A Milf Gésa
Szöveges ítélet
Az autó megismerése elég rövid intervallumot vett igénybe, egy 4. generációs civic fan csoportban találtam. 90 pisztolyorrú mátyásért kínálták, én kapva kaptam az alkalmon hogy 2 nappal később a Kisváros emlékeit idéző vasútállomáson Szigetváron megtekintsem az "első autót százezerért" program alanyát. Nem volt kérdés már akkor sem hogy elhozom vagy sem, kényelmetlen a vonat és drága, úgyhogy inkább kocsival tértem haza.
2014 januárját írtuk amikor elindult az általatok jól megfogalmazott autofil kifejezés, a szopóroller. Most biztos sok Hondás felhördül, nem itt nem az autóval, hanem velem volt a baj. Vettem egy akkor 27. életévét élő elég ritka belsővel és motorral megáldott autót. 1333ccm dupla szívótorkos karburátor, Nyista elktronika, se fordulatszámmérő, 75 ideges lóerő 6000 fordulat/perc tartományban. És nagyon jól tudta ezt közelítve a milf korszakhoz.
Sok minden történt az autóval amíg nálam volt, egy jó huszonéves surmó mérnökhallgatóhoz híven kapott ültetést egy CRX-ből, rozsdamentes kasznit, teljesen felújított futóművet,új fékeket, ledes beltérvilágítást, szolid zenét és még sok apróságot amit már az új tulaj őrizget a számlákon.
Az élmény:)
Nyilván az első autó sok mindent meghatároz. Egy tökéletes első volt. Kellően zajos,közvetlen futóművel, pontos kormányzással és a Hondához hű váltóval, ami egy enyhe, már-már BMW-sen kattanó mozdulattal jelezte hogy a helyén van.
Egy arany színű, barna belsővel kitömött Go-Kart. Az idősebb munkatársaim (Apukák, felelős emberek) nem értették hogy az ipari parkban miért mindig úgy érkezek munkába, mint Michelisz Norbi a ringen Alain Menu-vel a háta mögött. Magamat jellemezve nyugodt ember vagyok, de ez az autó mindig 130 fölött tartotta vérnyomásom.
Hogy mindez a sok hűhó megérte? Anyagi részét tekintve nem, majdnem dupláját költöttem az autóra, mint amennyiért eladni sikerült. Ha a szívemre hallgatok, eszeveszett másfél évet adott a Honda akit csak Dokinak kereszteltek. :)
Hibalista
- Itt mindig bajban van egy őrült autó tulaj, ugyanis a kötelező dolgokon kívül sosem akart rajta elromlani semmi (fék,futómű,kuplung, rohadás a hátsó íveken). De, és itt jön az autofil rész, minden egyéb olyan dolgot cseréltem, vagy ha meghaladta képességeimet, cseréltettem rajta minek csak halvány köze is volt az eredetileg hibát okozó alkatrészhez. Példának okáért egy kis kopogást miatt az első futóműben újra szilenteztem az alsó lengőkarokat, de ha már ott voltam akkor ezt a felsőkkel is megtettem illetve a felső és alsó gömbfejeket is kicseréltem, de hogy tényleg nyugodtan alhassak, a kormányzást javítandó, a belső összekötőt és a külső gömbcsuklót is górcső alá vettem. ugyanez megtörtént hátul is miután az autó visszatért a lakatostól.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam, vagy egy kedves barátom.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 93000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | IS 200 Sport |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |