Elny?hetetlen utcai autó és terepjáró
Szöveges ítélet
3 éve vettük a 87es Shuttle-t ami itt méltatlanul kimaradt a típusok közül.
A hátsó ajtón látható kiszívott matricanyom alapján egykor svájcban szolgált.Hátsó sárvéd?ívet kellett rajta cserélni mivel er?sen porlékony volt, amúgy máshol komolyabb rohadás nincs rajta. Ez még a japánban készített Honda ami meg is látszik a min?ségen, sehol semmi zörej, pontos illesztések tökéletes motor. A kilóméteróra 168000et mutatott de gyaníthatólag volt már babrálva. Tapasztalt autósguruk megállapítása szerint legalább 400.000et futott. Ennek következtében az els? ülés már eléggé kiült, gyakorlatilag hosszabb id? után már érzi az ember a fenekében a vasat.
M?szakilag meghaladta korát, menet közben(!) kapcsolható összkerékhajtás valamint SL fokozat(csak összkerékben kapcsolható) ami mindenhonnan kihúz. Hasmagasság a Wartburgéval vetekszik, karter és kipufogóvéd? is van ami felakadásnál jól jöhet. Aki vezetett már télen 4 kerék meghajtású autót az tudja mir?l beszélek, mintha zsinóron húznák úgy fordul be a 30 centis hóban is, persze 4 téligumival.
Aztán az autót eladtuk a cégnek ahol dolgozom ahol is egy igen falábú öreg kezei közé került aki rendszeresen padlógázzal gyorsított és utána satufék. Meg is lett az eredménye 10.000km alatt elfogyott egy garnitúra fékbetét.
Most egy id?re visszakaptam és megdöbbenve tapasztaltam, hogy még a kíméletlen bánásmód sem tudta tönkretenni, ugyanolyan jól megy (175km/h) olajfogyasztás nincs, füstölés egyáltalán nem tapasztalható. Motorikusan tehát szinte örök élet és a 96 lóer?vel meg lehet viccelni jócskán fiatalabb autókat is(pláne 4WD lámpánál kigyorsításnál gyakorlatilag amíg a többi autó csikorgó gumikkal küzd a tapadásért ez elpattan:)).
Mivel ez még a karburátoros változat ezért indításnál kicsit játszani kell a szivatóval, és a gyújtáskapcsoló kopottsága miatt is néha nehezebben indul, de ez egy ilyen id?s autónál már nem meglep?.
A fogyasztása meglep?en jó, autópályán 115ös tempóval haladva (3000rpm) 6.7-7 liter körül alakul, városban inkább 8-hoz közelít.Negatívumként kell említenem a kalaptartó hiányát ami miatt semmi értékeset nem szabad a csomagtartóban hagyni.4 embernek is kényelmes bár a csomagtér max 2 ember/1hét nyaralás.
A hátsó difi háza az enyémen kirohadt, ezért a gyári szinterezés okolható. Amíg a m?anyagbevonat nem sérül addig tökéletes, de ha egyszer aláférk?zött a víz akkor többet nem tud kifolyni és szép lassan megeszi a fémet. Az autó emelési pontjait -bár matricával van jelölve az emel?n- senki nem használja, err?l bizonyság a sok helyen behorpadt küszöb és padlólemez. Az els? fényszórók nagyon gyengék ill. inkább a rossz kialakítás okolható a szánalmas világításért.A következ? évjáraton már módosítottak is rajta. Több hibát nem is tudok felsorolni.
Most egy 96os Renault Megane-nal járok szintén céges autóként és bár van el?nye is de mindig visszasírom a Honda 96 lóerejét,nyomatékát és az isteni 4 összkerékhajtást.
Hibalista
- Jobboldali féltengelycsukló, kupplungtárcsa,hátsó difiház kirohadt
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 168000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Renault Megane |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
