MÁR majdnem TEGEZŐDÜNK!
Szöveges ítélet
Mivel a környezetemben több Honda imádó is van, úgy döntöttem, az öreget(egymás után két OCTAVIA PDTDI 4X4 volt, 200 és 180e km-ert futott) lecserélem az "álomautóra", természetesen megszokásból kombira. A vétel(cserével) nagyon jónak mondható, és hát arra gondolni sem mertem,hogy egy HONDA Accord nem tökéletes, hiszen mást sem hallottam. Nos, a bazi nagy csomagtartó kívánni valót hagy, hogy ne kelljen emelni a csomagot,(lehet, hogy van akinek éppen ez tetszik)minden peremet nélkülöz. Ezért csak lejtőn (vagy mindent dobozba és bőröndbe rakva) pakolható, mert minden visszahull az öledbe. Ha netán egy erősebbet gyorsítottál, feltétlen fékezz is nagyot, mert megint az öledbe hullik a motyó, ha kinyitod a hátsó ajtót! A csomagtér kétoldalt van megvilágítva, ami vakító,de látni nem jó. Ha már az utastér közepén fent van a lámpa, akkor miért nem a csomagtérnél is így van? Csak egy lámpa, amivel látni is lehet. A csomagtér fedő beakasztása - főként este,mert a roló a lámpákat takarja - csak nagyon türelmes és jó idegállapotú embereknek javasolt. A hátsó ülések osztva dönthetőek és egy mozdulattal a hátlap döntésével az ülőlap is a helyére kerül. Szenzációsan jó megoldás. Az első ülés háttámla nem fokozatmentesen állítható, pedig az jó megoldás. A kárpitozás un. félbőr, nagyon kellemes, de elkelne az ülésfűtés (az automata ablaktörlő és belső tükör helyett én inkább az ülésfűtést választanám), de az már "nem fért bele". A használhatatlanságig rosszul sikerült a fényre sötétedő belső tükör. Szürkületkor akkor sem sötétül,ha megvakít a mögöttem jövő lámpája,este viszont akkor is sötétít ha nem kellene (a sötétítő fóliázás sokat javított a problémán). Ugyan ilyen bizonytalan működésű az esőérzékelő ablaktörlő automatika. Folyamatos nappali haladásnál jó, de városi forgalomban és főleg este, nem akkor töröl amikor kellene(mindezt még bonyolítja a hátsó ablaktörlő bizonytalansága tolatáskor)!!! Az előbbiek miatt én biztosan meghagytam volna a manuális lehetőséget is. Meglepetés ért, amikor az ablakot először húztam le-fel! Japán elektronikától szokatlanul hangosak a motorok és a mechanika. Ijesztően nagy az üvegek oldalmozgása. Ja és a jobb első ablak gombját folyamatosan tartani kell, csak a bal automata. Az autó lezárásakor nem húzza fel az ablakokat (ezt már alsóbb kategóriában is adják). A mechanikus belső, ajtólezáró "rudakat" miért kellett ilyen hatalmasra tervezni nem értem. Hiába a sok légzsák,ha egy hirtelen kikerülő manővernél az utas halántékát beszakítja az abnormálisan kiálló ajtólezáró. Nekem nem tetszik a műszerfal megvilágítása,a színe viszont nagyon. Mivel sötét plexi van az órák előtt, nappal rá kell adni a teljes fényt és akkor sem az igazi, ha süt a nap, este viszont le kell venni, mert vakítóan világít. Ha a műszer világítást megfelelő fényre állítom, akkor a rádió kijelző már nem eléggé látszik, de a kis zöld ledek nagyon világítanak (a CD visszajelzőt /röhejes/ már leragasztottam). Probléma még, hogy a fényerő szabályzó igen rossz helyen van (a műszerek előtt) és nagyon kicsi a tekerője, amivel állítani lehet. Nagyon balesetveszélyes! 40000 km-nél roszog a kuplung munkahenger (garanciában cserélik). MI lesz 200 esetleg 300e km-nél????
Az utazási kényelem (ha a háttámla állítását is megszokom) nagyon jó, nagy sebességnél is csend van az utastérben. Én valahogy nem érzem azt a sokat emlegetett kemény HONDA futóművet, ez nem az, lehet, hogy a Tourer komfortosabbra hangolt, de „úton van”. Fogyasztás nagyon jó! A motor elég erős, jól megy, „versenyezni” azért nem ajánlott. Az ajtók kellemesen záródnak, de én a határolókat gyengének tartom. Nem jelentős olajfogyasztást tapasztalok. Hát Tisztelt Accord tulajdonosok, én azt hiszem kissé elfogultak az autójukkal, szerintem egy-két kisebb-nagyobb módosítás még javára válna (az új Accordon volt is rendesen változtatás,de hát nekem ez jutott)! Nem tudom mekkora lesz az alkatrész igénye és milyen szintű a meghibásodás gyakorisága, majd kiderül. A külső-belső formáról lehet vitatkozni, mindenkinek más az ízlése, de a felhasznált anyagok nagyon jók, mert bármilyen rossz rázós úton haladok, csak a saját kacatjaim zörrenek meg, a HONDA kárpitok eddig még soha. Számomra fontos, hogy az autó utastere könnyen tisztán tartható legyen, ez rendben van. 40000 km-nél fékbetétek cseréje elől-hátul(nekem még olyan autóm nem volt amelyiken 100 e km-t nem bírt volna a betét, igaz nem az első tulaj vagyok), de viszont nagy sebességnél ennél jobb féket is tapasztaltam.
