A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Accord (2008)

Accord 2.4 Aut 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerncsés csillagzat

Szöveges ítélet

Két hónapja kis szerencsével tettem szert az Accordra, eredetileg a Toyota modelljeit nézegettem.

Előzmények az elmúlt 2 évben:
- Toyota Avensis 2.0 Sol, 35000 km,
- Opel AstraH 1.7 cdti, 30000 km,
- Ford mondeo 2.0 cdti, 14000 km.

Mint említettem a szerencse folytán tettem szert erre a 2.4 benzines, automata váltós, teljesen felszerelt, 3 hónapos Accordra. Az autó nekem kívül is belül is tetszik, a Honda nagyon eltalálta az ízlésemet. Kívülről kimondottan szépnek mondanám, a kicsit futurisztikus belő is nagyon bejön.

A motor: A 200 LE teljesítményű motor a mindennapokban nem érződik, szerintem az előző Astrám is hasonló menetdinamikával rendelkezett. Lehetséges, hogy a jóval nagyobb tömeg és az automata váltó miatti "veszteség" az oka, hogy nem érezni nagyon erősnek. Szó sincs róla, hogy gyenge lenne, jól mozgatja a másfél tonnás kasztnit. Mind városban, mind autópályán megállja a helyét, a hasonló kaliberű autókkal lépést tart, szégyenkezni nem kell vele. Egyszerűen csak az előző 110-140 lőerős autók után kicsivel többet vártam tőle. A fogyasztása remek (ebben a kategóriában) 8,2 -11,2 l/100km. Az utolsó 4200 km alatti átlagra 10,2-et ír a komputer, ez vegyes használatot jelent, fele város, fele autópálya. (A komputer kicsit csal felfelé, tapasztalatom szerint 0,3-0,4 l eltérés van a kijelzett fogyasztás a valós tankolás között.)

A váltó: 5 sebességes automata, ez életem első ilyen váltóval szerelt autója, tehát más automatákkal összehasonlítani nem tudom. Maga a váltó (az előzőek fényében értékelendő) tökéletes. Amikor megkaptam, gondoltam majd kézzel váltogatok, ha az automata nem azt csinálja majd amit szeretnék, de félelmem alaptalan volt. A váltó minden esetben azt csinálja amit az ember elvár, nagyobb gázpedálállásra azonnal, késlekedés nélkül 1-2 fokozatot visszavált, míg a pedál felengedésére felkapcsolás következik. Kezdeti idegenkedésem (24 éve vezetek kézi váltós autókat) megszűnt, kényelmi megfontolások miatt a jövőben csak automata váltós autót vásárolok. (Esetleg robotizált váltó is szóba jöhet.)

A futómű: Véleményem szerint átmenet a sportos és a kényelmes között, szépen kisimítja az úthibákat, de nem hintázik úgy mint a Mondeo. A kormány pontos, a futóművel együtt szépen dolgozik. A sebesség függő kormányszervó tökéletes, egy később leírt funkcióval együtt remek. Talán a 225/50-R17 kerekek és viszonylag széles keréktávolság miatt, a nyomvályús úton kicsit jobban figyelni kell. A vályúk erősebben "megvezetik" az autót, az előző járműveimnél ilyet nem tapasztaltam.

A karosszéria: Kívül belül szép, jó minőségű anyagok jellemzik. Az ülések kényelmesek, bár az igaz, hogy a hátul utazók számára elég kis hely áll rendelkezésre. Akik rendszeresen visznek több felnőtt utast, azoknak ez probléma lehet, gyerekek számra elegendő tér van. Cserébe a csomagtartó mérete szép nagy, bár dimbes-dombos, kigörbülős-begörbülős, de azért 4-5 utazótáska befér. Az Accord a törésteszteken is jó szerepelt (remélem nem sértek szerzői jogokat), ezen a link-en megtekinthető: http://totalcar.hu/tesztek/tores/accord_2008/

