A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Accord (2008)

Accord 2.4i Executive Automata Advanced Safety 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Passzentos, de ez így pont jó! Nagyon Jó!

Szöveges ítélet

Előrebocsájtom, hogy bár most vettem az autót és még nincs elegendő tapasztalatom vele kapcsolatban, azért az elmúlt 20 évben és közel 800 ezer km alatt, mióta vezetek megfordult a kezem alatt 18 autó a kispoláktól a Lexusig, így van némi fogalmam arról, hogy milyen egy jó vagy rossz autó.
(A lista, amit birtokoltam hosszab ideig (legalább fél év): Kispók,Skoda 120L,Ford Scorpio,Opel Vectra,Skoda Felicia,Seat Cordoba,Lexus GS300,Twingo,Swift,Astra,Peugeot 307,Saab 900NG,Saab 9000,Honda FR-V, Bangle BMW 520, UFO Civic, Corolla, Carina)

Tervem szerint beszámolok itt a dolgokról 5-10 ezer kilométerenként vagy akkor, amikor történik valami.

Az előző tulaj elmondása alapján (megbízható idősebb úriember, tehát hiszek neki, na meg a szervíz se mondott mást), még semmi meghibásodás sem volt. Így ez alapján töltöttem ki a csillagos értékelést.

Külsőre nekem nagyon-nagyon kiforrottnak tűnik a dizájn (időtállóbbnak érzem a Mazda és a Toyota hasonló méretű autóinál). Belül bár minden kifogástalan minőségű (akár a prémium vetélytársakban: BMW,Audi,Merga), azért egy kicsit az aktuális divathullámok felé hajlik a dizájn, bár nekem tetszik (azért messze nem olyan radikális és durva, mint az UFO Civic vagy a CR-Z). Egyetlen dolog, ami zavar, hogy egy újonnan 10 millióba kerülő autón, miért nincs teleszkópos motorház-fedél és miért nem krómozott fém az ajtók kilincse belül (festett műanyag).
Az én változatom az abszolút csúcs felszereltség, nem lehet már semmit se rendelni hozzá (vajszínű bőr,aut. váltó,gyári navi, hangvezérlés, sávtartó asszisztens, követési távolság tartó tempomat stb.). Ez az első olyan japán autóm, amiben nagyon finom tapintású és jó minőségű a bőrkárpit (még a régebbi Lexusomnál is jobb), talán a varrás esztétikája nem éri még el a német konkurensekét (de kicsi a híjja). A műanyagok ott ahol kell puhák és finomak (BMW szerűek), semmi sem zörög, nyöszörög, síri csend van.

Beleülve az első, ami feltűnik, hogy nagyon kényelmes az ülés és bár széltében nagy az autó, mégis körbevesz minket a kokpit, passzentos, de ez nem amolyan zavaró passzentosság, hanem az abszolút pozitív értelemben vett egyéválás (ez vezetés közben jön ki igazán). Kis méretű, jó fogású, hihetetlen közvetlen a kormány. A hátsó lábtér a kategória minimumát hozza, de a Carinám jóval tágasabb volt itt. Én magam mögé úgy ülök be, hogy van még kb 10cm (172 vagyok), de egy 180 cm-es sofőr mögött már hozzáérhet a szintén 180-as utas lába a háttámlához. Az ülések hátul is kifogástalanok, nagyon kényelmesek lehetnek akár sokszáz kilóméteren is. A csomagtér mérete megfelelő, de nagyon elcseszett formája van (az enyém sedan), és ráadásul elég lapos is, így állítva nem férnek el a nagyobb bőröndök. Ezen az se sokat segít, hogy lehajthatók a háttámlák, mivel a futóműnek túl nagy a helyigénye, ezért elég szűk a rés, ami feltárul, de a semminél azért sokkal jobb.

