Titkolt szerető
Szöveges ítélet
Nos lássuk csak!
Két Ladán kívül nem volt más saját autóm csak Honda. Számomra ez a márka testesíti meg leginkább azt, ami nekem egy autóban fontos. (Természetesen vannak más autók is, melyek megdobogtatják a szívemet, de azokat nálunk vagy nem forgalmazzák, vagy túl sokat kérnek értük.) Elfogulatlan véleményt nehezen tudnék mondani az Accordról, ezzel nem is próbálkoznék. Fabrikáltam inkább egy hasonlatot:
Ez az autó olyasmi, mint egy szép, okos, sportos, érett nő (ámbár kifejezetten férfiasnak tartom). Az Olimpián ugyan nem indulhatna a 100 méteres síkfutás döntőjében, és valószínűleg a PlayBoy címlaplánya sem lesz soha. De az utcán, az operában, a tengerparton utána fordulnak a férfiak. Jól főz, megbízható munkaerő, kedves szerető és még el is lehet tartani.
Jó kocsi az Accord, nagyon jó! Aki megteheti, hogy 7-8 millió forintot áldoz egy autóra, az nem fogja megbánni, ha ezt a Hondát veszi. Arról is biztosíthatom, hogy nem az autó orrán díszelgő emblémára és a soha nem használt extrákra költötte a vételár 30%-át.
Azt azért nem szeretném, hogy ezek után hanyatt-homlok rohanva mindenki Accordot vegyen, ezért néhány kifogásolható részletet is említenék:
1. A fékek nagyon jók, de normál használat mellet is meglehetősen gyorsan kopnak. Az áruk pedig az egeket verdesi: 80.000Ft/25.000km.
2. Az A oszlop szűkebb kanyarokban sokat takar ki az útból. (Áldozat a légellenállási tényező és a biztonság oltárán.)
3. Az esőérzékelős ablaktörlő nem áll mindig feladata magaslatán. Havazásban és felcsapódó sáros vízpermetnél a legérzékenyebb fokozatban sem töröl elég sűrűn.
4. 90 felett rövidnek érzem a tompított fény hatótávját.
5. Városban erőlködés nélkül 14 liter fölé lehet kergetni a fogyasztást. (Akinek ez kizáró ok az vegyen i-CTDi-t, az is nagyon jó!)
6. A futómű kényes a jó (többnyire drága) gumira. Az általam választott Bridgestone téli gumik havon jók, de szárazon ...
7. Nem tudom, hogy használnám-e, de azért egy fedélzeti számítógép lehetne benne.
8. Négyajtós mivoltából adódóan a csomagtartóba nagyon sok kis csomag elfér, de nagyobból egy sem. (Szerencsére a feleségem Jazz-e mindent képes elnyelni. Verhetetlen páros!)
2008.05.22.
Megrendeltem az új Accordot, ezt pedig fájó szívvel eladtam. Most 2 hónapig a Jazz-t használhatom, már amikor ideadja a feleségem. Az eredeti vételár pontosan 50%-át sikerült kapnom érte. Ebből látszik, hogy meglehetősen jól tartja az árát.
Nem tudom, hogy a későbbi példányokon kiküszöbölték-e, de a kuplungpedállal kapcsolatos probléma időről-időre visszaköszönt. 10-15 ezer kilométert bír, aztán jöhet a szervízben a varázslat, amitől egy darabig ismét jó. Ezen kívül SEMMILYEN hibát nem tapasztaltam.
Hibalista
- Visszahívás (nem romlott el): benzincső csere
- Visszahívás (nem romlott el): hátsó világítás kábelköteg csere
- Akadó, recsegő kuplungpedál (garanciális csere)
- Ciripelő hang a műszerfal irányából (légzsák garanciális csere)
- Kuplungszerkezet csere (77e km)
- Bal első féltengelycsapágy csere (102e km)
-
Ide hordtam szervizbe
Budapest, HONDA Éles (Jászberényi út)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Budapest, RM-Royal Motor (Fáy utca)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 108000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Civic 1.6 VTI | Következő autója? | Accord 2008 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
