Nyugodt összhang, higgadt erő, botladozik
Szöveges ítélet
Update2
Árnyalnám a képet. Mindkét féltengely belős csuklója csereérett lett, és a motor eléggé fogyasztja az olajat. Érdekes, hogy amikor családtagnak akartunk hasonló autót nézni, ugyanezzel a motorizációval, mindenütt jelen volt a probléma, a féltengely gyorsításnál katasztrofálisan be tud rázni, és jóval nagyobb olajfogyasztásról is beszámoltak, amelyet a Honda garanciális motorcserével oldott meg. Sajnos mi ebből kimaradtunk, de az olajfogyasztás elég jelentősnek mondható, nagyjából két olajcsere között (10e km) elfogyaszt 3-4 litert, és a kocsi egyáltalán nincs üveghangon hajtva. Gond van a szellőzéssel is, mert eléggé gyenge, még maximumra állítva sem tud kellő légáramlást produkálni a kocsi.
Update
8 év után gyakorlatilag semmilyen hibáról nem tudok beszámolni, egyedül egy futóműelemet kellett eddig cserélni, hála a magyar utaknak (és még majd kell többet is).
---------
Elég kiforrott konstrukció benyomását kelti, bár nagyon-nagyon az elején vagyunk kapcsolatunknak. Az automata váltó nyugodtan mondható tökéletesnek, a fékek és a
futómű szintén osztályon felüli. Nem tetszik, hogy a bal lábnál a kis fiókos tartó útban van, valamint hogy a légkondi automata és belsőkeringetés funkciója nem kapcsolható egyszerre (ha jól értelmezem a dolgot). A motor szerintem nem az igazi ehhez a kasztnihoz, mindenesetre nagyobb nincsen, ezzel is megy, de bejáratós lévén nem volt mód egyelőre komolyabb hajtásra. A papíron jelzett 200LE nem érződik. Azért piros lámpánál nyugodtan le lehet vele félgázzal is lépni a sort, persze csak amikor a lámpa zöldre vált :-)). A pillanatnyi fogyasztás alapján nem tűnik torkosnak, de majd beszámolok róla. Általában nagyon pozitív a benyomásom a kocsiról, a Honda nagyon sokat fejlődött az apró részletek terén is, egy-két V6-os blokkot beletéve mindenben utolérné a presztízsgyártókat.
Folyt. köv., remélem csak jóról számolhatok majd be.
Update1: a belső keringetés természetesen megy automata üzemmódban. A motorral is kezdek megbékélni, elég kiegyensúlyozott benyomást kelt, tetszik ahogy nagyobb indulásnál az automata csúsztat egy kicsit. Az autópályás távolságtartás is működik, bár szerintem kicsit nagy távolsággal marad le, ha a belsőben észlel valakit. Más most nincs egyelőre érdemleges.
Hibalista
- Jobb első lengőkar. - Mindkét féltengely belső csuklója. - Hátsó fékcsövek. - Klímahűtő.
Ide hordtam szervizbe
Honda Éles
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | - | Következő autója? | - |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
