Baby ez egy Honda!
Szöveges ítélet
Első autóm, közel 1 éve használom egy BMW 318 és Honda Civic 1.4is között kellett döntenem, de a BMW olyan siralmas állapotban volt, hogy nem rá esett a választásom (ajtó majdnem leesett mikor kinyitottam, ablaktölrök letörve stb) így marad a Honda ami annyira belopta magát a szívembe, hog azóta csak Hondát vennék.
Természetesen nem indult a barátságunk felhőtlenül. 3. tulajdonosként egy széthajtott, sufnituningolt (motor nem) autót kaptam, amit felelőtlenül az első hétvégén ki is vittem olaszországig anélkül, hogy szakértő látta volna. Honda mellett szoljon, hogy semmi gond nem volt vele, kivitt, és vissza is jött velem. Később megnéztem mit bír az 1.4-es motor, és közel 200 Km/h sebességel folyamatosan tudott haladni persze lejtő emelkedő függvényében 175-200 között...
Az elző tulajdonosok annyira elhanyagolták, hogy sajnos elkezdett füstölni, a 4 hengerből 3 működött visszaesett a teljesítménye, és siralmas állapotba került. A 270e ftos motorgenerál elkerülhetetlen volt. Addig zabálta az olajat is, most azonban egy fürge, 1.4-hez képest erős gépet kaptam vissza. Karosszéria javításai is voltak, ugye 10 éves autó, és sajnos 1 hónaposan hátulról a piros lámápnál szépen meg is kínáltak. Tehát benne van az autó néhány százezer forintban, de most biztonsággal ülök bele, fékek, motor, karosszéria rendben, pozitívum, hogy 10 évesen csak 1 újjnyi rozsdafolt volt a bal hátsó keréknél a karosszérián. Most makulátlan szép, (sokszor meg is csodálják) új felnikkel, 80% újrafényezve, és motorilag rendberakva, megkockáztatom egy közel gyári autót kaptam vissza.
Leendő tuljadonosoknak ajánlom, vásárlás előtt feltétlenül nézzéssék meg, mert köztudottan egy olyan autó amit hajtani szoktak. Nem vagyok ilyen típus de tényleg nehéz normálisan haladni vele, tökéletesen igaz, hogy előzéseknél prögetni kell, hogy megfelelő nyomatékot kapjunk, ez sokszor ok nélküli rivalizásokat szül a megelőzött féllel, különösen ha a manapság egyre népszerűbb sportkipufogóval szereltük fel, de ez már más téma:)
Tény, hogy nagyon jól tűri a magas fordulatszámot, nem egy VTi vagy egy type-R de a nagy átlaghoz képest is jól megy.
Aki civic VTi-t vesz versenyre az meg ne lepődjön meg ha nem bírja a strapát, az nem versenypályára készült, ellenben a typeR-rel...
Összességében aki hondát vesz, és hajlandó kicsit költeni is az autóra az később megtapasztalhatja a hondások összetartását, engem is kellemes meglepetés ért amikor a frissen fényezett új felnis, és enyhén optikailag is helyrebillentett civicemmel kiemntem az utcára, és a szermbejövő civicek rámvillogtak, vagy átintettek...jelentősége nem sok, de jó érzés, egy Hondás közösség részének lenni...
Hibalista
- Típushiba de nálam is jelentkezett:
-
- - első kerékdob borítása leválik, autópályán felverődő kő könnyen leválaszthatja a patenteknél. Ezért érdemes utángyártottal pótolni mert a gyári 15000 Ft/db, míg az utángyártott 1500 Ft-ból megvan + patentek kb pár száz forint max, és minőségében sem múlja alul a gyárit.
-
- Előző tulajdonosok hanyagsága okán:
- - Axiális csukló, 4 kerékagy fékbetét csere
Ide hordtam szervizbe
Szakszervízeket kerülöm a sok negatív infó miatt. Magán szervízekbe hordtam, ezek sokkal jobban teljesítenek.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Civic Type-R |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
