Nem bántam meg, mégegyszer vennék ilyet!
Szöveges ítélet
Tehát amikhez tudom hasonlítani, az elődök: 307hdi-az egy nagy fos, ahhoz nem hasonlítanám, Octavia RS-kb ugyanúgy megy, Accord kevesebbet eszik, nagyobb belül, nálam stabil 10 liter 98-ból, kell neki, simábban jár tőle, meg fél literrel kevesebb kell belőle, én sem hittem el míg ki nem próbáltam hogy egy hónapig 8-ast teszek bele. Passat-tól kintről nézve kisebb, belül kb. ugyanakkora, jobbak az ülései, sokkal jobban egyben van az autó. Eddigi legjobban szeretett, és legkényelmesebb autóm. Ha gyorsan akar valaki menni vele, 5500-as fordulat felett tartva kevés autó van a nyomában. Kanyarban meg pláne gyors. Egy haveromnak Civic Type-R van, ami erősebb ugye. Jött utánam, és azt mondta hogy nem hitte volna hogy egy Type-S így meg tud iramodni, nem tudott közelebb kerülni hozzá. Akinek lassú, azoknak azt tanácsolnám hogy fordulaton kell tartani, vagy elvinni szerelőhöz, mert valami baja lehet... Persze nem egy Subaru, de a 200 lóerős kategóriában derekasan helyt tud állni. Gyárilag 16-os kerekei vannak, amivel nem a legjobb az aszfalton, hajlamos csúszni vele. A 17-es kerekek után már jobban úton van, az ESP-t bekapcsolva hagyva egyszerűen bolondbiztos mikor megcsúszik is, nehéz vele leesni az útról. A futóműve igen pontos, az Octavia RS ehhez képest libikóka... A városi araszolgatás nem jó neki, sokat kell figyelni az indulásnál. Sajnos a kuplungszerkezet nem ehhez a teljesítményhez méretezett, 100e km-ként cserélni kell. A gumigarnitúra élettartama 25000km nálam, és az első fékek is ennyit bírnak. Összességében eddigi legjobb autóm, jó futóművel, hondás precizitással, megbízhatósággal, és 190 lóerőhöz elfogadható 10 literes fogyasztással. Mégegyszer megvenném. Ja, és nincs benne turbó, meg kompresszor, nem igényel egy komolyabb tempó után hűtést, le lehet állítani azonnal, károsodások nélkül.
Tapasztalat 08.06.21-ig:
Amivel kiegészítem, időközben megszoktam a futóművet, és keményebb illene hozzá. Vagy hozzám inkább. Rettenetesen megérzi a nevenincs kutak benzinjeit!!! Volt hogy 3x tovább indítózott, míg a gyengébb minőség ki nem ürült a tankból. Még mindig semmi hiba. Egy féktárcsacsere után Bosch tárcsák kerültek rá, pár ezer kilométer múlva felhullámosodtak, rázták a kormányt. Mint utóbb kiderült, a szerelő nem tisztította le a tárcsa alatt amire felfeküdnek, ez okozta. Viszont egy szabályozás után ismét hibátlan, már nem ráz. Egy valami hiányzik egyre jobban, a jobb első ablak automata le és felhúzása. Hiába a klíma, inkább a friss levegőt szeretem, vidéki lévén szinte bármikor rendelkezésre áll. Valamint a gumiválasztásról: használtam már 205/50, 215/50, 225/45-öst, az utóbbi a megfelelő a Type-S 17 collos kerekeire. előbbiek ugyan komfortosabbak, utóbbi jobban fekszi az utat. Biztos most az okosabbak azt mondják, ők ezt már tudják. Viszont én meg végigkoptattam már mindegyikből pár garnitúrát, és a családi autónk 17-es kerekén /50 alá soha nem mennék. Normális tempónál az még kellően komfortos. Noname gumival nem szabad spórolni, saját tapasztalat. Még a Kléber nem rossz, da sava, fulda, soha többet! Még a xenonok sem égtek i, pedig már 170e km van benne. Kopás az ülésen, kormányon, váltón nincs. Ez esetleg hasznos infó, ha valaki használtat keres. Ami kicsit kopott, abba jócskán van km. De szerintem 350-400-ezerig ha szervizelt a kocsi, komolyabb meglepetésre nem kell számítani ennél a tipusnál. Más egyéb nincs. Az autó még mindig a megbízhatóságut hozza.
Hibalista
- Kuplungszerkezet csere 100000km-ként, más nincs...
Ide hordtam szervizbe
Honda Maruzs, Salgótarján, akár soron kívül is, értenek a hondákhoz.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Unghy Csaba autószerelő mester, heves megye. A féktárcsa egy harmadik illető munkája.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Passat Tdi | Következő autója? | 5-ös BMW kombi, 2005-től fölfelé, mellé vagy Type-xy Accord új, vagy 535d-545i-M5 szintén 2005-től. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
