Diesel Bagira
Szöveges ítélet
2oo7 december elején vettem át a jószágot. Előtte pdtdi-s, pboxszal felszerelt 2,O literes Octaviám volt. Szerettem, de gondoltam márkát váltok. Eddig ugy tünik, nem volt rossz döntés.
Motor: végtelenül kulturált, halk, mintha benzines lenne, brutális nyomatékkal. még nem adtam neki teljesen, mert kivárom az 5ooo km-t mielőtt megküldöm. Bár igaz, hogy az erő elmarad az Octaviáétól, hisz az 38oNM-t tudott, ez "csak " gyárilag 34o. Viszont mig az Octavia egy traktor, addig ez egy zimizümi elektromotor hangján jár. Kormány preciz, bár az Octavia talán fordulékonyabb volt. Egyenesfutás példaszerü, bár a futómü mintha érzékenyebb lenne az ut oldalirányu lejtésére, mint a németvénáju testvéré.Minőségi összhatás jobb mint a németeké, a felhasznált anyagok nagyon jó minőségüek, belső zaj, rezgés sehol. Váltó jó, bár a rükvercet nem mindig veszi be azonnal, lehet hogy szólok is érte.Fogyasztás: város országut vegyesen ugy 6,5 körül, mondhatni átlagos egy kétliteres dizelnél.Persze, ha nem hajtom akkor öt körül jelez a müszer. Apropo: A digitális fogysztásmérő csiszicsuszi mutató nem méltó ehhez a prémiummárkához, az Octaviához képest jóval kevesebb infót
ad a komputer. Csak egy irányba lehet lekérni az adatokat, ha egy adaton tulhaladtam, akkor át kell rágnom magam az összes többin hogy ujra láthassam pl.az átlag fogyasztást.
A müszerfal világitás megoldása nem frankó, érthetetlen miért nem korrigálták japán barátaink.
Kesztyütartó nem hüthető. Érthetetlen miért nem adnak extraként tolatóradart, a márkaszerviz 1oo.ooo ért akarta beszerelni, házon kivül 42 ezerért megoldottam.
HIFI annak ellenére hogy prémium jelzővel illetik elég gyenge minőségü, hogy ne legyen dobozhangja a magasakat maximumra raktam, a bass-t meg szinte levettem, de még igy sem közeliti meg az Octaviában élvezhető hang minőségét, pedig az csak 6 hangszorós volt ez pedig nyolc.
fékek precizek jól adagolhatók, pedálerő eszményi, hatása csodálatos. Külön élvezem, hogy az ajtók becsapásakor milyen finom hang hallható.
Csomagtartó, hát az Octaviánál jóval kisebb, de elég.Ülések oldaltartása kifogástalan, pedálrend példás.
Utolsó kritika, hogy ajtóvédő csikokat is tartozékként kellett 15 - ért hozzávásárolni.
Összességében egy nagyon jó minőségü, nagyon kulturált járásu, nagyon jó ár/éretékarányu arányu autó a Honda Accord, mindenkinek csak ajánlani tudom. A felsorolt negativumok csak egy igényes autóbuzi szőrösszivü kifogásai.
-------------------------
+ kimelkedően jó kanyarvételi képesség, pontos, preciz futómü
+ átlagosnál jobb fogyasztás, pedig már adtam neki Németoban kipróbáltam óra szerint 22o-at tudott, vegyesen 6,2 liter volt a fogyasztás
+osztályon felüli rugózás és utazási komfort.A rugózás sportos és egyszerre kényelmes, tényleg az optimumon van.
-kulcs böki a zsebemet, miért nincs bicskakulcs egy ilyen márkához?
-Esőérzékelő belelóg a visszapillantóba, 18o felettieknek nehéz lehet a tükröt beállitani.
-csomagtartóban nincs egy rekesz sem, minden össze vissza gurul.
-nincs vonóhorog hozzá, előfordulhat, hogy az autót a hóbol ki kell huzatni, és jó lenne egy nyilás az első lökháritón, ahova a horgot be lehetne csavarni. Ehelyett elől, mélyen a karosszéria alatt van két kampobeakasztási lehetőség, de szerintem vontatás esetén a vontatókötés eldeformálná az első müanyag lökháritót. Node ez rétegprobléma, pár sielő kerülhet ilyen helyzetbe, mert egy Honda ugye nem romlik el...
Tartós tesztről 6oooo km után beszámolok.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Még nem volt szerelőnél
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4850 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia 2,o TDI | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
