Nem kopott meg a fénye
Szöveges ítélet
2020. májusában vettem meg első autómat, egy 1997-es békalámpás Corollát, 1.6-os motorral, szelíd 110 Le-vel. Talán a legfontosabb tapasztalat az volt vele, hogy lehet olyan autóm, amivel nem kell havonta szervízbe járni.
Ezért is döntöttem úgy fél évvel később, hogy a hamar kinőtt Toyotát mégis csak japánra kéne cserélni. Ekkor jelent meg 2020. október vége felé a Becsületesneppernek egy videója egy több, mint 500.000 km-t futott Accordról. Villámcsapásként ütött meg, hogy nekem egy ilyen autó kell. Pont.
Hihetetlen szerencsém volt, mert ahogy keresgéltem a hahu-t, szembejött a leendő autóm, egy 468.000-t futott, dízel, közel full extrás (bőr ülés, napfénytető, ülésfűtés) egyed, amit el is mentem megnézni, és végül meg is vásároltam.
Szerintem nem elvárható, hogy egy 16 éves autónak közel félmillió kilométerrel a háta mögött minden funkciója működjön, ne legyenek orvosolandó motorikus és mechanikai gondok. Ennek ellenére az Accordnak MINDEN funkciója maradéktalanul működik és a kopó alkatrészeken kívül nem kellett semmit cserélni egyelőre. Több szerelőhöz is elvittem átnézetni, akik egyhangúlag egészségesnek titulálták a motort.
Nagy csodák nincsenek persze, az első futómú komolyan kívánta a törődést (lsd. lent), viszont miután elkészült, meglepődve tapasztaltam, hogy az akkor a családban lévő 2015-ös Octacviát (amit az elmúlt évben kb. 40.000 km-t vezettem) megszégyenítő az úttartása.
Három hónappal a vásárlás után úgy döntöttem, hogy elviszem az autót motoroptimalizálásra - utcai nyelven chiptuningra. Az ATC műhelyébe vittem, talán ők a legprofibbak és legtapasztaltabbak itthon több évtizeddel a hátuk mögött. Önmagában arra is kíváncsi voltam, hogy ennyi km után mennyi erő maradt a motorban. A beavatkozáskor készült előtte/utána mérést a képek között csatoltam, nem spoilereznék, érdemes megnézni.:)
Az optimalizálást követően viszont 170Le/375Nm-re növekedett a teljesítmény és a nyomaték. Amit azonban ezek a számok nem mondanak el, hogy a gázreakció gyakorlatilag instant lett, nem kell várni, hogy észbe kapjon az autó. Az pedig csak hab a tortán, hogy a családban lévő 2019-es E200 4matic nem igazán bírja vele már a tempót.:)
Összességében amiért el szerettem volna mesélni az autó eddigi történetét, az egy részről az, hogy bizony 200.000 km-en túl is van élet, egy Accorddal legalábbis biztosan. Igen, a kopó alkatrészeket cserélni kell (mint minden autón), és igen, egy kuplung+kettőstömegű tud rosszkor kopogtatni a 400 ezer Ft körüli számlával, de ezt bele kell kalkulálni nem csak egy ennyit futott, de bármilyen használt autónál. A fogyasztása az optimalizálás előtt khm dinamikus vezetési stílus mellett 7,8-8,3 l/100km volt, utána 7-7,5-öt mérek, de ez még csak két tank átlaga. Tojással a pedál alatt szerintem le lehet vinni ezt 6 l közelébe, a következő életemben talán kipróbálom..
Ha valaki megbízható autót keres, depláne olyat, amivel ha a helyzet úgy adja meg lehet mozdulni, nyugodt szívvel tudom ajánlani az Accordot.
Én szeretem, ha ez változna, majd updatelem a véleményt.:)
Hibalista
- Az első futóművet kellett felújítani, szilentek, trapézgömbfej/alsó talpas (ez kritikus!!), stabilizátor rudak és hasonló apróságok. (~150 ezer Ft) - Ezen kívül olajcsere.:) (~30 ezer Ft legfeljebb 10.000 km-enként) - Hamarosan érik egy első fék tárcsa + betét csere. (Ez olyan 70 ezer Ft lesz, plusz megint olajcsere)
Ide hordtam szervizbe
Biatorbágy Temesvári autószervíz.Végtelen korrektek, pontosak, gyorsak, nem dolgoznak horror áron. Ajánlom!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 468000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Toyota Corolla 1.6 1997 | Következő autója? | háromszor ennyiért sem tudom, mit tudnék választani helyette... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
