Turbólyuk ellen...
Szöveges ítélet
Másfél év és 60.000Km után írom az ítéletemet.Nem akarok hosszú lenni,ezért csak a legfontosabb dolgokról írok.Ami biztos:ez egy nagyon jó és megbízható autó,aki mást ír az valószínűleg japánautóellenes,vagy kifogott egy elátkozott példányt.(Ha egy Hondában elromlik egy alkatrész,általában Made in EU felirat van rajta)Nagyon sok jót fel lehet sorolni a dízel Accordról,és ezt sokan meg is tették.Amit kiemelnék az a motor kultúráltsága,fogyasztása,a váltó(pontosság,áttételezés)és a légellenállási együttható (Cw-érték),ami csendessé teszi az autópályás utazást.Ami lehetne jobb:a féket kicsit puhának érzem,bár eddig még mindig megálltam,az utastér hossza a külső méretekhez képest kicsi,a nehezebb motor miatt alulkormányzott,"orrtolós",és a multilink hátsó felfüggesztés ellenére terhelésváltási reakciók érezhetők(gyors kanyarban fékezve megmozdul az autó hátulja,ezt eddig mindegyik Hondámban éreztem)
A fékbetétek 62.000Km-t bírtak,ebből kétharmad rész országút és autópálya.Olajfogyasztás 1L/20.000Km,ez is lábfüggő,magasabb fordulaton használva a turbó eszik egy kis olajat.
Végül egy kis címmagyarázat:sokan panaszkodnak az alsó fordulatszámokban tapasztalható erőtlenségre,ami természetes dolog egy turbódízelnél,amíg nincs turbónyomás nincs erő.Ez ellen két dolgot tehetünk:1. beépítünk egy mechanikus feltöltőt,esetleg egy kisebb turbót,vagy 2.veszünk egy befecskendező tuningboxot.Ebből van egyszerűbb egyprogramos és több fokozatban állítható is.
Én egy neves(ebb) gyártó 6 fokozatú(3le-3fel) dobozát használom,a gyári csatlakozón keresztül írja felül a befecskendezési paramétereket úgy hogy a turbónyomásba nem szól bele.Második fokozatban használva a gyári 146 LE (a legtöbb motor többet tud mint a hivatalos 140LE) helyett 163-at mértünk.Sokáig így használtam,de mivel nem füstölt és nem is fogyasztott többet,kipróbáltam harmadik állásban is.Így nem mérettem be,de valahol 170LE körül lehet,a nyomaték 370-375Nm.A turbólyuk érezhetően kisebb,a gyorsulás 1 másodpercet javult,8,3mp,a végsebesség talán egy kicsit nőtt,óra szerint 230Km/h,ami reálisan 218 körüli.Nem füstöl,nyugodtan járva 6 litert,kilépve 7,5-öt fogyaszt.Csak városban 7,2-7,3 liter normál gázolaj.Kipróbáltam "prémium" üzemanyaggal is,dinamika és fogyasztás ugyanolyan,30Ft/liter a tisztább kipufogógázokért.A box több mint 50.000Km óta hibátlanul működik,csak pozitív tapasztalatom van róla,ha valakit zavar a turbólyuk és többletdinamikára vágyik,nyugodtan használja!Ami fontos:csak minőségi,ellenőrzött(pl.TÜV),márkakereskedők által is javasolt termék legyen!
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Honda Ste-Ba Pécs
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Honda Szallerbeck
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 9600 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | Accord,Legend |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
