Nagyvas
Szöveges ítélet
Karácsonyra leptem meg vele magunkat. Kicsit kapkodtam, hogy az ünnepekre meglegyen, ezért nem voltam eléggé körültekintő a vásárlásnál. A kereskedés (Szallerbeck) lazán lenyúlta az ajándék navigációt belőle. Persze utólag megmagyarázták, hogy nincs igazam: mivel beszámították a "szar" Citymet (ők mondták, aztán 1 hét hirdetés után eladták), ami senkinek sem kell, ezért az autót a 700eFt-os engedmény helyett a listaáron adták el, de levonták belőle a navi árát, hogy nekem jobb legyen (kár, hogy nem kérdezték meg tőlem, mi a jó nekem...). Pofátlan, hazudozós banda. Egy biztos, nem fognak többet látni, előzőleg a Citymnél is voltak már érdekes húzásaik (karcolás javítás náluk számla nélkül 80eFt, a DunaAutónál számlával 70eFt, 20000-es szervíz náluk 47eFt, a DunaAutónál ugyanaz 34eFt, 5000-es olajcsere se számla, se szervízkönyv).
Az autó eddig nagyon jó.
1. Motor.
Eddig városban használtam elsősorban, a fogyasztását a motor méretéhez képest megfelelőnek tartom, a 11.5-et még nem lépte át, pedig még bejáratós és néha kilométereket araszolok vele I-II-ben. A dinamikája jó, de nem több. Pörgetni kell, 4000 felett jön meg igazán az ereje, III-ban könnyű egy pillanat alatt 7000-ig felpörgetni. Egy pillanat alatt el lehet vele érni a 160-at, 200 felett még nem tudtam (és nem is akartam) vele menni. Egyszer biztos lesz mód a gyári 227-et letesztelni...
A motor hangja szinte alig szűrődik be az utastérbe. A motorfék hatásos. Az olajat nem eszi, erőteljesen gondolkodom az 5000-es olajcserében, hogy tényleg kell-e?
2. Váltó.
Szokásos, rövid úton járó, Hondásan kiváló. Jók az áttételei, kifejezetten örülök a VI. sebességfokozatnak.
3. Futómű.
Nekem tökéletes. Nem túl feszes, a kanyarokat nagyon jól bírja, az úthibákat jól csillapítja. A 225-ös gumik piszkosul nem csípik a nyomvályús utakat! A VSA dolgozik rendesen, elsősorban a gyengébb tapadású helyeken látom villogni. A fékek harapnak, ahogyan kell, kíváncsi leszek a VSA "harcai" mennyit használnak majd el belőlük.
4. Kényelem.
Mivel Executive felszereltségű, alapból bőr ülések vannak benne. Az elsők elektromos állításúak és fűthetőek, amit nagyon bírunk. Oldaltartásuk jó, az ülőlap hossza tökéletes. Elöl nagy a hely, de hátul szerintem a Cityben nagyobb volt, viszont az meg elöl volt karcsú...
Az automata fényszóró nélkül jól meglennék. Amúgyis mindig használom a tompítottat, így abszolút felesleges nekem. Az ugyancsak automata ablaktörlő nem rossz, de enélkül is meglennék, csakúgy mint az automatikusan elsötétedő belső tükör nélkül. A Xenont szeretem, tényleg jobb a fénye. Viszont a fényszórómosó borzasztóan össze tudja koszolni a kocsit, leginkább az első oldalablakokra verődik fel nagy tempónál a lemosott kosz, így mindig le kell kapcsolnom a világítást, ha csak a szélvédőt akarom letisztítani.
Az elektromosan behajtható külső tükröket már a Cítyben is szerettem, annak tényleg van értelme, pláne városban. Csakúgy, mint az adaptív tempomatnak. Belövök egy normális tempóban haladó autót, s onnantól kezdve huzatom magam vele. Egész jól lefékezi az autót, ha kell, illetve figyelmeztet, hogy váltsak vissza, ha magamtól nem tenném meg. Tényleg akár aludni is lehetne mellette...
5. Audio
Ez az egyetlen, amiért nem vagyok oda. A Cityben szerintem jobban szólt a 4 hangszóró, mint ebben a nyolc. A mély hangokat nem szereti, rezonál. Pedig Panasonic, mint otthon mindenem... Csak itt a rezgéscsillapítást nem oldották meg rendesen. Egy jó nagy rosszpont érte...:(
Vásárlás előtt jó egy évig nézelődtem és próbálgattam a kategóriatárs autókat (S60, Avensis, Mazda6, 9-3). Vagy felszereltségben, vagy teljesítményben, vagy mindkettőben gyengébbek voltak. Ár-érték arányban messze a legjobb választás az Accord. Ismerve a japán precizitást, remélhetőleg nem kell hosszú hibalajstromozást írogatnom a későbbiekben ide.
Ui.: Nézegetem a új Accordról megjelent képeket, de nekem nem igazán jön be a formája.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Honda Szallerbeck
A szervízkönyvet majd 3 hét után kaptam meg, de a navigációmat aszerint beüzemelték.
A vásárlás után nem sokkal kaptam Hollandiából a Honda Europe-tól egy vevői elégedettséget mérő kérdőívet. Olyanok szerepeltek benne, hogy:
- elmondták-e az Assistance feltételeit,
- felhívtak-e a vásárlást követő hetekben, az autóval kapcsolatos tapasztalatokkal kapcsolatban,
- bemutattak-e a szervízvezetőnek,
- ismertették-e a garancia feltételeit,
és még más hasonló, nekem egyértelműnek tűnő, a mai korban a marketinghez alapvetően hozzátartozó kérdésekkel. Kár, hogy egyikre sem tudtam pozitív választ adni.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | City ES | Következő autója? | nem gondolkodom rajta |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
