Sportosan dinamikus elegancia. Igényes munka
Szöveges ítélet
Nálam a vásárlás a lehetséges alternatívák, száraz, tényszerű összehasonlításával kedődött. Ár, felszereltség, teljesítmény, stb. Nos ezek után a Mazda6 nézett ki befutónak, de gondoltam kipróbálom a Passatot és az Accordot is.
El kell mondjam, először az Accordot vezettem és rögtön etalonná vált a szememben, és az is maradt.. A rendkívül jó menetteljesítmény, a pontos, bekattanós váltó, és a precíz összeszereltség volt elsőre meggyőző. A sportos félbőr űlések, a minimális belső zajszint szintén növelték az előnyt az említett két tipussal szemben.
Másfél év elteltével sem kellett csalatkoznom a döntésemben. A futómű szerintem nem túl kemény, sportos, feszes, de a legkevésbé sem kényelmetlen. Persze teljesen más, mint egy francia autó, de aki szeret vezetni az ezt mindenképpen pozitívumként éli meg. Aki inkább ringatózásra vágyik, illetve utasként is gyakran közlekedik az autójával, az ne Accordot válasszon! A helykínálat bőséges, elegendő, hátul lehetne kicsit tágasabb, bár a sportszedán kifejezést kicsit túlzónak érzem, ennyire nem rossz a helyzet. A fogyasztás 6-7 között mozog. 2000 km-es túrán, 80% autópályával (160-as tempó) is 7 alatt maradt. Városban is nagyon dinamikusan lehet vezetni, hosszútávon pedig csendes, nyomatékos. A nyomatékot egyenletesen adja le, minimális a turbólyuk. A fék jól adagolható, elég erős, igaz 40 ezres szerviznél betéteket kellett cserélni, pedig nem vagyok egy fittipaldi, és álalában egyedül uazok. A tempomat kényelmesen, jól használható lenne itthon is, ha vezetési kultúrában nem itt tartanánk. A folyamatos belső sávban autózás (passzióból, megszokásból, félelemből, vagy butaságból) a halálom..
Az ötös váltó jól el van osztva, nekem nem hiányzik a 6. A kipörgésgétló annál inkább.. Vizes úton, kifordított kerekkel a kereszteződésből kigyorsítani nem egyszerű. Szárazon is nyikkanik folyton a gumi (pedig Conti), de ez elviselhető, sőt, nem engedi elfelejteni a vezetőnek, milyen erő felett rendelkezik :) Az ülések valóban jól tartanak, az megfelelő üléspozíció gyorsan beállítható. A kormánykerék nekem egy kicsit virsli, lehetne vastagabb, jobb fogása. Elférne egy mute gomb is a kormányra, de min a rádió közelébe. De ennél több rosszat nem tudok felhozni.
A ráncfelvarrtból a xenont és a 17es kerekeket irigylem, a fedélzeti számítógép nem hiányzik, szerintem felesleges. Mégegyszer mondom, a menetstabilizáló rendszert kár volt kispórolni. Én ezekkel a kompromisszumokkal együtt is ezt választanám újra,de tegyük hozzá az újban mindez már megvan.
Hibalista
- izzó 2 db
- lámpabúra párásodás (garos csere)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 406 Hdi | Következő autója? | Honda, Toyota, Lexus.. Japán |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