Egyéb extrák:
Hangrendszer: Nagyon szépen szól, bár hallottam már ettől profibb utólag szerelt rendszert, gyári kivitelben kimondottan jó. 6 lemezes MP3/CD tár, 10 hagszóró, és kedvencem egy USB csatlakozó a könyöklőben. Az USB stikre másolt több mint 1000 mp3 megoldja zeneigényemet, nincs szükség CD lemezek másolgatására,.
Navigáció: Jól kezelhető, egyszerű, szellemes. Sok nemrégiben átadott út is szerepel a térképeken, viszont olyat is találtam már, hogy az évek óta elkészült utak, kereszteződések hiányoznak. Remélem egy térkép frissítés majd megoldja ezt a problémát.
Telefon kihangosítás: Természetesen Bluetooth megoldás. Kár, hogy a Honda a központi panelre nem készített menürendszert hozzá, csak hang-utasításokkal vezérelhető. Némi idő elmegy vele mire megtanulja kezelni az ember, de a sikeresen párosított telefonnal tökéletesen működik. (Fél napom azért ráment.)
Adaptív tempomat: A Honda remekül vitelezte ki, nagyszerűen használható hosszabb utazások során. Az adaptív azt jelenti, hogy a beállított sebességet tartja mindaddig, míg a saját sávunkban nincs előttünk senki, amikor utolérünk egy járművet, akkor visszalassít az előttünk haladó sebességére. Amennyiben sávot váltunk és így szabaddá válik az előttünk lévő sáv, azonnal felgyorsít az előzőleg beállított sebességre. Tetszik az is, hogy gázadásra nem kapcsolja ki a tempomat-ot, tehát egy-egy előzés után elegendő lelépni a gázpedálról és visszaáll az utoljára beállított sebességre. Tetszik az is, hogy a tempomat nem kezd el fékezni ha egy minket megelőző autó elénk sorol vissza, és gyorsabban halad mint mi.
Sávtartó asszisztens: Két kamera figyeli a sáv melletti felező, illetve záró vonalakat, amennyiben megközelítjük valamelyiket akkor automatikusan visszakormányoz a sáv közepe felé, Tehát tarja a sávot. Csak akkor működik, ha a sáv melletti mindkét vonal fel van festve, tehát főként az autópályákon, fő közlekedési utakon használható. Szellemes, hogy valamelyik vonal megközelítése esetén enyhén felkeményíti a kormányszervót is, kivéve ha index-el jeleztük sávelhagyási szándékunkat. A tempomattal együtt remekül használható a mindennapokban, szinte kizárt a ráfutásos baleset.
(Aludni azért nem lehet, időnként ellenőrzi a sofőrt! Ilyenkor elegendő egy kb 1 mm-es kormánymozdulat, ettől megint megnyugszik egy időre.)
CMBS: Erre nem nagyon tudok magyar nevet, talán "ütközéscsökkentő rendszer"? Ráfutásos balesetek hatásának csökkentésére találták ki. Ha az előttünk lévő másik jármű túl közel van és mi még gyorsítunk, erősen fékez, vagy elénk vág, akkor először jelez, majd önálló fékezésbe kezd (ekkor már a biztonsági öveket is villanymotorral előfeszíti). Valószínű, hogy lesz ütközés, de az okozott kár mértéke jóval kisebb lesz, mintha nem avatkozott volna be.

Sok apró szellemességet rejtett még el a Honda az új Accordban, melyek igazából apróságok, (lehet élni nélkülük) de jelzik mennyire végig gondolták a kényelmet és ergonómiát. A kijelzők nagyon jók, jól olvashatóak, a fedélzeti komputer jól teszi a dolgát (például az "A" napi számlálót tankolás után automatikusan nullázza). Ilyen meglepetés volt még, hogy hátramenet kapcsolásakor a jobb oldali tükröt enyhén lefordítja a padkához való könnyebb parkolás érdekében.

Összességében egy szerethető, kényelmes autó. Valaki előttem már megfogalmazta "nyugodt összhang, higgadt erő" jellemzi. Valószínű a következő autóm is Accord lesz, főleg ha majd nálunk is kapható V6-os motorral, esetleg coupe kivitelben.


Ui: hibái még nincsenek, jelenleg 40e km van benne, a későbbiekben még kiegészítem szervíztapasztalatokkal is az ítéletem.
A teljesítményre adott 7-est a kategórián belüli autókkal szemben adtam.
A fenntartási költségek 7-esét pedig az alap költségek miatt kapta, 225-ös gumik, minőségi olajok árai, illetve a 10 l-es fogyasztás, más nem kategórián belüli autókhoz képest tűnhet soknak.

Hibalista

- Még nem fordult elő hiba

Ide hordtam szervizbe

Honda D-R-M Veresegyház.
(Csak a hátsó lökhárító kisebb sérülését kellet javítaniuk az ellenfél kötelező biztosításának terhére. Korrekten biztosítási ügyintézéssel együtt mindent rövid határidőre elintéztek.)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 29000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11600
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Mondeo 2.0 tdci Következő autója? Accord V6 coupe, ha kapható lesz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Accord 2008 (2006 - 2007)

További ítéletek (47 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)