Vagy imádod, vagy rá se nézel
Szöveges ítélet
Ez nem egy családbarát autó, amit a csajod majd imád elkérni. Nehezebb vezetni, rossz vele parkolni, nem is egy praktikus családi autó. Még villantani sem az igazi. Viszont amit tud, azt elég jól tudja.
Használtan nagyon kevés kilométerrel jutottam hozzá (korához képest) 9 és fél éves korában. Sem dízelt nem szerettem volna, sem sedan-t, de túl jó vétel lett volna kihagyni.
Az autó eléggé egyben van, ha ez nem is Audis tankszerüséget jelent, de abszolút nyöszörgésmentes bármilyen rossz úton.
Az egész autó működését áthatja a steril gépszerű érzés. A kormány nagyon precíz, keveset fordul, és egy sedanhoz képest elég sok visszajelzést ad az útról. Az összes kapcsoló tökéletesen és pontosan működik. A váltó számomra 5/5, kellően határozott, rövid úton jár. Azonban vannak akik szerint túl nagy erő kell a mozgatásához. A kuplung szintén határozottságot kíván, és nagyon rövid úton jár.
Minden kezelőszerv igényli a precizitást, bármilyen VAG-ból átülve eleinte mindig furcsa a közvetlenség. Sportosnak azért nem sportos, miután a 2.2-es nehéz dízel blokktól eléggé alulkormányzott szűk fordulókban, de nem is a helyi gokartpályára készült. Nagyobb tempónál viszont a precíz kormány, nyomatékos motor és feszesebb csillapítók már-már egész jó élményt tudnak nyújtani ekkora testhez képest.
A motor alacsony fordulaton sem halott, nem az a manapság divatos alu lefullados fajta. Azonban 1800-nál tol egy igencsak határozottat, és dízel mivoltálhoz képest szereti a magasabb fordulatot is. Magasabb fordulaton egyre kevésbé van dízel hangja. Alapjáraton remeg és kerreg, de a hang egyáltalán nem zavaró. 120-nál pörög 2000-et 6-ban, 140-nél 2300. A fogyasztás nyáron 130-140 körül 5,5 - 6 liter körül alakul, ésszel és klímával vezetve. Télen ez kb 0,5-0,7 literrel több.
A negativ tulajdonságok a karosszériában rejtőznek:
- kényelmetlen ülés. Fél velúr-bőr kivitel deréktámasszal, de sajnos nem jó. Hosszabb úton (2-3 óra) elkezd kényelmetlenné válni: rövid az ülőlap, a deréktámasz túl magasan van, a fejtámla nem állítható.
- az elakadásjelző háromszöget a világ leghülyébb helyére sikerült gyárilag száműzni: a csomagtartó végébe. Aki ezt tervezte, remélem büntetésből azóta is szakadó esőben ki-be pakol a csomagtartóból hogy előszedje és visszategye.
- a gyári fejegység egy idő után elkezd melegedni
- hibának azért nem mondanám de az elektromos tükrök be/ki hajtásnál nem folyamatosak, hanem mintha ugrálna.
- nehezen pakolható és alig bővíthető csomagtér: egy egészen pici trapéz nyílás van az utastér felé, nem ezzel fogsz PAX-ot hazavinni az IKEA-ból.
- elöl kicsi a pohártartó (fél literes üveg max)
- kevés parkolóhely kis dolgoknak (itt azéert megjegyzem hogy a könyöktartó és a műszerfal alatt is van egy-egy fedeles hatalmas doboz)
- hátul nincs pohártartó, és SEMMILYEN kesztyűtartó
- nincs aux-in, sem bluetooth
Miután arra használom, amire való (autópálya, hosszú utak), és szeretem a japán technikát, így számomra eddig a tényleg praktikátlan csomagtartót leszámítva 10/10.
Viszont ha nem szereted a géppornót és egy precíziós japán gépet működtetni, akkor lehet ez nem a te autót.
Hibalista
- Eddig semmi. Olaj, szűrök, gumik és ablaktörlőlapát kivételével minden eredeti.
Ide hordtam szervizbe
Magánszervizek
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 82000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Accord 8gen |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
