A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Accord (2008)

Accord 2,2 i-DTEC Elegance 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

A Mozdony

Szöveges ítélet

Évi 40-45 ezer km-es, alapvetően országúti használatra kerestem középkategóriás dízel kocsit. Hosszas keresgélés után az eddigi japán járműveink (Mazda 6, Honda Jazz, két Honda motor) alapvető megbízhatóságának és a BMW minőségérzetének köszönhetően két modell került a képzeletbeli döntőbe: az Accord és a 318d. Mint árérzékeny kelet-európai vásárló, végül a másfél millióval szimpatikusabb árcédula miatt a Honda mellett döntöttem. Ugyancsak pénzmag híján kénytelen voltam beérni az "alapfelszereltséggel", mely azonban így is bőségesen tartalmaz extrákat.

A kocsi az ergonómia csodája. Átlagos kis japán termetű emberként nekem minden kézre esik benne. Bár átvétel után elolvastam a hatszázvalahány oldalas használati útmutatót, de minden kezelőegység működése magától értetődik.
Kedvenc extrám a bluetooth, mellyel már két Nokia telefont párosítottam sikeresen. Így büntetlenül telefonálhatok a kocsiban, ráadásul két kézzel foghatom a kormányt.
A tempomat az autópályás utakon nagyon hasznos. Annyi fejlesztést talán javasolnék, hogy legyen egy előre beállítható városi, országúti és egy autópályás sebességhatár, melyek között egy gomb nyomogatásával lehetne lépkedni.
Az audio rendszerhez nem értek: szépen szól, minden része működik.
Amit kifogásolok, az a fűtés. Télen nagyon nehezen fűti fel az utasteret. Több mint tíz kilométer után is épp hogy langyosat fúj, maximális fokozatra állítva is. A Hatosmazda olajkályháját ilyenkor sírom vissza. Pirospont jár viszont a kétfokozatú ülésfűtésért.
Kifogásolom az utas biztonsági övét is, mely tíz kikapcsolás után kilencszer fordítva csévélődik fel és a "B" oszlophoz verődik.
Ha már a zajoknál tartunk, még két dolog zavar. Az egyik az állandó csilingelés: jegesedés, sebességhatár (bár ezt én magam állítottam be), alacsony üzemanyagszint, stb. A másik a slusszkulcs feje, mely kb. 60 ezer km után kezdett zörögni, a sajátfrekvenciája épp az autópályás 2400/min fordulatszám.

A vezetési élmény kiváló. Kicsit feszes de kanyarban bombabiztos a futómű. Tempósabb kanyarokban nincs a Mazdámra annyira jellemző alulkormányozottság. Számomra újdonság a VSA nevű menetstabilizátor, mely csúszós úton gázadáskor hatékonyan veszi vissza a teljesítményt. Cserébe viszont 60 ezer kilométernél hátsó, 80 ezernél elülső fékbetéteket kellett cserélni. Havas mellékutakon történő elindulásnál mostanában ki is szoktam kapcsolni.
Amit nagyon szeretek, az a fogyasztás. Jelenleg 60 % autópálya - 20 % országút - 20 % város mellett kevéssel hat liter alatti az átlag. Ez egy önregeneráló részecskeszűrős, másfél tonnás kocsitól szerintem kitűnő érték.
Apropó részecskeszűrő: Istennek hála még nem találkoztam a műszerfali visszajelzésével. Nem emelkedik a motorolaj szintje sem, lassan már nosztalgiával fogok gondolni a mazdás időkre, amikor hetente 1-2 alkalommal kellett az olajszintet ellenőrizni. A részecskeszűrő önregenerációja néha észlelhető: ilyenkor kicsit megváltozik a motor hangja és a pillanatnyi fogyasztás 10-15 km-re jelentősen megugrik.

A karbantartás, szerviz ára 20 ezer kilométerenként eddig 60-70 ezer Ft volt. Nem lesz 200 ezer forintos vezérműszíj cserés nagyszerviz, nem ám!
Számfeletti szervizlátogatásokra csak az izzócserék kapcsán kerül sor. Ez egy igazi nagy műtét, mely a tompított izzók esetében kerékjárati behatolásból, a kormány maximális ellenoldali eltekerése után kezdődik. Elméletben már jól tudom, gyakorlatban nem szándékozom kipróbálni. 109 ezer km alatt 3 tompított izzót kellett kicserélni.
A 80 ezres szerviz kapcsán egy visszahívásos javítást is végeztek: a részecskeszűrő lehetséges meghibásodása miatt szoftvert frissítettek. Azelőtt is, azután is hibátlan a kocsi.

Összességében egy elfogadható költségekből fenntartható, kis fogyasztású társra leltem az évi 50 ezer kilométeres vezetéshez.

Végül miért hívjuk Mozdonynak? Egyrészt, mert egy nyomatékgyár. Másrészt, mert a vezetésébe belecsempészhető egy csipetnyi gonoszság...emlékeztek még a Kockásfülű Nyúl homoktorta-romboló, Kistöfi-bömböltető Mozdonyára? :)

Hibalista

- 21000 km-nél váltó alatti díszgyűrű hámlani kezdett - 40 ezres szerviznél cseréltettem. 60000 km-nél az új gyűrű is hámlani kezdett, de már nem érdekel:)

Ide hordtam szervizbe

JU-KO Kft Nem nagyon van mit osztályozni rajtuk, a 20, 40, 80 és 100 ezer km-nél előírt cseréket, karbantartásokat elvégezték, sok gondolkodnivalót nem adott nekik a kocsi. Elég drágák, de gyorsan dolgoztak és a műhely is tiszta, rendezett volt.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

K2 Autó Kft, Eger60 ezres szervizt korrekten, elfogadható áron elvégezték. A kocsi leadása után ismeretlenül is bevittek a munkahelyemre, sőt másnap értem is jöttek. Kár, hogy időközben megszűntek.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 109000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 6 Következő autója? négy év múlva megmondom:)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Accord 2008 (2006 - 2007)

További ítéletek (47 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)