A műszaki arzenál elképesztő és a dolgok nagy része nagyon jól kitalált és kellemesen használható, hasznos és nem utolsó sorban működik is. A sokat szidott beszédvezérlés nálam kifogástalanul működött (beszélek angolul), így a Totalcar egyik Accord tesztjében közreadott Bluetooth telefon párosítás leírása alapján kb. 5 perc (nem túlzok) alatt összefütyültettem őket. Az azonban tény, hogy a hozzá adott Biblia vastagságú használati utasítás alapján ez nem lett volna így. Elég sokmindent lehet hanggal vezérelni (klíma, navigáció, rádió, telefonálás, AUX), és bár miután megtanulta az ember, hogy milyen parancsokat ismer az autó, kifogástalanul működik, nem sok értelme van (a telefonnál nagyon jó, még talán a navi is, de a klíma és a rádió egy-egy egyszerű gombnyomását, teljesen felesleges beszéddel helyettesíteni (ehhez is gombot kell nyomni minden parancs előtt a kormányon, ráadásul a kicsit rosszabbul elérhetőt).
A hifi igen szépen szól, de bőven jobbat is össze lehetne rakni (jazzt hallgatok főleg, szóval nem tucituci-ra kell gondolni). A gyári navi meglepően részletes és pontos (ahol a legfrissebb iGo ismeretlen házszámot mond, ott ez pontosan tudja, hogy hol vagyok), viszont elég elavult, így az újabb utak, mint pl. az M0 és a Megyeri híd még nincs rajta. Nem tudom, hogy van-e és ha igen miként műxik a frissítés. A grafikája jóval egyszerűbb, mint az iGo, nincs 3D stb. de kifejezetten jól használható. Amúgy az enyémbe az előző tulaj beleszereltette az iGo-t is, amit egy rejtett kapcsolóval át lehet kapcsolni, ilyenkor a gyári monitort használja (hasonlóan meghekkelhető az is, hogy TV és DVD lejátszás is legyen benne, amit lehet, hogy meg is teszek később).
A tolatóradar elöl-hátul, valamint a tolatókamera, aminek a képét a monitoron láthatjuk, és a tolatáskor leforduló visszapillantó nagyon jól használhatóak. Pontosak és érzékenyek, sokat segítenek (kell is, mivel a hátsó szélvédő nagyon kicsi és magasan van).

Menet közben a már említett passzentosság egy kicsit sportosabb érzést kelt az emberben, mint a konkurensek (BMW-s feeling). Erre rájátszik a futómű is, kellemes átmenet a sportos és a kényelmes között (nem egy limbóhintó, de nem is egy pattogó rallye autó). Az úthibákat jól veszi, de nagyon halkan halható dübbenéssel (ha figyelem, akkor engem kicsit zavar, de nem gáz). A kormány káprázatosan közvetlen, azonnali a reakció. Az automata finoman, de nem észrevétlenül kapcsol, kicsit komótos a kapcsolgatás le is és fel is (ebben a Lexus határozottan jobb volt). Az 5 fokozat elég, mivel az 5. nagyon hosszú (az autó 4. ben is majdnem megfutja a végsebességet a leírás szerint). Ha akarunk, kézzel is kapcsolhatunk a kormányfülekkel, de igazából felesleges, mert nem lesz tőle gyorsabb és finomabb a váltás, az automata úgy jó, ahogy van. Jó úton hangtalanul suhan, csak a széles és elég nagy 225/50 R17 abroncsok hangja hallatszik és minimálisan - amennyire kell - a motor is.

A 201 lóerő egyáltalán nem érződik (megy azért, de nem akad el a lélegzet). Ezt főleg a tömegnek és a csendességnek (gyorsulásérzet), de leginkább az automata váltónak tudom be (gyanítom ott vész el a legtöbb paci). Ezt a számok is alátámasztják:

Manuális váltóval 7,8sec 0-100km/h (ez azért nem rossz a 1,5 tonnához és 2.4-es motorhoz)
Automatával 9,6sec 0-100km/h

Félreértés ne essék, nincs semmi gond az automata váltóval, nagyon szépen és finoman teszi a dolgát, csak volt már szerencsém még ennél is finomabb és gyorsabb szerkezethez.

A fogyasztás se nem kevés se nem sok, szerintem kb. ennyit tud egy ekkora motor ekkora kasztnival. 2/3 város (dugó) 1/3 országút (90km/h) kb. 9,8l/100km. 65 literes tankkal ez kb. 600 km-es valós futást enged.

Igyekeztem tárgyilagos lenni, ezért talán nem is érezhető, hogy mennyire kedvelem ezt az autót. Olyannyira, hogy illik rá a cím, amit adtam: Passzentos, de nagyon, pont hozzám van szabva. Eddig ez a legjobb autóm (értsd: ebben érzem eddig a legjobban magamat). Mindenkinek merem ajánlani, nem fog csalódni.

Hibalista

- Még semmi, csak a kötelező szervíz

Ide hordtam szervizbe

Honda Őrmező (előző tulaj véleménye)

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 41000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Corolla Következő autója? Egyelőre nem gondolkodom semmiben
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Accord 2008 (2006 - 2007)

További ítéletek (47 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)