Éles kis penge
Szöveges ítélet
Első Hondám. Volt már mindenem az utóbbi 20 évben, kezdve a rohadó, de imádnivaló Lancia-tól, Golf I GTI, Renault 5 Alpine, Mégane Coupé, Mitsubishi Colt, Mazda 626, Golf III-IV-V, egy Corolla közel 8 éven át, majd zsírúj céges Octavia, aztán BMW 320xd, szóval tényleg széles és változatos paletta. Alapvetően japán hívő vagyok, nekik a kultúrájukban, vérükben van a precizitás, de a német kocsikban is nagyon jól éreztem magam, sőt a franciák is gyönyörűen kiszolgáltak, egyikkel sem volt soha komoly gondom vagy csalódásom. Talán szerencsés alkat is vagyok, de ha lerobbantam, akkor az vagy az én hülyeségem miatt volt (kifogyott a benzin például :) ), vagy pedig nem várt esemény történt, pl.kátyút fogtam és kiszakadt a gumi... Szóval autókat általában akkor adtam el (és vettem újat), amikor meguntam vagy összetörtem az előzőt vagy úgy alakult az életem, hogy többet engedhettem meg magamnak és nagyobbra/vagányabbra/fiatalabbra tudtam váltani.
Érdekes módon a mostani Accord egyik csoportba sem tartozik, nagyon mások voltak a kiválasztási szempontok is. Az utóbbi években szinte mindig céges autó volt a családban legtöbbet használt első autó, ennek okait nem hiszem, hogy ecsetelnem kell. Legjobb autó a céges autó, ezt mindenki tudja. Viszont tavaly év végén olyan ajánlatot kaptam, ami anyagilag baromi jó, de céges autó a munka jellegéből nem szükséges hozzá, ráadásul a munkahelyem baromi közel van az otthonunkhoz, úgyhogy elfogadtam. Így hirtelen céges autó nélkül maradtunk, a családban viszont kell 2 kocsi, ezért gyorsan elkezdtem körüljárni, mit tudok venni, ami: kb.2 misibe belefér, mert annyit hirtelen nem fáj előrántani, szép, nagy, szívó benzines, min 150 paci, japán, mentes nyűgöktől, megbízható, sok extra van benne, nem túl öreg, bárhol, bármikor meg lehet jelenni vele szégyenkezés nélkül, külföldi utakra is nyugodtan indulok vele, család is elfér. A hagyományos prémium márkák nem jöttek számításba, a németek nem is igazán tudják a fenti feltételeket EGYSZERRE teljesíteni, így viszonylag gyorsan leszűkült a paletta a 2002-től gyártott Accordokra. Néztem még Lexus IS-t, Avensis-t, de egyik sem tetszett annyira, mint az Accord.
Onnantól igazából pár nap alatt kikristályosodott, mi kell nekem. Automata autóm már több is volt, baromi jó városban, de igazából el lehet kavarni nélküle is, viszont mivel plusz hibaforrás, ezért maradtam a manuálisnál. Motorból helyből kilőttem a dízeleket, a 2.0 és 2.4-esekből pedig úgy voltam, hogy ha már lúd, legyen kövér, a 2.4-esek max 1 literrel fogyasztanak többet, cserébe 155 helyett 190 LE, az már érezhető különbség, valamint mindenki isteníti, hogy kb. a Honda eddigi egyik legjobb, megbízhatóbb motorja. Becsületesnepper is ajánlotta már több fórumon, neki is adok a szavára. Úgy döntöttem, inkább fizetek többet a benzinért napi szinten, de legyen megbízható, nagy meglepetésektől mentes kocsim. Akárhogy nézzük, ez már egy 15 éves széria, nem mindegy, milyen hibákra kell számítani. Ráadásul ezekről a motorokról tényleg ódákat zengenek, nem ritka a 400-500ekm-t futott, olajat alig fogyasztó, bontatlan motoros, hibátlan példány, tehát műszakilag tényleg egy csemege. 2.4-es motorral az Executive és Type-S modelleket árulták, a kettő közt igazából csak felszereltség, spoilerek szintjén van különbség, nekem egy Type-S jött szembe, megfelelő állapotban, ezért azt vettem végül. 230ekm-rel vettem át a gépet, első tulajtól, csak márkaszervizben szerelt, összes szervizszámlával igazoltan, valóban patika állapotban. Törve sosem volt, a típusnál szokásos helyen, hátsó sárvédők felső ívénél volt apró rozsdafolt, ezt is márkaszervízben javították, ezen kívül tényleg hibátlan a kocsi. Ha becsukott szemmel kéne vezetni, érzésre most is egy jófajta, pár éves autó szintjét hozza, pengeéles futómű, váltó, kuplung és hajtáslánc, gyönyörű hangú, de mégis csendes motor, számomra tökéletes tartású ülések, jó kilátás és elegendő csomagtér.
Ami a korát mutatja, azok a műszarfal anyagai és a hifi valamint a fedélzeti számítógép hiánya. A hifit hamarosan kicserélem egy aftermarket 10 collos Androidos cuccra, több fórumon dícsérik, 100-ban kb megáll, de ég és föld a gyárihoz képest, Waze, mp3 minden egyéb szükséges dolgot tudni fog ezzel. Nyárra megkapja az FN2 Civic TypeR 18-as kerekét és gyakorlatilag más módosítást nem tervezek, eladni nem akarom, ha jönne újabb, nagyobb kocsi mégis, akkor ez megmarad az asszonynak.
Eddig csak párezer km-t mentünk együtt, ha lesz bővebb tapasztalat, ki fogom egészíteni az írást is :)
Update 2019 nyár
Nos belement 25ekm vásárlás óta az autóba és persze még mindig nagyon szeretem. Sajnos a 16. évébe lépett és ahogy a lányoknál szokás, itt azért már előjönnek némi korból adódó problémák. A hátsó sárvédőív sarkának kirügyezése a rozsdától típushiba, szerencsére nagyon jó lakatosom van, homokfújással, speciális kezelő anyagokkal, alapozással, fényezéssel nagyon szép helyrehozta, nem lesz vele többet probléma. Egyúttal kapott egy komplett alváz- és üregvédelmet is a kocsi, mert kiderült, hogy gyárilag nagyon sok helyen semmi védelem nincs a kasztnin, most viszont mindenhol meglett rá a speciális védelem, kb.jobb, mint újkorában.
Még tavaly nyáron elszállt a klíma, azt hittem komolyabb baj lesz, de kiderült, hogy egy 10ezer forintos klíma kapcsoló relé adta csak meg magát, azóta tökéletesen muzsikál. Télen bekrepált a generátor, de 2 nap alatt szereztem egy másikat, azóta hibátlanul közlekedünk.
Futómű alkatrészek szeretnek elfáradni, de nyilván korából is adódik, plusz bekerült egy 30mm ültetőrugó és egy 18-as felniszett is, úgyhogy nem csodálkozom. Nálam már hátsó lengőkarokat, első talpas gömbfejet és első-felső lengőkarokat is cserélni kellett már.
Itt tartunk, más komolyabb esemény nem volt, továbbra is egy élvezetes, precíz, nagyon jó autónak tartom, egyelőre marad. Kuplung mintha fent fogna már, hamarosan talán azt kell majd cserélni, de nem lesz egy vészes tétel.
Hibalista
- Hátsó lengőkarok, xenon izzó, első-alsó talpas gömbfej, első-felső lengőkarok, hátsó sárvédőívek, generátor
Ide hordtam szervizbe
Honda-guru Tóth Imre (Gizella utca)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 230000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Accord |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
