Csak a neve dízel
Szöveges ítélet
El?ítéletem volt a dízelekkel szemben, és el?z? három autóm Honda Civic volt. Az els?t használtan vettem, másik kett?t újonnan. 100, 180 és 130E km-t vezettem ?ket átlag 3-3 év alatt. Legtöbbet 1.6 VTi-vel, amihez kés?bb is hasonlítgattam az autókat. A legutóbbi Civic 1.6 ESi után, ami túl nyugodt autó volt nekem, Accordot akartam, benzinest.
Számos cikk jelent meg a dízel Accordról, és a technikai paraméterei egyre inkább kíváncsivá tettek. Kipróbáltam több kategóriatársát tavaly tavasszal (Merci C220,BMW 320d,Avensis,Mazda6,Laguna,C5,A4). Hozzá tartozik, hogy a Passat akkor várt cserére, és a Toyotának, Mazdának még nem a mai motorjai voltak. Szóval ezek közül egyértelm?en az Accordot éreztem legjobbnak, vezetési élmény, zaj, térérzet, stb. szempontjából. Az el?z? autóim alapján pedig bíztam is a Hondában.
Nagyon jó döntés volt megvenni. Havi kb. 5E km-t megyek vele. Az objektív értékei közé tartozik a nulla meghibásodás 80E km fölött (most ennyi van benne), a jó menetdinamika és a takarékos fogyasztás. 160-nal 3E-et forog a motor, és az utastér csendes, az autó nagyon stabil. 200-zal is teljesen nyugodtan suhan. Az érdi emelked?n 190-nel tempomattal rezzenéstelenül felmegy, nem esik egy kicsit sem a mutató. Kis utakon autózva egyszer mértem 500 km-en 5.0 literes átlagfogyasztást, de egyébként szinte mindig 6.5-öt tankolok. A klíma mindig megy. Hosszabb úton mérve 160-nal autózva 6.8-7.1, tempomat 180-nal (jó 500 km-en végig) 8.1-et fogyasztott. Ennél többet nálam még nem.
Ami meglepett viszont, hogy kb. 10E km-en elfogy kb. 1 liter motorolaj, és ezt utána kell tölteni. A korábbi Hondáimba nem töltögettem az olajat, még a 180E km-t futott VTi-be se, pedig az akár 8E-et is pörgött (az óra 230-at mutatott). Igaz, azokat 10E km-enként vittem olajcserére, ezt viszont csak 20E km-enként.
Kiváló utazóautó. Egyhuzamban kényelmesen megyek vele 800 km-t (800-900 km-enként tankolok), nem fáraszt a vezetése. Nagyon jó a futóm?ve, amit lényegesen jobbank érzek a konkurenseinél: máshol vagy érezhet?en pattogott, kemény volt, vagy pedig bólogatott, d?löngélt. Ez az autó sínen megy, mégis rugózik, nem dobál.
Tartottam t?le, hogy a f?tése nem lesz elég, de kellemesen csalódtam. Ez a forrógázos megoldás tényleg megfelel? melegr?l gondoskodik, és az ülés szövete nem t?nik kellemetlenül hidegnek télen sem (utcán áll).
Lefóliáztattam és váltózárat rakattam bele (az elmúlt 4 autómnak betörték az üvegét, hogy kivegyenek valami semmit sem ér? szarságot). A fólia jól néz ki, talán véd is, de er?sen karcolódik belül.
Azóta is vezetgetem a kategóriatársait, és már kicsit kevésnek látom a teljesítményt. Ugyanakkor valami oka csak kell legyen, hogy az Avensis vagy a Mondeo nem áll oda a tesztpályára, hogy az Accord 18 rekordját felszámolja. A számok alapján pedig megtehetnék. Összefoglalóan úgy vélem, hogy ez egy nagyon korszer?, kiválóan összerakott autó, semlegesítheti a dízel ellenérzéseket, és a térképr?l is le lehet vele utazni 180-nal. Én f?leg 140-nel vagy 160-nal megyek vele, így gyorsan haladok átlag 6.5 literrel.
Egy tet?ablak hiányzik nekem egyedül, ami viszont egy 2M-val drágább felszereltség? változatban van csak meg. Kaptam volna persze mást is az árkülönbözetért, de csak erre lett volna szükségem, és az a felár nekem sok lett volna.
Hibalista
- Nem volt meghibásodás. Fékbetéteket cseréltem el?l és hátul, valamint viszonylag sok fényszóróizzót.
Ide hordtam szervizbe
Honda Flick, Gy?r
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 82000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | Honda Accord, majd 2 év múlva, és az is dízel lesz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
