Karakteres japán szépség
Szöveges ítélet
Elöljáróban annyit, hogy benzines autót szerettem volna, mert hajtós vagyok. Erre persze felhördülnek a dízel tulajok, de álljatok le versenyzeni egy Type S-sel, és akkor majd rájöttök, hogy meddig terjed a dízelhatalom - 200 felett már ritka a levegö, és az orrnehézség sem akkora elöny a kanyarokban. A kipróbált kétliteres dízelek közül magasan az Accord volt a legkifinomultabb és a legsportosabb. (Mindet próbáltam, kivéve az új Passatot, az egy kicsit késön jött) A formája nagyon ütös, az A4 jöhetett volna még szóba, de
1. többen szidták a minöségét
2. nem kevéssel drágább.
Tehát maradt az Accord, pirosban, fóliázva, egészen pofás! :)
Kivülröl nagyon szép, belülröl, egy kicsit elnagyolt, a tányér méretü km óra nem az esetem. De minden müködik, ahogyan kell, komálom a japánokat! Az egész autóra jellemzö egyébként a vajpuha müködés, az indexkartól a kuplungig.
Az ülés nagyon kényelmes, mindenkinek testre szabható a vezetési pozíció, tuti. De nem jobb mint a Passatom, vagy a 406-osom volt.Az A oszlop böven kitakar a látásból, de ez jobbára csak szerpentinen zavaró. Ott meg úgysem lehet vele gyorsan menni, mert igencsak túrja az orrát kifelé. Nem sportkocsi, hanem utazólimuzin. Azért kíváncsi lennék a Type S-re. A sebváltó egy álom, a kapcsolhatósága és a fokozatok elosztása szintén. Nem hiányzik a hatodik, és így kevesebbet kell váltani. Ötös! :) Tetszik, hogy a gázpedál alul van tengelyezve, a fék megfelelö, de itt lehetne több is. Az vészfékasszisztens jó dolog, ha tényleg ilyen gyorsan fognak kopni a betétek, az már nem annyira. Hiányzik belöle az ülésfütés és a fedélzeti computer is jó játék - lenne.
A csomagtartó elég zegzugos, föleg, hogy a közepén terpeszkedik egy mélyláda. A hátsó sorban és a csomagtartóban a Mondeo és a Passat is többet ad, de számomra ez nem annyira fontos.
Nem megy rosszul. és mivel nagyon csendes, könnyü vele gyorsan menni, de azért egy Powerbox beleugrott. A végsebesség nött, mert óra szerint 235-öt mértem neki, ami olyan 222 körül lehet, mert GPS-sel már bemértem, és 220nál megy 210et. Az elözés már tényleg nem probléma, 140röl is fürgén fellép 200ig, ha kell. Az autó egyik legfontosabb elönye, hogy nagyon csendes, a külvilág szinte megszűnik, amikor magamra csapom az ajtót. Ez persze hátrány is, mert nézni kell az órát, különben 100 felett járok városban folyamatosan. A kipörgésgátló eddig nem hiányzott, kíváncsi leszek rá télen, lehet, hogy leveszem róla a plusz eröt. (Mégsem veszem le, nem gond még hóban sem, csak ésszel kell nyomni a gázt) A fogyasztása jó, a feleségem tudott eddig 1x 9 litert megitatni vele, de bevallása szerint sietett :). (Nem értem hogyan jött neki össze) Tartós 160-nál nem rossz a 6.8-7.0 liter, nekem a max 9. Olaszországot megjárva 130 km/h átlagsebességgel - amelyben a megállások, minden benne volt - 5.5-öt evett.
Meglepö, hogy 15.000km alatt már több mint egy liter olajat kellett utánatölteni. Ez nem változott az elsö szerviz után sem.
A 20.000-es szervíz 50 rugó volt, nem kevés, ahhoz képest, hogy 40 perc alatt végeztek vele, és csak szüröket és olajat cseréltek. A 40.000-es már húzósabb volt, elsö fékbetét csere, meg rutinátvizsgálás 100.000ért. Nem olcsó, és szerelö szerint már cseréltek 20.000 nél is fékbetétet. Én inkább a gázt nyomom.
60ezernél hátsó fékbetét csere, majd nyolcvannál első betét és tárcsa. Az olajat továbbra is eszegeti, mondjuk nyomom is neki, ahogy a csövön kifér. Ledobtam a gyári Michelin Primacy gumikat, és tettem helyette Good Year F1-eket, ég és föld. a Michelinek csúszkáltak, a GY meg csak tapad és tapad. Ok, kb 35.000km várható tőlük, de valamit valamiért. Ha lesz még egy ilyen autóm, aztán már biztosan a gyári sportfutóművel kérem, 200.000 körüli áron szinte ajándék. Én nem találom kényelmetlennek, és megtaláltam benne a gerinctámasz karját is, nem úgy mint egy márkatárs, aki itt panaszkodott. Mondjuk nem ártana, ha megpöckölnék a teljesítményt, 180 ló körül egészségesebb lenne.
A 100.000 szervíz egy óra alatt megvolt, csak szűrők és olajcsere, mondjuk 60.000 egységért. De az autó gyakorlatilag hiba nélkül nyomta le a 100k-t, ami azért tetszik. Pedig kapott rendesen. A tompított izzók rendszeresen kiégnek, és elég macerás cserélni, de már megy.
Az autó mindent egybevetve nagyon jó, néhány ponton meg is haladja az elvárásaimat, csak ajánlani tudom. De azért nem egy sportkocsi, sajnos, vagy hála istennek - ez nézöpont kérdése. A fék a gyenge pontja, de az is csak azért, mert erösen fogy, fogni azért szerencsére fog, bár a legjobbaktól egy picit elmarad. Most megy a következö gazdájához, akinek remélem ugyanannyi öröme lesz benne, mint nekem volt.
Hibalista
- a kopó alkatrészeken kívül semmi
- 114.000nél megfeküdt a vezetőoldali ajtóban a központi zár motorja, csak mechanikusan működik. Azóta kulcsal nyitom-zárom. Javítás 40.000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Honda Éles
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
M&M III.ker Bojtár u. - legjobb
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | 320D |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
