Vagány eminens
Szöveges ítélet
Márciusban vettük. Bőrüléses, ami nagyon jól áll neki, igen magasra emeli a beltér minőségét, és az ülések bőrborításán kívül az ajtóban is finom, puha bőrfelületek vannak. A bőrüléssel az ülésfűtés és teljesen elektromosan mozgatható (az ülőlap dőlésétől a gerinctámaszig) vezető és anyósülés is bekerült a palettába.
Van benne esőérzékelős ablaktörlő, sötétedős visszapillantó, sebességfüggő hangerő, csakhogy az érdekesebbeket említsem. Végre tettek az accordba egy "értelmes" fedélzeti computert ami számolgatja azokat az értékeket amit az ember néha szeret követni (átlagfogy., pill. fogy., hatótáv, átlagseb., utazási idő, megtett út A-B). A mutatók alatt lévő kis display-e pedig sztem kifejezetten jól mutat. Kiemelném az új kormánykereket, amely nagyon esztétikusra sikerült és az automata váltókart, ami egyszerűen szép és tökéletes fogású. A 8 hangszórós prémium hangrendszer nagyon szépen szól, az egész spektrumban karakteresek a hangok, és nagyon jót tett a zenei élménynek egy pár magassugárzó beépítése a szélvédő alá.
Külön bekezdésben említeném meg az ACC-t (adaptív sebességtartó automatika). Be lehet állítani a kívánt követési távolságot 3 állásban. A követési távolság természetesen sebességfüggő. Nagyon jól működik. Két vagy több sávos úton azonban ha a belső sávban haladunk éles bal kanyarban és a külső sávban feltűnik egy autó akkor néha elgondolkozik a számítógép és leveszi a gázról a "lábát." Ügyes, és rossz látási viszonyok között nagyon hasznos. Ha pedig túl nagyot kellene fékezni, akkor az autó elkezdi magától, majd feltünően pittyeg, a fedélzeti computer kijelzőjén pedig mindenféle figyelmeztető grafika jelenik meg és próbál hatékonyan ráébreszteni hogy gáz lesz ha gyorsan nem taposunk a fékbe.
És hogy írjak valamit az extrákon kívül az autóról is... imádom ezt a motort. Dinamikus, van nyomatéka és ha pörög akkor húz mint a fene. 7000-nél felvált éppen a teljesítménycsúcson amikor 192 pacit présel ki. Eddig nem volt olyan pillanat amikor ne lett volna elég a teljesítmény. Az automata váltó jól kezeli az öt sebességet. Gyors, finom, nem ránt, persze van szekvenciális lehetőség is. És hogy mibe kerül? Kedzem a rosszabbal. Város és egyéb zord körülmények között 15,5l. Város, hétvége 12l. Autópálya 150-160kmh 10l alatt. Országút, autópálya, keményen hajtva 9-9.5l. Ha pedig kíméled (egyszer egy Honda Jazz mögött 200km-en) 8l alatt sikerült. Szimpatikus az autóban és a fogyasztásmérőn is látni hogy amint nem hajtja az ember, észrevétlenül visszakapcsol az i-VTEC takarékos üzemmódba és sürgősen igyekszik minimalizáni a fogyasztást. A 17 colos felnikkel felszerelt kerekek keménységét nagyon jól tompítja a futómű, és nem azért mondom mert ehhez vagyok szokva, eddig ennél csak kisebb kerekű autónk volt.
Összeségében kényelmes, és sportos vezetésre is igencsak alkalmas gépkocsi ez. Imádom vezetni. Egyelőre semmi komoly gond nincs vele csak egy apróság; sajnos az anyós ablakot néha furcsán mozgatja az elektronika, de még működik.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Honda Szabó
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | accord 2,0esi | Következő autója? | következő accord? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
