Városlakó
Szöveges ítélet
Mivel erről a típusról meglehetősen kevés infó és még kevesebb (szám szerint egy) népítélet van, kicsit hosszabban írnék róla.
Tavaly vettük, nem egészen 5000km-es tesztautóként, így a Comfort felszereltség áráért Elegance Cityt kaptunk. Ennyiért szerintem megérte, de a listaár már erősen meggondolandó...
A külsőre nem térnék ki, ez erősen szubjektív, az elődmodellhez képest mindenesetre mestermű.
Amit a tesztek írnak, az alapvetően igaz: a Cityt jól összerakták. Az ajtók tompa "puffanással" csukódnak, a hangszigetelés nagyon jó. Manapság nagy divat lett a műanyagok kopogtatása: igen, ebben is akad kemény és kopogós elem bőven. De ettől függetlenül az összerakottság érzéséhez nem fér kétség, ebben a kategóriában talán az egyik legigényesebb.
A hátsó lábtér pazar: teljesen hátratolt vezetőülés mögé simán beülhet egy 180 centis egyén, ez szintén ritka a kisautók között.
A csomagtér hatalmas, de szabálytalan formája és szűk nyílása miatt nem túl praktikus. A pótkereket fedő vékony farostlemez "huppogása" a csomagok alatt ugyan nem éppen bizalomgerjesztő, de ez legyen a legkevesebb.
Az utastér kellemes, az ülések anyaga elsőosztályú, bár nehezen takarítható. A hátsó ülések sajnos már nem hajtogathatók úgy, mint a régi Cityben, alattuk tárolórekesz kapott helyet (esernyő vagy váltócipő számára ideális). Az első ülések alatt helyezték el a benzintankot, így a vezető és utasa nem tudja maga alá húzni a lábát, ez kicsit kényelmetlen.
A gyári négy hangszórós hifi jól szól, van CD MP3/WMA támogatással, USB és AUX csatlakozó, viszont a rádióból kihagyták az RDS funkciót, így nem írja ki az állomások nevét; ez mondjuk érthetetlen. A hifi egyébként a kormányról is vezérelhető (természetesen). Ha már a kormánynál tartunk, meg kell említeni, hogy sajnálatos módon a fedélzeti komputer gombja nem kapott itt helyet, azt csak a műszerfalról a "nullázó gombbal" lehet kezelni. Ugyanez a gomb kéne hogy tekergetve állítsa a műszerfal világítás fényerejét, de nem teszi, mert ezt is kispórolták, ahogyan a külső hőmérőt is (RDS szindróma).
Itt rátérnék a City legnagyobb hiányosságára: az üzemanyag-mizéria. A fedélzeti komputer méri az átlagfogyasztást és a még megtehető kilométereket, ez utóbbit viszont teljesen pontatlanul. Az üzemanyagszint mérő mutató is sokkal hamarabb jelzi a kis (42 literes) tank kifogyását mint kéne. (A jelenség nem ismeretlen, Jazz tulajdonosok is hasonló jelenségekről számolnak be).
Ami a menettulajdonságokat illeti: vegyesek a tapasztalatok.
Gyári beállításnál a kormánynak gyakorlatilag nincs visszatérítő ereje, ez autópályás tempónál elég fárasztó, mert folyamatosan kormányozni kell ahhoz, hogy sávban maradjunk; ezt a hibát viszont a szerviz egy egyszerű beállítással orvosolta (köszönet érte a Honda Őrmezőnek)!
Viszont az autó oldalszélre igen érzékeny, talán a magas építés miatt, erősen szeles időben elég instabil. Ráadásul oldalszélben néha csikorgó hang hallható, de ez lehet, hogy csak egyedi probléma, a szerviz ezzel szemben egyelőre tehetetlen.
A futóműre érvényes, amit az összes teszt megemlít: feszes, kemény, jó, de nem magyar utakra tervezték. A gyári 185/55 R16-os kerekekkel a jó út élmény, a kátyús és egyenletlen útfelület kínszenvedés.
A váltó úgy jó ahogyan van, halálpontos, könnyen jár, szinte kitalálja a vezető gondolatát, bár a miénkben egy műanyag betét kikopott, így váltásnál lötyögős kopogás jelentkezett: nem kárhoztatom érte a gyártót, ezt betudom a tesztautó-múltjának. (Az alkatrészt garanciában cserélték, természetesen).
A motor teljesítménye 100 LE, ez nem kevés, viszont ha elő akarjuk hívni az összes lovat, jól meg kell forgatni a kis 1.4-est (ami a valóságban 1339ccm). Ilyenkor megjön a hangja, de nem az a bizonyos hondásan sportos, hanem erőlködő. 130-nál 4000-et fordul, ilyenkor még elviselhető a zajszint, persze beszélgetni azért 160-nál is lehet. A végsebesség 190km/h, itt leszabályoz. Érdekesség, hogy álló helyzetben már 4000-es fordulatnál letilt, így nem lehet üveghangon túráztatni a motort, persze a City vásárlóknak ez nem egy tragédia...
Az alacsony nyomatékot (127nm 4800-as fordulaton) alacsony fogyasztással hálálja meg: városban átlagos használat mellett 6.9 - 7 liter /100km, ami elég baráti.(A gyártó szerint országúton 5.2-t is tud, ennek még nem jártam utána, de nem tartom kizártnak, bár tény, hogy ember fia úgy nem vezet...).
Összegezve:
A City egy jó autó. Minőségben és fogyasztásban szerintem kiemelkedik a konkurensek közül, de ennek ára is van: kisautó létére a 4,3 milliós listaárral gyakorlatilag az alsó-közép kategóriát ostromolja. Ezzel együtt nem tudok mondani a kategóriában olyan japán autót, ami ugyanezt a felszereltséget és minőséget nyújtaná olcsóbban.
Azoknak ajánlom, akik nem elsősorban utazóautót keresnek, mert arra nem ez a legjobb választás, sokkal inkább a Cee'd SW hasonló áron. Viszont aki elsősorban városban és országúton, néha autópályán használja, az a minőségben, helykínálatban, fogyasztásban, kényelemben, teljesítményben és megbízhatóságban nem fog csalódni!
Hibalista
- Eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 4800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |