A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » City (2009)

City 1.4 Elegance 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Városlakó

Szöveges ítélet

Mivel erről a típusról meglehetősen kevés infó és még kevesebb (szám szerint egy) népítélet van, kicsit hosszabban írnék róla.

Tavaly vettük, nem egészen 5000km-es tesztautóként, így a Comfort felszereltség áráért Elegance Cityt kaptunk. Ennyiért szerintem megérte, de a listaár már erősen meggondolandó...
A külsőre nem térnék ki, ez erősen szubjektív, az elődmodellhez képest mindenesetre mestermű.

Amit a tesztek írnak, az alapvetően igaz: a Cityt jól összerakták. Az ajtók tompa "puffanással" csukódnak, a hangszigetelés nagyon jó. Manapság nagy divat lett a műanyagok kopogtatása: igen, ebben is akad kemény és kopogós elem bőven. De ettől függetlenül az összerakottság érzéséhez nem fér kétség, ebben a kategóriában talán az egyik legigényesebb.
A hátsó lábtér pazar: teljesen hátratolt vezetőülés mögé simán beülhet egy 180 centis egyén, ez szintén ritka a kisautók között.
A csomagtér hatalmas, de szabálytalan formája és szűk nyílása miatt nem túl praktikus. A pótkereket fedő vékony farostlemez "huppogása" a csomagok alatt ugyan nem éppen bizalomgerjesztő, de ez legyen a legkevesebb.
Az utastér kellemes, az ülések anyaga elsőosztályú, bár nehezen takarítható. A hátsó ülések sajnos már nem hajtogathatók úgy, mint a régi Cityben, alattuk tárolórekesz kapott helyet (esernyő vagy váltócipő számára ideális). Az első ülések alatt helyezték el a benzintankot, így a vezető és utasa nem tudja maga alá húzni a lábát, ez kicsit kényelmetlen.
A gyári négy hangszórós hifi jól szól, van CD MP3/WMA támogatással, USB és AUX csatlakozó, viszont a rádióból kihagyták az RDS funkciót, így nem írja ki az állomások nevét; ez mondjuk érthetetlen. A hifi egyébként a kormányról is vezérelhető (természetesen). Ha már a kormánynál tartunk, meg kell említeni, hogy sajnálatos módon a fedélzeti komputer gombja nem kapott itt helyet, azt csak a műszerfalról a "nullázó gombbal" lehet kezelni. Ugyanez a gomb kéne hogy tekergetve állítsa a műszerfal világítás fényerejét, de nem teszi, mert ezt is kispórolták, ahogyan a külső hőmérőt is (RDS szindróma).
Itt rátérnék a City legnagyobb hiányosságára: az üzemanyag-mizéria. A fedélzeti komputer méri az átlagfogyasztást és a még megtehető kilométereket, ez utóbbit viszont teljesen pontatlanul. Az üzemanyagszint mérő mutató is sokkal hamarabb jelzi a kis (42 literes) tank kifogyását mint kéne. (A jelenség nem ismeretlen, Jazz tulajdonosok is hasonló jelenségekről számolnak be).

Ami a menettulajdonságokat illeti: vegyesek a tapasztalatok.
Gyári beállításnál a kormánynak gyakorlatilag nincs visszatérítő ereje, ez autópályás tempónál elég fárasztó, mert folyamatosan kormányozni kell ahhoz, hogy sávban maradjunk; ezt a hibát viszont a szerviz egy egyszerű beállítással orvosolta (köszönet érte a Honda Őrmezőnek)!
Viszont az autó oldalszélre igen érzékeny, talán a magas építés miatt, erősen szeles időben elég instabil. Ráadásul oldalszélben néha csikorgó hang hallható, de ez lehet, hogy csak egyedi probléma, a szerviz ezzel szemben egyelőre tehetetlen.
A futóműre érvényes, amit az összes teszt megemlít: feszes, kemény, jó, de nem magyar utakra tervezték. A gyári 185/55 R16-os kerekekkel a jó út élmény, a kátyús és egyenletlen útfelület kínszenvedés.

A váltó úgy jó ahogyan van, halálpontos, könnyen jár, szinte kitalálja a vezető gondolatát, bár a miénkben egy műanyag betét kikopott, így váltásnál lötyögős kopogás jelentkezett: nem kárhoztatom érte a gyártót, ezt betudom a tesztautó-múltjának. (Az alkatrészt garanciában cserélték, természetesen).

A motor teljesítménye 100 LE, ez nem kevés, viszont ha elő akarjuk hívni az összes lovat, jól meg kell forgatni a kis 1.4-est (ami a valóságban 1339ccm). Ilyenkor megjön a hangja, de nem az a bizonyos hondásan sportos, hanem erőlködő. 130-nál 4000-et fordul, ilyenkor még elviselhető a zajszint, persze beszélgetni azért 160-nál is lehet. A végsebesség 190km/h, itt leszabályoz. Érdekesség, hogy álló helyzetben már 4000-es fordulatnál letilt, így nem lehet üveghangon túráztatni a motort, persze a City vásárlóknak ez nem egy tragédia...
Az alacsony nyomatékot (127nm 4800-as fordulaton) alacsony fogyasztással hálálja meg: városban átlagos használat mellett 6.9 - 7 liter /100km, ami elég baráti.(A gyártó szerint országúton 5.2-t is tud, ennek még nem jártam utána, de nem tartom kizártnak, bár tény, hogy ember fia úgy nem vezet...).

Összegezve:
A City egy jó autó. Minőségben és fogyasztásban szerintem kiemelkedik a konkurensek közül, de ennek ára is van: kisautó létére a 4,3 milliós listaárral gyakorlatilag az alsó-közép kategóriát ostromolja. Ezzel együtt nem tudok mondani a kategóriában olyan japán autót, ami ugyanezt a felszereltséget és minőséget nyújtaná olcsóbban.

Azoknak ajánlom, akik nem elsősorban utazóautót keresnek, mert arra nem ez a legjobb választás, sokkal inkább a Cee'd SW hasonló áron. Viszont aki elsősorban városban és országúton, néha autópályán használja, az a minőségben, helykínálatban, fogyasztásban, kényelemben, teljesítményben és megbízhatóságban nem fog csalódni!

Hibalista

- Eddig semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 4800
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda City 2009 (2009)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)