Ideális
Szöveges ítélet
Telitalálat az autó. Első dízel, de nem is lesz más, noha nagyon gyanakodva fogadtam. De számomra jobbnak bizonyult az összes kipróbált kategóriatársánál (10 dízel középautó).
Ma már vannak jelentősen erősebbek, az őszi új BMW 2.0d pedig különösen kiválónak ígérkezik, de ennek ellenére a mai kínálatból is ezt választanám. Hogy ne csak puszta önigazolásnak tűnjön:
Azóta is kipróbáltam majd az összes (kiv. Mondeo) új kategóriatársát. Hiába a nagyobb számok, az enyémnél nem éreztem dinamikusabbnak őket, 180-nál többel pedig ritkán megyek, hogy a vmax meghatározó cél legyen. Az érdi emelkedőn 190-nel felmegy az Accord is tempomattal anélkül, hogy esne a sebesség.
A hang a másik érdekesség. Az én fülemnek mind dízelebb hang volt, mint a Honda. Volvo benzinest vezető barátommal mentünk messzire, és kb. 150 km után megkérdezte, nem akartam-e inkább dízelt venni. Elképedt, amikor megtudta, hogy abban ül...
Az új C-Merciről azt írták a színvonalas magazin bemutató tesztjében, hogy autópályatempónál suttogva lehet benne beszélni. Közvetlenül mielőtt a szalonba mentem, kb. fél órán át 130-cal mentem az enyémmel, hogy megszokjam, milyen hangos, majd ugyanezen az úton kipróbáltam a 220 cdi-it. Az Accord egyértelműen halkabbnak tűnt, a maga 170E km-jével a háta mögött. A motorzaj mindkettőben allacsony, a gumik kb. egyformák, de a szélzaj a Merciben nagyobb.
A futómű kiváló. Nem billeg, mégsem ráz vagy üt. Az aknafedeleket utálom, de ezekbe a tesztautókkal is belehajtok, hogy lássam, jobban csillapítanak-e, de nekem úgy tűnik, a nagy Mercik kivételével azt egy futóműbe se kalkulálják bele.
A belső tér: A tesztek nagyobbik része szubjektív elmélkedés az anyagokról, minőségről, aztán jönnek a centiméterek. A Mercedes a kedvenc márkám, az új C nagyon szép is, de amikor visszaültem a 3 éves Accordomba, az enyém tűnt az újnak, nem a Merci. Talán azért is, mert a hosszan előrevitt Honda-szélvédő jobb térérzetet ad a meredekebb üvegnél.
Összehasonlítottam a két nekem legérdekesebb konkurensével, a Merci 220 cdi-vel és a BMW 2.0 d-vel. Azonos felszereltség esetén mindkettő kb. 10.5 M-ba kerül, ami 50%-kal magasabb ár, mint amibe az Accord sport kerül. Teljességgel irreális. Más szemszögből közelítve: egyedülállóan kedvező ár/érték arányt jelent a Honda Accord.
Alig várom az újat.
Hibalista
- párásodó fényszóró; egyik el. ablakemelő bizonytalan működése - garanciában cserélve
Ide hordtam szervizbe
Honda Flick, Győr
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | Honda Accord dízel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
