01-Number 1
Szöveges ítélet
1999 nyarán vásároltam, előtte cserélgettem az autóimat,legalább évente, de voltak olyan évek, amikor 2-3 autóm is volt. Őt is úgy néztem ki, hogy majd 1 évig elmászkálok vele aztán eladom, ennek ellenére a mai napig megvan. Egy fehér 4 ajtósom van, szép 15-ös könnyűfém felnikkel. Nagyon szép, sportos autó, megbízható, keveset fogyaszt, és gyerekkel is elférünk benne, még utazáskor is. Volt előtte még régebben egy 3 ajtósom is, de az tényleg nem családosoknak való.A futómű szigorú, de nagyon tartós. Az első ülések nagyon kényelmesek,jó az oldal támasztásuk,alacsonyan vannak de a nyugdíjasok vegyenek Ignist. A motorja jól húz (125 Le) és alacsony fordulaton is kellemesen lehet vele autózni, de az igazi gyorsításokhoz azért pörgetni kell. Amit nem szeretek benne,hogy a mai autókhoz képest nagyon hangos(90 km/h felett,motor és szélzaj),a másik a fék. Kicsit nyúlós gyenge fékje van, viszont a fékbetét 75 ezret bír elöl-hátul, a tárcsa meg 210 ezret elöl, hátul meg még nem cseréltem.A klímáját sem lehet össze hasonlítani a mai autókéval. A fogyasztása nyáron városban ésszel autózva 7,2-7,5, országúton 6-6,5. Külföldi utazásaim során autópálya+helyi cirkálás a hegyekben 6,5. A kocsit nagyon szép karbantartott állapotban vásároltam első tulajtól, szervízkönyvvel. Ebből a típusból már sajnos kevés jó állapotú van, így aki most szeretne ilyet választani annak igen nagy szerencsére van szüksége a jó választáshoz, de a következő szériában (96-01) még találni szépet. A kora miatt szerettem volna már többször le cserélni de nem találtam semmi jó alternatívát, így megmaradt. Talán az új Accord (01-05),az még olyan sportosabb forma. Tartós használatra csak japán autó. Törni nem kell mert az biztos, hogy nem rakod annyiból szépen össze mint egy astrát, de cserébe nem kell állandóan azon törnöd a fejed, hogy most épp mi baja lehet és te is örömödet leled benne nem csak a szerelő.
Hibalista
- Gyújtás elektronika és csapágy csere 164e km-nél,
- Kuplung felső munkahenger csere 180 ezer km-nél,
- Bal hátsó féktuskó,bal felső gömbfej (elöl) 210 e.km-nél
- Jobb első-felső gömbfej 220 e.km-nél
- Gyújtás trafó csere 229 e. km-nél,
- Lambda szonda 250 e. km-nél,
Ide hordtam szervizbe
Honda Éles, Bp
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 92000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 181000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mazda 626 | Következő autója? | Honda |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
