Napló 55000-nél
Szöveges ítélet
55000 km
Az Accordomról korábban „Okos döntés“ címmel írtam beszámolót 11000 km megtétele után. Most 55000-nél járok, SEMMI bajom nem volt vele. Az olajfogyasztás megszűnt, igaz, nem is gyorsítok annyit, olyan mértékben, mint korábban. Fékbetétet gondolom a 600000-es szervíz alkalmával kell cserélni, akkor kerül sor az ablaktörlő lapátokra is. A gumi még elmegy kb. 10000 km-t. A kocsit elsősorban hosszú utazásokhoz használjuk.
A motor igen halk, takarékos, 2300-as fordulatszám felett remekül húz, 1800-2100- as fordulat között viszont nyomatékszegény, ezt a városi forgalomban szem előtt kell tartani. A fogyasztás a fedélzeti komputer szerint síbox, dugig pakolt csomagtér, 3 felnőtt, 145-es tempó mellett 7.2 l/100 km-nek bizonyult, síbox nélkül 6-6.2 l/100 km-ből kihozható. A futómű, a kormány, a sebességváltó remek, a váltó kiosztásait eltalálták. A karosszéria 140-ig nem kelt szélzajt, a motornak gyakorlatilag nincs hangja. A vezető ülés jól tart, ülőlapja kellően hosszú, a kormányt a feleségem és én is egyformán be tudjuk állítani magunknak, a deréktámasz nagy segítség a hosszabb utakon. A kormány körül minden kézreáll. Az utastér kényelmes, a helykínálat elől-hátul, a fej felett lényegesen jobb, mint a kupésan leültetett utódban, a kiszállás is könnyebb. Még a megvételkor vásároltunk hozzá tolatóradart, ennek a parkolásnál, garázsból való kiállásnál nagy hasznát veszem. A kétzónás klímát nagyon szeretem. Csak automata funkcióban használom, észrevétlenül kényeztet: hamar párátlanít, a lábra finoman fúj, nem szárít túlzottan, nem zúg, stb., a Honda Jazz-ben levő klímával össze nem hasonlítható. A csomagtér jól pakolható, a mérete megfelelő. A xenon fényszóró az automata beállítással és a fényszórómosóval pazar megvilágítást biztosít. Az esőérzékelő néhány másodpercig lusta, azután felgyorsul és a pillanatnyi szükségletnek megfelelően dolgozik. Az A-oszlop vaskos, sokat takar. A motor télen -6 Co alatt csak 6 km megtétele után melegszik be és csak ezután áll rendelkezésre a hatékony fűtés. Elkelne az ülésfűtés, ennek hiányában 3000 Ft-os kínai gagyibetéttel melegítem az ülőlapot, szivargyújtóról, egy hónapot kibír. Az autót városi forgalomban nemigen használom, a parkolások a kocsi mérete miatt figyelmet igényelnek. Az utastér 55000 km után sem zörög, textilkopás, műszerfalvetemedés nem észlelhető. Amit kifogásolok: a 4 hangszóró a kocsi műszaki színvonalához, a nyújtott kényelemhez képest gyenge, a bőrt utánzó üléshuzat izzaszt. A műszerfal megvilágításának a szabályozása a sebességmérő előtti pöcökkel egy ilyen minőségű autóhoz méltatlan. Mindent összevetve: nagy használati értékű, remek műszaki tartalmú autóval hozott össze a sors, teljes mértékben meg vagyok vele elégedve. A család egyébként két Hondát hajt (Accord, Jazz), szerintünk mindkettő a kategóriájának az éllovasa. A kocsikat a Honda Wéhli szervizeli, figyelmesek.
Hibalista
- Hibátlanul működik
Ide hordtam szervizbe
Honda Wéhli
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
