A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (1991-1997)

Civic Shuttle 4 WD 1,6-16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kis terepjáró

Szöveges ítélet

Mivel hegyen laktunk,kellett(ismét) egy olyan autó,amivel gond nélkül lehet közlekedni télen is.Terepjárót nem akartam(korábban volt jó pár),a fenntartása is több mint egy személyautónak,meg felesleges is lett volna erre a célra.
Az autót 2008 őszén vettem Németországban.Miért ott vettem?:tudtam hogy drágább lesz,mint ha Magyarországon vettem volna,de a Németországban vásárolt autókról mindig jobb tapasztalataim voltak.Első sorban VW Golf Country-ért mentem ki,de a kiszemelt példányok közül az olcsóbbik rozsdaboglya volt,a drágább meg nem fért bele az anyagi keretbe.Jött a második sor,ez volt a Honda.Összes gyári kulcs,összes könyv hozzá,minden korrekt,szép belső,semmi rozsda,motor-váltó ok+halott vízpumpa,kopogó futómű.De 1000 euróért odadták.Semmi gond,fel a trélerre és irány Magyarország.Mivel akkor külföldön dolgoztam,a nejemre maradt a forgalomba helyezés és ehhez tartozó küzdelem a magyar bürokráciával+rengeteg anyagi kiadás.Az autószervíz akik csinálták a vizsgára felkészítést,jól "lehúzták" a nejem-hozzá nem értő révén.Állításuk szerint majdnem a komplett első futóművet cserélni kellett,vezérlés csere,vízpumpa csere,műszaki vizsga;a végére 180.000 Ft lett(2008 ősz!).Ha én otthon vagyok,akkor ez az összeg biztos hogy kevesebb.Ehhez jött a bürokrácia;nem ismerték a típust,nem fogadták el a német nyelvű adás-vételit,stb.A lényeg:az autó magyar rendszámmal,papírokkal,hazaszállítással végül 760.000 Ft-ban állt meg.(1000 euró volt a vételár!)De,az autó az előzetes várakozásaimnak maximálisan megfelelt.Szervokormány,központi zár,ABS,tetőablak,klíma,állandó összkerékhajtás,mászó fokozat,fürge-pörgős benzinmotor,jó vontatási képesség(sokszor húztam nagy utánfutót).Hóban-jégen hihetetlenül jó volt a terepjáróképessége(jó téli gumikkal!).Meredek emelkedőn kézifékes induláskor semmi gond nem volt hóban elindulni.A legextrémebb az volt,amikor földes úton fél méteres hóban én túrtam a havat a lökhárítóval!A hátránya a nagy fogyasztás volt.8,5 liter országúton,városban 10,télen 11 liter.Sajnos csak fél évig tudtunk garázsba állni vele,utána az utcán parkolt.Ennek is köszönhető volt,hogy hamarosan megjelent az autón a rozsda.A két első féltengely elkezdett kopogni,ezt kicseréltük,egyszer az akksi adta meg magát,meg egyszer kellett első fékbetéteket cserélni.Aztán már Ausztriában laktunk(hoztuk a Hondát is) amikor a generátor megadta magát.Itt 400 euro lett volna a csere(a felújítás sem lett volna sokkal olcsóbb a 100 euros óradíj mellett).Ezért inkább trélerrel hazavittem az autót Magyarországra,ott az ismerős villamosságszerelő 10.000 Ft-ért felújította a generátort.Ezeken kívül csak olajcsere 10.000 km-enként.Aztán az autó ott is maradt már garázsban,ezután 2011 húsvétján eladtam,mert sajnáltam hogy egy ilyen jó autó így veszti az értékét,meg feleslegessé is vált.A 2,5 év alatt majdnem felére csökkent az értéke Magyarországon!
Összeségében:aki ilyent vesz nagyon nézze meg a karosszérián a rozsdákat,a futómű elöl-hátul független felfüggesztésű és nem olcsó az alkatrész hozzá.

Hibalista

- mindkét féltengely csukló:40.000 Ft,generátor:10.000 Ft,akkumlátor:12.000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Barát+saját magam

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1991
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 197000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 37000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Nissan Terrano II. 2,4i Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 1991

További ítéletek (167 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)