Elegáns és kényelmes kompromisszum
Szöveges ítélet
2016 Február óta van nálam az autó, egy régi opelből ültem át. Egyértelműen Hondát kerestem és semmi mást, azon belül a 8. generációs Civic és 7. generációs Accordokat figyeltem jó hosszú időn keresztül napi szinten. Accord lett, szerencsére :)
Az eddigi tapasztalatok:
Az eddigi csekély 4000 km után: semmi különös nem történik, az autó teszi a dolgát, ahogy azt vártam tőle. A kormányzás elfogadható, a futómű kellemes feszessége nekem bejön, a kanyarsebesség és biztonságérzet a 21 éves Opel után egy egészen más szinten van... :)
A váltó egy álom, könnyen, pár ujjal, de mégis nagyon határozottan lehet kapcsolgatni, a kapcsolási érzet szerintem tökéletes. A 6. fokozat ebben is elfért volna bőven, cserébe viszont halk a motor még autópályán is (moderált tempóban...).
A 155 lóerőnyi, magas fordulaton megjövő teljesítmény az átlagos közlekedéshez bőven elégnek kell lenni.
A beltér nagyon szubjektív, nekem bejön az egyszerűsége és praktikussága. Ami meglepő, az az állapota, itt persze nagyon sok múlik azon, hogy a 10 év alatt mennyire volt gondozva - ez a példány úgy tűnik volt, hibátlan. Nincsenek karcok, kopások, a bőr nincs kirepedezve, egyéb kárpitok is szépek. A kormányon az elegáns bőrözés még rücsis - ebben nem vagyok biztos hogy nem volt újrabőrözve valamikor, de nem tartom kizártnak hogy 170ezer után ez még gyári, elnézve a beltér többi részét. Elől bőven van hely, hátul saját magam mögött már nem férnék el, de az átlagos termetű utasok általában arról számolnak be, hogy elvannak, kényelmes.
Csomagtartó: nekem a fele is elég lenne, nem szoktunk nagy tárgyakat szállítani, erről nem tudok nyilatkozni.
Fogyasztás: tankolásonként mérve, a minimum 6.6, a maximum 8.5 körül volt, az átlag 7.4 (Minimális városi használat, sok és gyors országút és pálya)
Update 2016 Szept.: Túl az első 10 ezer kilométeren. Semmi különös nem történik, továbbra is szeretünk az Accorddal utazni. Volt egy szervíz és műszaki, olajcsere plusz szűrők, cseréltem izzókat és ablaktörlő lapátokat, légkondi takarítás, új szőnyegek, apró kőfelverődések javítása, wax. Az eseménytelenség közepette volt idő és pénz megcsináltatni rajta egy profi Dinitrolos alváz és üregvédelmet, így a rozsda ezt a példányt szerencsére jódarabig nem fogja megtámadni.
Tervben van még egy teljes polír, hogy az előző gazdáknál összeszedett mosókarcok eltűnjenek. Meg kellene egy szép felni télre. Meg egy jobb hifi, de egyelőre még sajnálom elrondítani vele. Ilyen komoly problémákkal kell megküzdeni, ha egy jó kis japánt vesz az ember :)
Jövök majd tavasszal, és leírom a téli "izgalmakat" :)
Hibalista
- Semmi váratlant nem produkál. Minden működik. A kuplung halkan nyikorog - típushiba. - Várom hogy a futóműhöz mikor kell majd nyúlni a fantasztikus úthálózatunknak köszönhetően, de egyelőre nyekkenés nélkül, stabilan kapaszkodik az autó.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Vectra A | Következő autója? | Accord 2.4i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
