Engem meggyőzött...
Szöveges ítélet
Leautóztunk 100.000 km-t.
Egy előző fajta szintén diesel Accord-ból ültem át. Váltáskor kipróbáltam ebben az árkategóriában a konkurenseket, de egyik sem tudott elcsábítani a Hondától. Nekem bejött a design, de a fő ok, ami miatt ezt választottam végül, az az első ülése. Hosszú utak után korábbi autóimnál itt-ott fájt. Az előző Accord ráébresztett, hogy komoly különbségek vannak ülés és ülés között. Ebben a kocsiban pedig majdnem olyan kényelmesek, mint az előzőben.
Külső. Szubjektív, nekem nagyon tetszik. Elég széles, parkolásnál és szűk sávokban figyelni kell. A fényezése nagyon gyenge, bármivel meg lehet karcolni, a polírpaszta mindennapos használatban van nálam. A szélvédő szélén végigfutó műanyag szegély gyárilag gyengén van rögzítve, autópályatempónál hamar megadja magát és elrepül. A gyári garanciális cseredarab ragasztója még az eredetinél is gyengébb, egy hétig bírta. A szervíz szélvédőragasztóval hatásosan orvosolta a dolgot.
Belső. Szintén szubjektív. A műszeregység szerintem nyomokban súrolja a kóreai kategóriát, de ezenkívül minden nagyon jó tapintású és kézre esik. Elől két felnőttnek fejedelmi a hely, itt előny a szélesség. Hátul, két felnőtt mögött az egyébként kényelmes ülésen, csak kistermetűek ülnek jól. A lábhely semmivel nem nagyobb az Opel Astra H-nk lábterénél. Csomagtartó átlagos, mi egy csecsemővel, a hátsó ülést is bevonva még mindíg elfértünk.
Motor. Az első döbbenet ez volt….diesel hangja van, ami a korábbi Accord-ról nem mondható el. Ez visszalépés, de felhúzott ablaknál, átlag használatban nem zavaró. Autópályatempónál már semmi hangját nem hallani, ahogy futóműnek sem sokat…180-nál normál hangerővel lehet beszélgetni a kocsiban. Városi fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, magyarországi országúti és autópályás vegyes használatban nálam számítógép szerint 6-7,5 litert fogyaszt. Németországi tartós 200 körüli tempónál 10,5-ig kúszik fel. A számítógép korábbi méréseim szerint 5-10%-ot téved felfelé, így azt hiszem a fogyasztásra nem lehet panasz. Igen, el lehet vele járni 5 liter alatt is, de ha valakinek számít a 100 km-enként 1 liter, akkor nem tudom miből vett ilyen autót.
Futómű. Egyszerűen tökéletesnek érzem, kanyargós utakon is jól teljesít, de amire én használom, országútra és autópályára a legjobb. Az enyémen 16-os felni van, azzal borzasztó komfortos. Könnyű hozzászokni, akkor érzi az ember, hogy milyen jó is, amikor más kocsiban utazik.
Szerviz. Kötelező szervizeken kívül a fékbetéteket cserélték, először 52.000 km-nél elsőt és hátsót, másodszorra a 100.000-es szervíznél a hátsót tárcsástul. Egy dolgon nem tudnak segíteni, az pedig a bluetooth kihangosító. Csak bizonyos telefonokkal kompatibilis teljesen, vicces, hogy telefonvásárlás előtt ki kellett próbálni, hogy a kocsi szereti-e típust. A korábbi telefonommal ugyan összekapcsolódott, de az első hívás után megadta magát, egyetlen segítség a gyújtás levétele, azaz a telefon lecsatlakoztatása volt.
Szeretem a kocsit, annak idején a kombi változat esélyes utód lehet...
Hibalista
- - első szélvédő szegély
Ide hordtam szervizbe
Honda Grohoczky
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 103000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Accord 2.2 ctdi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
