Okos döntés
Szöveges ítélet
3 évig hajtott, 50000 km-t futott Toyota Corolla 1,6 benzines autót cseréltem le a diesel Accordra. A Toyota megbízható volt, a motor 3500 felett jól húzott, nem fogyasztott sokat (városban 8 l, országúton 100-120 között 6.2), viszont hosszabb úton a vezetőülés borzasztóan kényelmetlennek bizonyult, a műszerfal napfényben a szélvédőn csillogott, az autó az oldalszelet nem szerette, autópályán 140 felett kamiont, autóbuszt előzni a sodródás miatt nem volt kellemes. 3000 km-ként kiégett egy-egy izzója, egyéb bajom nem volt vele. Az Accord a futómű, a motor, az utastér tágassága, a műszaki tartalom, a kényelmi felszereltség, a karosszéria tekintetében nem hasonlítható a Toyotához, annyival jobb. Az Accord 2 l-es benzines változatát is kipróbáltam, de a diesel jobban tetszett. Extraként tolatóradart, 8 lemezes CD-váltót és gyári tetőcsomagtartósínt vásároltam hozzá. Kacérkodtam más márkákkal, főleg a Passat-tal is, de mivel annak a helykínálata hátul főleg fejtérben kisebb, a motorja nem annyira kulturált és eszi az olajat (legalábbis az öcsémé), a Hondát választottam. A "mézeshetek" eufóriás vezetési élménye csak lassan múlik, annyira jó autó a diesel Honda. A nyomaték 2500-es fordulatnál jön meg, a motor a 6. sebességi fokozatban is jól húz. 8500 km-nél 1 l olajat kellett beletöltenem, egyéb gondom nem volt vele. A sebességváltó pazar. Az utazási kényelem autópályán kifogástalan, a feszes futómű pompásan teljesít, nem is lehet észrevenni, hogy 180-nal megyek. A futómű a gyengébb minőségű utat nem szereti, a kanyarokat imádja. A fogyasztás kedvező. Az esőérzékelő ablaktörlő, a fényre sötétedő visszapillantó, a xenon fényszóró, a motorosan behajtható oldaltükrök, a tempomat a kategória ma már elvárt kellékei, nekem még kényeztetés az árban egy kategóriával lejjebb lévő autó után. A beltér anyagai minőségiek. Kritikai megjegyzések: Bár a vezetési stílusom nyugodt, mégis néha van olyan forgalmi szituáció, amikor a motor 1800-ról 2500-as fordulattartományba gyorsabban is érhetne. A márkakereskedő erre az észrevételre 250000 Ft-ért chiptuningot ajánlott, de bizonytalan volt a felpörgetett motor élettartamára, olajfogyasztására, kuplungjára vonatkozóan (amiket nyilván befolyásol a vezetési stílus ), ezért elálltam a beszereléstől. A kellemes érzést keltő, bőrt utánzó üléshuzatba napsütésben beleizzadok, a 4 hangszóró kevés, teljesítménye, hangzása gyenge. Az anyósülésbe is bele lehetett volna tenni a deréktámaszt. Az autópályán kiváló, alacsony peremű Michelin gumi az útbordák, kátyúk ütését nem tompítja kellően, a magasabb téli gumival kényelmesebb autózni. A használati útmutató színvonala 0-5 fokozatú skálán kettes. 4 hónapot kellett az autóra várni, ezt sokalltam.
Általános megjegyzés: sajnos a gépi mosás összekarcolta a gyönyörű fényezést (Mocha pearl). A tempomat-tal vigyázni kell, a ráfutásos baleset reális veszély!
Hibalista
- Nem volt
Ide hordtam szervizbe
HondaWéhli, Szeged-nél vettem az autót, még nem kellett a szervízbe mennem. A CD-tárat az autó átvételekor nem lehetett a könyöklőbe beszerelni, nem passzolt. Egy hónap múlva érkezett csak meg a megfelelő tár, a márkakereskedő fájdalomdíjként ingyen betett két kis magas hangsugárzót, amit egyébként megrendeltem volna.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Toyota Corolla | Következő autója? | 5 évig ezt az autót szeretném hajtani |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
