgeM
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Közeli autószervíz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 1999-es Honda Accord 1,6i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
