Fiatalos sportautó
Szöveges ítélet
Egyetemista vagyok,egy nagyon megbízható,olcsón fönntartható kocsit kerestem,amibe beülhet egy vonósnégyes(4ember+cselló,ez 1 embernyi helyet foglal),és lehet vele menni!Eleve csak japán jöhetett számításba!MINDENKINEK CSAK AJÁNLANI TUDOM!
Még csak 4 hónapja van nálam!1343ccm 16szelep, KARBURÁTOR manuális szivatóval!75LE!Most mértem le,0-100: 10s, 0-400m : 17,2sec, 80-120:(4.seb.):12,5s, Végsebesség:? én 200km/h-ig próbáltam, szerintem 210 körül lehet, utazósebesség: kb 170km/h
Egyenl?re annyit, hogy 285800km van benne óra szerint!Pontosan lehet kapcsolni hajmereszt? sebességgel rövid úton!Eddig könnyedén indul hidegen-melegen.A karosszéria kívülr?l rozsdás (kerékív,küls? küszöb),de a tartó elemek épek!
Jól megy, úgy Hondásan 2000ig úgy készül?dik, 3000-tól föléled, 4000- rúg a hátadba egy nagyot!
A beltér normálisan néz ki, csak a vezet?ülésen van egy szakadás, de az összes többi ülés új! autóba is vállalható!!!Ez a leggagyibb változat, mégis jutott el?re sportülés(gyári)!
Osztva döntött hátsó ülés, hátul a hely méretét meghazudtoló (Érdemes kipróbálni!),a csomagtartó pici!DERÉKFÁJÓSOKNAK NEM AJÁNLOTT!!!
A futóm? nagyon jó, gokartosan lehet vezetni,állítólag a CRX még jobb!
Most voltunk zöldkártyán.Föl se kellett nyitni a motorházfedelet,els?re jatt nélkül meglett!
Nem eszik olajat,nincs füst!
Múltkor a -18fokban is elindult!
Télen (jó téli gumikkal)nem akadtam el vele egyszer se!Kezesbárányként megy amerre ÉN akarom!Ahova beálltam vele(25cm hó) onnan ki is jött!A kollégákat (mindenféle puccos kocsik) én huzigáltam ki a parkolóból!
Múltkor Cegléd-Kaposvár 2óra 25perc (az M0-n végig 75-80-nal) Így sikerült az átlagot 7,9l/100km-re felvinni,ez 110-es átlagsebesség,ami azt jelenti,hogy ahol lehetett 160 felett repültünk.A Cd-t így is lehetett hallgatni!Hoszzú távon az els? ülések nagyon kényelmesek,az ember nem szívesen száll ki bel?le!F?tés-párátlanítás kit?n?!Isteni,hogy nincs leszabályozva!Bár nincs szívem pirosba(6500) pörgetni!
*********FOLYTATÁS 2007 04 26****************
Közben volt a Honda találkozó, itt ugye kipróbáltam, mit tud a járgány 400m-en. 4-0 ide. (1200-1400ccm járgányok ellen mentem)! MEGFERTŐZÖTT! Jó kiindulási alap, mert könnyű, ennek ellenére igen merev a kasztni.
TELJES NAGYFELÚJÍTÁS! Elkezdtem keresni osztrák donort. Először mondtam a srácoknak: csak iVt kell, annyira nem lehet beszerezni, hogy végül egy ED7-es 1,6ost vettem gyönyörű belsővel, megtömve extrákkal(el. tető, el. ablak, el. tükör, olyan ülések,mint a CRX-ben)!
Ez fekete, az 1,3as fehér(volt), mikor meglátták a többiek, mondták,hogy nem maradhat fehér!!!Vettem festéket(Cink, alapozók, stb.), (NH526M gyári színkódú feketét)!A feketét szétbontottam, minden használható alkatrészét elraktam! Iszonyatosan ment, 5. fokozatban 6500-ig elment sík úton. 0-100: telefonnal mérve 8sec! Apukám is kipróbálta, neki Mazdája van, szerinte veszélyesen megy. Ez tényleg igaz, kb 1 hónapig használtam az autót és nem azon gondolkodtam előzés előtt, hogy beférek-e(ez nem kérdés), hanem azon, hogy melyik fokozatban?
A kis 1,3-as most darabokban pihen a garázsban, fémtisztára csiszoljuk a felületeket(mint kiderült, kb. 6-7szer volt törve, az utolsó két javítás elég gányolt "magyar stílusú") A kocsi jobb oldalán nem restellték a gittet használni (1 cm!! vastagon volt átlagosan). A karosszérialakatosmunkák készen vannak, szépen megcsinálta egy szaki, 40000Ft-ért (1 Küszöbcsere, két hátsó sárvédőívcsere, padlólemezen javítások, jobb első nyúlvány csere+ javítások, TETŐLEMEZ cseréje gyári tetőablakosra gyári technológiával!) Szerintem ez baráti ár!Az anyagköltség a fekete kocsit nem számítva 12000Ft (újak)!
A fényezés még vissza van, nyárra remélem minden kész lesz és mehetünk gyorsulni.
www.civic4g.hu
Hibalista
- majd mindig megírom!!
- küszöböt ki kell cserélni(6000Ft új)
- szelepfedéltömítésnél eresztette az olajat,mert a hülye magyar szerel? nem nyomatékkulcsal húzta,így a menetnek annyi lett,egyel kisebb menetet vágtam bele, kis h?álló tömít?anyag,azóta jó!
- Pesten valami állat letörte az antennámat, mivel Mazda alkatrészek vannak itthon,ezt raktam rá.
- Olajat cseréltem (Valvoline)+olajsz?r?t(Nipparts) kb.7-8e
- ***** Folyt 2007 04 26 ******
- Csak olajcsere, gyertyacsere (3db, mert a leleményes magyar autószerelő beletörte a gyertyát, így az 1. henger gyertyáját csak a hengerfejjel együtt lehet kicserélni, persze pont az a gyertya szarakodik-nagy forulaton teljes terhelésnél dadog)
- Semmi hiba
Ide hordtam szervizbe
Saját magam+tesóm
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 264300 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mazda 121 még megvan! | Következő autója? | MAZDA HONDA |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