A váltó jól kapcsolható, de a hátramenet az japános, néha csak többszöri próbálkozásra sikerül kapcsolni. A hátsó ajtó nem zár szorosan, mozog, de nem zörög és nem ázik be, a zárján már nem tudtak eleget állítani, ez ilyen. Az audió rendszer szerintem jól szól (nem kell mélynyomó sem), jól kezelhető. Elég sok praktikus pakoló hely van, de a hátsó ajtókon nincs zseb. Nekem szimpatikus lenne, ha kulcs nélkül is lehetne használni a szivargyújtó aljzatokat (telefon, GPS, stb.töltés), de ennek is van előnye.
VÁLTOZÁS: - kicserélték a kuplung munkahengert, jó érzés így váltani
A KAPOS HONDA munkatársainak hozzáállása a problémák megoldásához, DÍCSÉRETES!
VÁLTOZÁS: 1000 km után az új kuplung munkahenger szintén roszog.
Én nagyon bíztam abban, hogy a HONDA jó autó, és részleteiben is jól meg van csinálva, (volt már japán autóm és a japán ipar csodálója vagyok) de most ért csalódás rendesen.
Mindez idő alatt volt egy kuplung csúszási probléma is, ami csak a szerkezet cseréjével oldódott meg (nem volt egyszerű). Itt megint DÍCSÉRET illeti a KAPOS HONDA munkatársainak segítő készségét és hozzáállását a probléma megoldásához!
Még egy kuplung munkahenger csere, ez már úgy tűnik jó lesz, mert 5000 km után sem nyikorog.
Hát az én HONDA gépkocsim ilyen. 20000 km megtétele után kezdjük megszokni egymást, már kezdünk „tegező” viszonyban lenni. Most olvastam egy autós szaklapban, hogy az európai MEGELÉGEDETTSÉGI LISTÁK ÉLÉN áll a HONDA. Remélem ezt én is megerősíthetem majd úgy 150000 km után.
VÁLTOZÁS (30000 km): nyár lett és meleg. Automatikus un. kétzónás a klíma. Én, nagyon bírom a „klímázást”, soha semmi problémám nem volt semmilyen autóban ezzel. Az Accord klímája automata állásban úgy működik, hogy agyament módon szembe fújja a hideget, még akkor is, amikor már nem kéne, mert elég hideg a kasztni. Ha viszont manuálisan szélvédő-láb állásba kapcsolom,mivel nincs olyan lehetőség, hogy csak szélvédő, ettől meg lefagy a lábam. Érdekes, ha nem süt a nap, és ha fűt, akkor nagyon jól működik. Ja, és a középső befúvókat nem lehet elzárni, szabályozni („nem fért bele”….a sötétedő tükör és az esőérzékelő ablaktörlő helyett…).
VÁLTOZÁS. Mögöttem majd egy év és 40000 km ( a cserélt fékbetétek még újszerűek, az eredetiek kopása nem a HONDA hibája). Sokszor felbosszant a logikátlan és rosszul működő „extráival”. Az őrületbe kerget a csipogásával, hogyha bent a kulcs a gyújtáskapcsolóban és nyitva az ajtó. De egy egészen diszkrét kellemes dallammal figyelmeztet, ha a tompított rajt marad. Ez egy zajosabb utcában nem ér semmit. Fordítva jobb lenne, ha már nem úgy oldották meg, hogy a kulcs kihúzásával legalább helyzetjelzőre álljon a világítás (egy „gagyi olasz” még áramtalanít is). Nekem a kormány szervo nem igazán tetszik, parkoláskor „nehéz”, haladáskor meg szerintem „könnyű”. Az egyenes futás viszont nagyon jó.
Végül is, már nem sok kellene ahhoz, hogy ez tényleg egy nagyon jó autó legyen, ugyanis az említett meghibásodásokon kívül azóta - lekopogom – más nem volt. Az említett meghibásodások akár az „előfordulhat” kategóriába is tartozhatnak. Az olajfogyasztás visszaállt az egészséges szintre.
TOVÁBB: 120000 Km, megint egy kuplung főhenger csere (csak nagy roszogással lehetett benyomni). Néhány izzó, első féktárcsa és fékbetétek cseréje. Egyéb meghibásodás eddig nem volt. Ha elfogadjuk, és megszokjuk a furcsa megoldásait, kellemesen és megbízhatóan autózhatunk az Accorddal.
Hibalista
- A kuplung pedálnál levő munkahenger csere - Fékbetétek cseréje elöl-hátul, - Kuplung szerkezet csere - Még egy kuplung felső munkahenger csere - Még egy kuplung főhenger csere - A féken kívül mindent garanciában cseréltek
Ide hordtam szervizbe
KAPOS HONDA,Kaposvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | OCTAVIA COMBI PDTDI 4X4 | Következő autója? | Talán az új Honda Accord |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
