Kényelmes nagytestvér
Szöveges ítélet
Szeretném leszögezni, hogy írásomat csak az általam megtett 15000 km alapján kell értelmezni, és mivel nem német prémium autóból ültem át, nem célom összehasonlítgatni azokkal.
Az autó a maga 156 lóerejével minden szükséges erővel rendelkezik. Alacsonyabb tempóban (0-100) kifejezetten dinamikus, nagyon jó gyorsulás jellemzi, pillanatok alatt eléri a szükséges sebességet, ami előzésnél, sávváltásnál biztonságérzetet nyújt. Városi araszolgatásra nem használtam, így nem tudom, meddig kúszik fel a fogyasztás mérő, de ilyen célokra talán fölöslegesen nagy is az autó. Városban főleg esti órákban, kevésbé forgalmas időszakban és utakon vezetem, ilyenkor 7.5-8 liter körül átlagolt. Országúton, 100-as tempónál érzi a legjobban magát, szinte nem is fogyaszt, 5 liter körül elgurul, autópályán pedig 130-as sebességnél sem éri el a 3000-es fordulatszámot, a fogyasztás pedig 6.5 körül ingadozik. Autópálya emelkedőkön érezni csak azt, hogy kezd elfogyni az ereje, de aki nem sajnálja kicsit pörgetni a motort, visszaváltva gond nélkül felgyorsíthat.
A magam részéről imádom azt a kényelmet és nyugalmat, ami az autóból árad. Hang nélkül siklik bármilyen sebességen, egyszerűen semmi hangja. A budapesti kátyukat érdemes kerülni, mert a feszes futómű viszonylag keményen veszi az akadályokat. Aki versenyautóra vágyik, ne a 2.0-ás verziót válassza, mindenki másnak bőven elég ennek a motornak is a teljesítménye, bőven van benne tartalék.
Az autó előző német hölgy tulajdonosa szépen kímélte az autó belterét, de kívülről sajnos kevésbé. A jobb hátsó ajtón található horpadás jelzi, hogy egyesek nem bírnak el a kifejezetten széles és hosszú autóval. Részemről azonban a tökéletesen kalibrált tolatóradar és a megfelelő méretű oldalsó visszapillantó tükrökkel könnyedén a legszűkebb helyekre is be tudok állni, bár a szomszéd autók közelségét inkább kerülöm. Ezen kívül az autó tele van aprócska karcokkal, ami azt jelzi, hogy a Honda fényezése nem kedveli a gépi autómosókat.
Szervízigényről ezidáig nem tudok beszámolni, de a korábbi szervízkönyv alapján úgy látom, nem jelentkezett semmi probléma korábban sem.
Az autó csodaszép, megvan benne az elegancia és a sportosság is, egyszerre fiatalos és komoly. Óvom mindentől és mindenkitől, hogy jó sokáig hűséges társam lehessen.
Hibalista
- Eddig csak elülső helyzetjelzők, rendszámtábla világítás égett ki, és zárlatos volt a jobb hátsó féklámpa.
Ide hordtam szervizbe
A Royal Motorsnál (Budapest, XIII. kerület) cserélték a légzsák patront, amelyre a Honda hívta vissza a kocsit.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Olajcsere a Magyar Autóklubban
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 98000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GLS | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
