Tökéletes kompromisszum
Szöveges ítélet
Biztosan van olyan autó a kategóriában, amelyik sportosabb, olyan is, amelyik kényelmesebb, olyan is, amelyik nagyobb, de nem hiszem, hogy van olyan, amely az általában elvárt tulajdonságoknak ezt az összhangját ("accord") hozza. Nekem tökéletesen megfelel, bár ehhez hozzá tartozik, hogy családi autóra van szükségünk, amelyet a saját (munkával megkeresett) pénzünkön veszünk és tartunk fenn. Ehhez képest én teljes egészében meg vagyok elégedve vele, kifogástalan autónak és jó választásnak tartom. A kompromisszumos jellegét harmonikusnak tekinteni és előnynek betudni éppúgy lehet, mint csalódni benne, hogy nem a leggyorsabb, legnagyobb, legolcsóbb, legkevesebbet fogyasztó, legsportosabb és legkényelmesebb kocsi (persze mindezt egyszerre) a kategóriájában. Mi az autót nagyon szeretjük, és nekem nem kell jobb. Ennyi pénzért pedig szerintem nincs (pontosabban már kifutott, ezért: nem volt) jobb autó ebben a kategóriában. Nekem vegyes használatban jellemzően 7,6 liter körül fogyaszt 100 kilométeren, dugókban (8,2 - 8,5 l) és 160 km/h-s tempó (Németország) fölött megy 8 liter fölé a fogyasztás (az autó a 2000 cm3 benzines motorral szerelt). A kocsi szerintem műszakilag tökéletes. Én a motort nagyon szeretem, bár engem nem zavar, hogy előzéshez vissza kell kapcsolni és nyomni kell a gázt. Szeretem az autó emberi léptékeit is. Szerintem hosszabb távú utazásokra optimális, de városban is jól használható (fordulékony és viszonylag könnyű parkolni vele). Tökéletesen megállja a helyét a német autópályákon is. Még sosem volt az az érzésem, hogy erősebb kocsival gyorsabban értem volna célhoz. Számomra a futómű is nagyon jó és a fékek is kifogástalanok. A szervizhátteret a tapasztalataim alapján megnyugtatónak találom (ez nekem fontos). Biztosan többféle szerviz van, de nekem hosszú évek óta csak pozitív élményeim vannak.
65.000. km-nél a tapasztalataim minden vonatkozásban változatlanok, az autó Erdélytől Dániáig mindenféle útviszonyok között kifogástalanul teljesített. A gyárilag szerelt Dunlop gumikat nem igazán szerettem, most Continental SportContact 2-vel fut. Ez az első néhány száz kilométeres tapasztalat alapján kb. 3 dl/100 km fogyasztásnövekedéssel járt, bár ezt most nehéz megbecsülni, mert azóta csak erősen terhelve ment az autó (így most már nekem is többször eléri a fogyasztás a nyolc litert), viszont az autó pozitív menettulajdonságai tényleg jobban érvényesülnek. A javulás érezhető. Negatív tapasztalatunk az autóval egyáltalán nincsen, én egyre jobban szeretem.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Honda Flick Győr
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 82500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Civic 1.6. LS 5D | Következő autója? | szeretnék maradni a Hondánál |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
